nilsgo Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Maskinen var med i bilkollisjon og fikk skadet skjermen. Store svarte flekker, sprekker osv. Har liten lyst til å "skrote" denne. Forslag????? Lenke til kommentar
Teo_ Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Kjøp deg skjerm, mus og tastatur å vips du har stasjoner pc. Lenke til kommentar
nilsgo Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Har tenkt på det, men så var det jo det at jeg trenger den som bærbar da. Må hele lokket byttes, eller finnes det lcd-innsats?? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hør med InfoCare eller Anovo om de kan hjelpe deg med det. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Da skal bilforsikringen din dekke dette smarten.. Hørt ordet løsøre? Lenke til kommentar
chil Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Da skal bilforsikringen din dekke dette smarten.. Hørt ordet løsøre? ja hvis han ikke kunn har ansvar. Hvis ikke ville jeg sjekka Ebay var jeg deg. Burde være muli å få tak i en skjerm der for ca 1000 lappen. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Du kan få kjøpt lcd elementer - det koster fra $500 til $1200 avhengig av modell. Jeg har selv fått en knust laptopskjerm - ble bare dekket delvis av forsikringen. Løsningen min ble å kjøpe tilsvarende maskin på ebay med defekt hk, så tok jeg skjermen fra den. Problemet når man skal bytte lcd element (selve elementet) er at det blir så godt som umulig å ungå støv på baksiden... mellom lcd elementet og baklysplata. Det oppfører seg som døde pixler. Vanvittig irriterende! Og man ser dem heller ikke før alt er satt sammen. Det er også veldig fort gjort å ødelegge noe når man holder på med det der. Ledninger sitter hardt og tåler utrulig lite. Kontrollerkort er gjerne tapet fast. Bare å ta av tapen kan være nok til å ryke ledninger. Det er så smått at du har ingen sjanse til å bytte dem ut selv. Lenke til kommentar
chil Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 man kjøper gjerne hele lokket da med skjerm, da slipper man slikt tull Lenke til kommentar
petterg Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Brukt lokk med innmat - altså lcdelement, baklys, inverter - koster gjerne $250 - $600 på ebay. Edit: For import til Norge må du betale 25% mva + tollgebyr (kr 150?) og frakt ($30-$150) Endret 1. mars 2005 av petterg Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Brukt lokk med innmat - altså lcdelement, baklys, inverter - koster gjerne $250 - $600 på ebay. * host * Og dette passer til Acer Ferrari? Til trådstarter: Lever Acer laptopen til Acer Norge i Asker, få de til å bytte lokk/skjerm og send regninga (som kommer til å bli på ca 8 - 9000) til forsikringsselskapet. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Brukt lokk med innmat - altså lcdelement, baklys, inverter - koster gjerne $250 - $600 på ebay. * host * Og dette passer til Acer Ferrari? Det burde være ganske innlysende at man kjøper lokk fra en tilsvarende maskin? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg syntes bare 250$ for en Ferrari-skjerm hørtes vel billig ut. Men dersom du insisterer skal jeg ikke krangle noe mer på det. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Jeg syntes bare 250$ for en Ferrari-skjerm hørtes vel billig ut. Men dersom du insisterer skal jeg ikke krangle noe mer på det. "tall - tall" betyr at det ligger et sted mellom. Det er snakk om auksjoner. Priser på auksjon varierer. Noen har riper, andre er i perfekt stand. Noen har lav oppløsning, andre har høy. Noen kan ha defekt baklys, andre kan ha masse døde pixler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå