XolFx Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg bestemte meg for en stund sia at jeg skulle ha en god pc. Jeg bestilte bra deler og de kom i posten. Jeg satte sammen pcn og skulle til å skru på men her sjedde det jo ingenting. Etterhvert kom noen lokale "dataguruer" for å hjelpe, men de fant ikke ut av det. Tiden gikk og jeg brukte den gamle og lot den bare ligge der. Noen kamerater fant ut av de skulle på TG så da ble jeg også med, men da skulle jeg få fikset pcn sånn at jeg hadde noe ordntlig. En datafyr kom og hjalp meg, men han fikk det ikke til. Vi fikk alt til å fungere utenom grafikkorte hva kan være galt? PCn: GA-K8NSNXP AMD 64 754 3200+ 1gb DDR 3200 Corsair ATI radeon 850XT MIST 550w strømforsyning Audigy 2 zs platinum pro Hva har jeg/vi antagligvis gjort feil eller er det noe gærnt med hovedkorte? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 hvis dere har testet alle delene utenom hovedkortet og alle har fungert, er det vel bare et alternativ igjen? Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Ja, si det... Du sier jo ikke så mye om hva dere har gjort annet en noen guruer har sett på saken. Du sier jo selv at du får alt utenom grafikkortet til å fungere... Hvordan har du kommet frem til det? Generelle tips: Komplett infosenter -Koble fra alt av utstyr slik at ingenting er koblet til. -Koble til strøm til hk, og evt. skjermkort. -Koble til RAM brikker og skjermkort. Nå er det kun strøm, ram og skjermkort tilkoblet hovedkortet. Start maskinen. Du skal nå klare å komme inn i bios, hvis ikke har du problemer med enten skjermkort eller ram, evt ramslot eller pci-e slot. Hvis maskinen ikke starter nå, vil du få pipelyder fra pc-speakeren din. Kortet ditt skal ha award bios som gir følgende pipekoder: AWARD BIOS BEEP CODES The following are Award BIOS Beep Codes that can occur. However because of the wide variety of different computer manufacturers with this BIOS the beep codes may vary. Beep Code Description 1 long, 2 short Indicates a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information Any other beep(s) RAM problem. If any other correctable hardware issues the BIOS will display a message. Kort fortalt: 1 langt og 2 korte pip betyr problemer med skjermkort/pci-e slot Alle andre pip betyr minnefeil. Hvis alt går glatt så skal maskinen nå henge på at du ikke har koblet til hardisker. (Bootdisk not detected, eller no) Edit: Er vel også lurt å prøve å resette bios. Dette gjøres vha. en jumper på noen hovedkort, men en kan også nappe ut batteriet og vente noen minutter. Endret 1. mars 2005 av Plukk Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Stenges Ein tråd er nok http://forum.hardware.no/index.php?act=ST&...0entry3761783 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg