Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lav hastighet på Wlan

Anbefalte innlegg

Jeg har to bærbare koblet trådløst til en Dlink 624+, linja er 4000/600

En med en 11Mbit pcmcia-kort og en med et mini-pci 54Mbit-kort.

Den med 54Mbit-kortet får full guffe fra internett, mens den andre kun får mellom 10 og 300Kbit nedlasting.

Problemet er at jeg hadde 11Mbit kortet i de andre maskinen før, og da hadde jeg full hastighet. Har også prøvd å re-installere alt på nytt, men det hjalp ikke.

Uansett hva jeg prøver, og uansett hvlke tidspunkt, med eller uten kryptering, og kun en maskin søått på, så vill ikke hastigheten komme opp dit den engang var.

Det som er enda rarere er at uplad hastighet er normal, altså kun nedlasting som blir lav..

noen som har en ide på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som noen i nabolaget ditt også har fått seg trådløst internet. Prøv å bytte til en annen kanal, f.eks. kanel 1 eller 11.

Dersom det er flere som benytter samme kanal, eller kanaler i nærheten av hverandre, blir det lite båndbredde til overs til deg. Det at upload (600kbps) er som før mens download (4000kbps) er treg støtter opp om dette.

Lenke til kommentar

Jo, naboen har nettop fått trådløst ser jeg, men jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor den ene maskinen har samme normale opp og ned hastighet...

edit:

jeg har kanal 13 og han kanal 6,

det bør vel være avstand nok?

Endret av bjwiggo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...