Gå til innhold

korsair value som ikke kjører dual

AMD_Bruker

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte 2 stk korsair value PC3200 hos Komplett. Brikkenen fungerer utmerket når de brukes en og en, men i dual mode funker de ikke uten at hastigheten settes ned til 333Mhz. Brikkene er testet både på Intel og AMD hovedkort med samme resultat.

Er dette reklamasjonsgrunnlag? Noen som har peiling på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dei aller fleste nyare hovedkort er ikkje nøye på om brikkene er dobbelt eller enkeltsidige, men unntak finnes. Nokre hovedkort nekter feks. å kjøre full hastighet om begge brikkene er dobbeltsidige, mens andre krever at brikkene skal være enten dobbelt eller enkeltsidige for at ein skal kunne benytte maks støtta mengde med minne. Det kan også vera krav om dette om man feks. vil benytte Dual Channel DDR. Dette er avhengig av hovedkort til hovedkort.

Lenke til kommentar

Hvis du har et MSI KT4V-L-hovedkort, så er jo forklaringen veldig enkel: Du har ikke mulighet for å kjøre Dual DDR på hovedkortet ditt. Og hvis du også har den Duron-prosessoren som står i profilen din, har ikke den høyere busshastighet enn 133MHz uansett. Dette tilsvarer PC2100-hastighet på minne.

Skyt meg i beinet hvis jeg tar feil om hovedkortet, det er greit.

Lenke til kommentar

Som nevnt ovenfor så støtter dessverre ikke hovedkortet ditt Dual Channel, derfor får du heller ikke kjørt det. ;)

Dual Channel ville gitt deg omtrent 3% ytelsesøkning fra ditt nåværende system, så det er ikke all verden til forskjell.

Lenke til kommentar

Eldgammel profil :-), bruker dette kortet stadig til Linux.

Hovedkort som brikkene er testet på er :

Soltek Nforce2 med AthlonXP 3200+ og MSI 865PE NEO2-V med Pentium 3 Ghz.

Har testet nøye med Memtest og får samme feil på slutten av test #5 hver gang. Ekstremt ustabil PC ved kjøring i dual channel 400Mhz!

Lenke til kommentar
Noen her som VET hva de snakker om?  Latterlig innlegg

Unskyld meg. Skulle bare luke ut den muligheten at det var noe galt med systemet du benytter deg av. Skal du derimot begynne å kjefte på de som prøver å hjelpe, kommer du nok ikke langt...

Idiot :roll:

edit: Hvis du leser innlegget mitt skriver jeg ikke påstander, men tanker. På mitt Abit NF7 kunne ikke jeg benytte med av dual channel med to like PC3200 brikker, og fikk beskjed om at det var fordi nForce2 ikke støttet denne teknologien, om de nyere versjoner av brikkesettet støtter Dual channel, vet jeg ikke.

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Unskyld meg. Skulle bare luke ut den muligheten at det var noe galt med systemet du benytter deg av. Skal du derimot begynne å kjefte på de som prøver å hjelpe, kommer du nok ikke langt...

Idiot :roll:

edit: Hvis du leser innlegget mitt skriver jeg ikke påstander, men tanker. På mitt Abit NF7 kunne ikke jeg benytte med av dual channel med to like PC3200 brikker, og fikk beskjed om at det var fordi nForce2 ikke støttet denne teknologien, om de nyere versjoner av brikkesettet støtter Dual channel, vet jeg ikke.

Fra første innlegg

Brikkenen fungerer utmerket når de brukes en og en, men i dual mode funker de ikke uten at hastigheten settes ned til 333Mhz

Hvordan hjelpe når du ikke forstår problemstillingen?

Er vanskelig å teste ram-brikker i dual channel på et kort som ikke støtter dette

sitat fra

http://www.soltek.com.tw/soltek/product/pr...st=SL-75FRN3-RL

Memory 2 x 184-pin DDR DIMM Sockets.

Supporting unbuffered non-ECC DDR 400/333/266 DRAM up to 2GB.

Supporting Dual-Channel.

kjøres daglig med 2 stk Gail 512 PC3200 brikker i dual channel!

sitat fra

http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=612

• Supports bandwidth up to 3.2 GB/s (DDR 400) for single-channel mode and 6.

4GB/s (DDR 400) for dual-channel mode.  • Supports Dual-channel DDR 266/333/400 (based on DIMM 1.3).

testet med 2 stk Gail value 512 Mb i dual channel uten problemer.

Spørsmålet var (og er) om det er reklamasjonsgrunnlag så lenge RAM brikkene funker uten probelmer så lenge de virker når de ikke brukes i dual channel eller klokkes ned til PC2700.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...