Gå til innhold

Våpentråden! (Tidligere: JIPPI! AG3 i BF2)


ED209

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
' date='07/04/2005 : 13:57'] Her har dere et klipp fra virkeligheten. Russiske styrker som invaderte Afganistan på 80 tallet.

Her ser vi en Afganer som skyter ned et Russisk helikopter, ser ut som en Hind.

 

Reallity bites.

Syke millitante islamister..så ut som det greide å krasj lande ja ! :)

 

Hater slike syke filmer egentlig, word: Allah Akhbar..

Lenke til kommentar
,07/04/2005 : 13:57] Her har dere et klipp fra virkeligheten. Russiske styrker som invaderte Afganistan på 80 tallet.

Her ser vi en Afganer som skyter ned et Russisk helikopter, ser ut som en Hind.

 

Reallity bites.

Syke millitante islamister..så ut som det greide å krasj lande ja ! :)

 

Hater slike syke filmer egentlig, word: Allah Akhbar..

Trodde det klippet var fra Tjetjenia jeg.

 

Er ikke noe "sykt" med dette klippet i det hele tatt etter min mening.

Lenke til kommentar
,07/04/2005 : 13:57] Her har dere et klipp fra virkeligheten. Russiske styrker som invaderte Afganistan på 80 tallet.

Her ser vi en Afganer som skyter ned et Russisk helikopter, ser ut som en Hind.

 

Reallity bites.

Syke millitante islamister..så ut som det greide å krasj lande ja ! :)

 

Hater slike syke filmer egentlig, word: Allah Akhbar..

Nå må det jo sies at det var russerne som invaderte Afganistan på 80 tallet. Afganerne fikk støtte av amerikanerne den gangen, men etter en stund trakk amerikanerne støtten tilbake. Dette førte til at afganerne opplevde dette som et svik Som igjen førte til en oppsving for taliban. Etter at russerne trakk seg ut blomstret taliban opp i afganistan som er den ekstreme delen av islam.

Det klippet jeg sendte inn var fra den tiden amerikanerne hjalp til der nede.

Lenke til kommentar

Det som er noe av det feteste er lyden på ag'n. Jeg gledet meg som en unge til å prøve den i frostbite, men det var dessverre den pilglelyden :(

Får satse på at lyden i bf2 er mer eller mindre realistisk (og kraften på våpenet selvfølgelig).

 

Ag'n skal jo byttes ut med g36, men hadde det blitt krig så hadde jeg likevel valgt ag'n tror jeg. Har ikke fått brukt g36 nok til at jeg har blitt "kompis" med den. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser det har vært litt prat angående AG3 vs. andre moderne standardrifler, som g36, og vil komme med et par opplysninger vedrørende det.

Ja, AG3 er en meget kraftig rifle med grovkalibret ammo. Den kan godt skyte inn i motorblokka og stoppe et kjøretøy på den måten.

Men AG3 er jo standardrifla til forsvaret, og er vel ment å drepe mennesker, ikke motorer, og da er det faktisk et problem at ammoen er så grov at den bare går rett gjennom kjøttet, nesten uten å fragmentere. Mer finkalibret høyhastighetsammo, slik som i G36 (5.56mm?), er raskere og mindre, og vil på veien gjennom kjøtt og skjelett fragmenteres mye mer, og dette gjør mye mer skade enn en AG3-kule. Men den kan nok ikke stoppe et kjøretøy.

Lenke til kommentar
Ser det har vært litt prat angående AG3 vs. andre moderne standardrifler, som g36, og vil komme med et par opplysninger vedrørende det.

Ja, AG3 er en meget kraftig rifle med grovkalibret ammo. Den kan godt skyte inn i motorblokka og stoppe et kjøretøy på den måten.

Men AG3 er jo standardrifla til forsvaret, og er vel ment å drepe mennesker, ikke motorer, og da er det faktisk et problem at ammoen er så grov at den bare går rett gjennom kjøttet, nesten uten å fragmentere. Mer finkalibret høyhastighetsammo, slik som i G36 (5.56mm?), er raskere og mindre, og vil på veien gjennom kjøtt og skjelett fragmenteres mye mer, og dette gjør mye mer skade enn en AG3-kule. Men den kan nok ikke stoppe et kjøretøy.

nja, skyt glasset, selv om det ikke er det man skal gjøre, så funker det nok :p

 

Btw. Den filmen ovenfor er Royal Marines, lignet ikke mye på franskmenn nei..

Lenke til kommentar
Mer finkalibret høyhastighetsammo, slik som i G36 (5.56mm?), er raskere og mindre, og vil på veien gjennom kjøtt og skjelett fragmenteres mye mer, og dette gjør mye mer skade enn en AG3-kule.

Kan nå forsåvidt stemme det med at ag3 sine kuler går rett gjennom, men du må ta til hensyn måten den river opp alt den går gjennom, og at det er et enormt trykk den fører med seg. Den personen som blir truffet av et skudd fra en ag3, om han ikke dør av selve skuddet, så vil det jo være ytterst vanskelig å behandle den fyren. Med tanke på sjokk etter å ha blitt truffet og såret i seg selv. Har du sett folk med skuddskader fra ag3? =)

Er ingen ekspert, så motbevis meg om mulig =)

Lenke til kommentar
12.7 er morsomt, ogsaa her er sniperutgaven aa anbefale. Plukker enkelt maal paa 3/4km avstand :p

 

Den er forbanna tung men :p

hahaha, du plukker ikke lett et mål på 3/4km, *ler meg skakk*

 

Tror du kan skyte opp mot 2km, men da er det er stort mål vi snakker om.

Men jeg mener den norske versionen har innstillig i siktet fra 200 til 800m.

 

Njaal

Lenke til kommentar
Ser det har vært litt prat angående AG3 vs. andre moderne standardrifler, som g36, og vil komme med et par opplysninger vedrørende det.

Ja, AG3 er en meget kraftig rifle med grovkalibret ammo. Den kan godt skyte inn i motorblokka og stoppe et kjøretøy på den måten.

Men AG3 er jo standardrifla til forsvaret, og er vel ment å drepe mennesker, ikke motorer, og da er det faktisk et problem at ammoen er så grov at den bare går rett gjennom kjøttet, nesten uten å fragmentere. Mer finkalibret høyhastighetsammo, slik som i G36 (5.56mm?), er raskere og mindre, og vil på veien gjennom kjøtt og skjelett fragmenteres mye mer, og dette gjør mye mer skade enn en AG3-kule. Men den kan nok ikke stoppe et kjøretøy.

Om en person er truffet av g36 eller ag3 tror jeg kommer på et ut. Trykkbølgen etter ag3'n er såpass kraftig at jeg tror det går opp i opp. Nå skal det sies at man som soldat kommer oftere opp i situasjoner der man må skyte igjennom noe før man treffer målet. Dette er allt fra glassruter og vegger til trær. Personlig ville jeg som sagt enda satset på ag3, men g36 er jo et (om ikke flere) hakk lettere å bruke.

 

Ja, g36 bruker 5.56 :)

Lenke til kommentar

Vil bare skrive litt om dette med skade etter skuddsår.

 

I Norge utfører Forsvaret tester på gris som skytes på for så å opereres av et legeteam. Dette er for at Forsvaret og legene skal få et innblikk i skuddskader og hvordan det kan behandles.

Broren min fortalte etter en gang han hadde vært på rep. øvelse at han fikk være med på å se en slik operasjon.

Han tok flere bilder av dette og jeg har sett disse bildene. Etter bildene å bedømme virker det ikke som om 7.62 gjør så stor skade.

Har vært med på en del elgjakt og kan med en gang si at 7.62 blyspiss gjør skade utenom det vanlige. Her er det snakk om opprivning.

 

Her er en artikkel dere kan lese litt om akkurat det jeg snakker om. Personlig syns jeg dette er en human måte å gjøre dette på.

 

Tilbake til da broren min var inne. Det ironiske var at han var mekaniker i leiren som er i Bjerkvika (litt nord for Narvik). Og han var den eneste menige blant en hel drøss med leger.

En kveld de satt rundt ovnen inni et 16 mannstelt begynnte disse legene å prate om yrkene sine om hva de forskjellige jobbet med. Det var kirurger, leger, spesialister og psykologer. Etter mye deling av fagstoff snudde plutselig ene kirurgen seg rundt til broren min og spurte:

 

"Og hva er det du praktiserer da?"

 

"Tja" sa broren min, "har lang erfaring innen utskiftning av pumper"

 

"Åh, mener du hjertekirurgi?"

 

"Nei, bensinpumper. Men for det meste dieselpumper."

 

"??????"

 

"Jeg er bilmekaniker." :!:

 

Han var som sagt bilmekaniker på feltambulansene i leiren. Det er dette som er så genialt med forsvaret.

Pga. uniformene vet men ikke hva og hvordan personene rundt deg er. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...