Gå til innhold

Våpentråden! (Tidligere: JIPPI! AG3 i BF2)


ED209

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
' date='13/03/2005 : 21:31']
[iC,13/03/2005 : 01:27]

Men seriøst, denne tråden begynner å bli VELDIG off-topic nå. :ermm:  (rart ikke en moderator har vært her allerede :p )

Skrev tidligere at jeg syns det er helt greit at det blir noe offtopic, bare det omhandler våpen.

 

Kan godt forandre overskriften hvis dere vil??

Kom med et forslag, så gjør jeg det.

 

Edit: Overskrift er byttet.

:lol: Genialt navn! :lol::thumbup:

Lenke til kommentar
Ja, og med en genial orddelingsfeil som gjør den karakteristisk og hyggelig :love:

 

Hehe, me jeg gjennopptar spørgesmålet mitt:

 

Kommer dere til å bevist velge den siden som har AG3? Det er i allefall helt typisk meg, også får jeg slik patriotisk følelse tongue.gif

Sorry, skal ikke gjenta seg. Skal rette på feilen, hehe :blush:

 

Tror nok jeg bevisst kommer til å velge den siden hvor AG'n befinner seg. Blir vel mye pga. at man er litt patrotisk til våpenet, ikke hvilke land som har det.

 

Spiller en del Raven Shield på LAN. her kanman også velge AG. Der syns jeg det er morro med AG og kikkertsikte. G36'en er også en favoritt, den blir mest brukt til stealth brett hvor jeg monterer lyddemper eller jeg velger MP5'en med fastmontert lyddemper.

Brukte AUG'en en del i begynnelsen, men etter å ha spillt en stund så fant man jo sine favoritter.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Nyere våpen har mye svakere ammunisjon som standard, og da er plutselig flerskudd uten å skyte på himmelen en mulighet, samtidig som man får 30+ skudd på samme plassen 20 7.62 kuler tar i magasinet ;)

AG-3 har også fjærdemping mens nyere armegeværer har en mye mykere gassdemper. I tillegg rettes skuddgassene opp og til sidene for å dempe rekyleffekten vertikalt. (3'de skuddet med AG går som regel til himmels)

 

Til sitt forsvar skal det sies at AG'n vel er en av de desidert kraftigste stantardvåpnene her i verden. Tung og raklete men en skikkelig kanon. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
om dere har fulgt med på landskytterstevnet så ser dere at det er mange som bruker ag3 på felt og stang.

 

Så det må da være mulig og treffe med våpenet!

Når du sier det så er jo det helt riktig. Og de treffer jo like godt som de som skyter med Mauser og Krag. Så AG'en er nok en favoritt ja.

Lenke til kommentar
' date='05/04/2005 : 11:55']
om dere har fulgt med på landskytterstevnet så ser dere at det er mange som bruker ag3 på felt og stang.

 

Så det må da være mulig og treffe med våpenet!

Når du sier det så er jo det helt riktig. Og de treffer jo like godt som de som skyter med Mauser og Krag. Så AG'en er nok en favoritt ja.

Øh, hvem i huleste her på forumet har noen gang sagt at AG'n ikke treffer bra? :huh:

Lenke til kommentar
[iC,05/04/2005 : 15:05] Øh, hvem i huleste her på forumet har noen gang sagt at AG'n ikke treffer bra? :huh:

Tror han har lest litt feil. Det har blitt sagt at AG3 er sinnsykt ustabil på full auto pga. rekylen.

 

Når du sier det så er jo det helt riktig. Og de treffer jo like godt som de som skyter med Mauser og Krag. Så AG'en er nok en favoritt ja.

 

Nå skal det jo legges til at med å bruke AGen slipper man ladegrep, og sparer tid på dette. De beste skytterne, etter min erfaring, bruker rifler man må lade mellom hvert skudd.

Endret av Odland81
Lenke til kommentar

 

..men AG3 = G3A3, og "AG3" med innskyvbar kolbe heter AG4 eller G3A4...

 

G3 serien bruker 7.62mm skudd, mens AK47 bruker 7.68mm

 

G36 serien er laget av plastik (forrholdsvis), og en metallramme inni.  f.eks politiet i New York  har måttet erstatte forsjeftet og div. deler av plast med Alu..

Oi, her var det mye tull og tøv..

 

AG3 med innskyvbar kolbe heter AG3F1 ikke AG4.

 

AG3 bruker 7.62x51 mens AK-47 bruker 7.62x39. I tillegg er AK-47 gassdrevet ikke rekyldrevet som AG3, og har mindre rekyl.

 

G36 er ikke laget av plastik men kompositt, samme som bl.a Glock 17 (P80)

Litt forvirret her...

Sånn som jeg har forstått det så har Heckler & Koch en G3A3.

Denne er det en norsk versjon av som kjent heter AG3. Det skal ha blitt gjort noen modifikasjoner for å tåle kulde etc, men jeg vet ikke helt hvilke. Jeg har hørt noe snakk om at børsa i utgangspunktet er meget bra, så det eneste som er gjort er å lage en litt større beskyttelse til avtrekkeren for å gjøre den mer kompatibel med store vinterhansker.. :)

 

Er det noen som vet noe om dette som kan si om jeg har rett eller galt? :)

Lenke til kommentar
[iC' date=05/04/2005 : 15:05]
,05/04/2005 : 11:55]
om dere har fulgt med på landskytterstevnet så ser dere at det er mange som bruker ag3 på felt og stang.

 

Så det må da være mulig og treffe med våpenet!

Når du sier det så er jo det helt riktig. Og de treffer jo like godt som de som skyter med Mauser og Krag. Så AG'en er nok en favoritt ja.

Øh, hvem i huleste her på forumet har noen gang sagt at AG'n ikke treffer bra? :huh:

Var ikke slik jeg mente det. Jeg mente at det ikke var nevnt tidligere at AGen blir brukt under landsskytterstevne. Mente ikke at den var for ustabil til å brukes der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836
Nå skal det jo legges til at med å bruke AGen slipper man ladegrep, og sparer tid på dette. De beste skytterne, etter min erfaring, bruker rifler man må lade mellom hvert skudd.

De får jo også straff for det da, det skal være like regler..

Lenke til kommentar

da jeg var inne til tjeneste så var der en mann i troppen min som ble tatt ut til å delta på ett skytterstevne imellom alle militærleirene her i landet. hvis hukommelsen min ikke tar altfor mye feil så vant han skytterstevnet i klassen AG3.

 

AG3 er ett godt våpen sålenge man behandler det rett, mens min favoritt er nok MG3en. ett slit å drage med seg gjennom skauen men fyttikatta hvor morro det var å flerre av noen hundre skudd på en kald morgenkvist. pussingen av den var ett sant helvete men alt i alt, ett morro våpen :)

 

fikk også prøve 12.7 mens jeg var inne til tjeneste :evil:

whoohaaa. ooops? tom for ammo? :D morro men begrenset mobilitet.. for begrenset for en infanterist ;)

 

noen som vet hvor man får bestilt ny tennstift til AG3'n på nettet? fikk plutselig lyst til å ta HV-AG'n min ut og skyte på blink ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...