Gå til innhold

Våpentråden! (Tidligere: JIPPI! AG3 i BF2)


ED209

Anbefalte innlegg

spiller ingen rolle hvor kraftig ag3-en er. når kulene går ut med litt over 1000m i sekundet hjelper det ikke my mot m16 sine 1600m sec. hus det er farten som river i filler :D

At den nye ammunisjonen lager styggere skuddskader er vel ikke akkurat en fordel.. Husk at millitærammunisjon er laget for å skade, ikke drepe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
spiller ingen rolle hvor kraftig ag3-en er. når kulene går ut med litt over 1000m i sekundet hjelper det ikke my mot m16 sine 1600m sec. hus det er farten som river i filler :D

At den nye ammunisjonen lager styggere skuddskader er vel ikke akkurat en fordel.. Husk at millitærammunisjon er laget for å skade, ikke drepe.

Det er ikke farten som river deg i stykker, det er kraften :p

 

En kule fra en amerikansk rifle ville nok satt ut de fleste av oss den og :roll:

 

Men begge våpnene har sine fordeler og ulemper i ulike situasjoner.

Lenke til kommentar
spiller ingen rolle hvor kraftig ag3-en er. når kulene går ut med litt over 1000m i sekundet hjelper det ikke my mot m16 sine 1600m sec. hus det er farten som river i filler :D

Øh, javel?

M-16 kan nok aldri måle seg med AG3'en. AG3'en river alt i filler, samme faen.

Dessuten har den en lengre effektiv "dødsstrekning".

Lenke til kommentar
spiller ingen rolle hvor kraftig ag3-en er. når kulene går ut med litt over 1000m i sekundet hjelper det ikke my mot m16 sine 1600m sec. hus det er farten som river i filler :D

At den nye ammunisjonen lager styggere skuddskader er vel ikke akkurat en fordel.. Husk at millitærammunisjon er laget for å skade, ikke drepe.

Det er ikke farten som river deg i stykker, det er kraften :p

 

En kule fra en amerikansk rifle ville nok satt ut de fleste av oss den og :roll:

 

Men begge våpnene har sine fordeler og ulemper i ulike situasjoner.

Jepp, M-16 er mindre, lettere, mer treffsikker.

AG3'en er kraftigere, lengre effektiv døds-strekning, og så er den jo mye fetere å skyte med da! :p (bruttern forklarte at M-16'en var direkte kjedelig å skyte med - Knapt rekyl).

Lenke til kommentar
Sikkert like greit at AG3en blir bytta ut, er sikker på at dagens ungdom ikke vokser opp å blir menn nok til å bruke den uansett :p

Ehhhhmmm...Har skutt med AG, og det er ikke noe problem !

 

Men tidligere ble det nevnt AG med granat kaster på, Jeg fikk Holde en slik Under "Joint Winter" øvelsen 2004 og skal love deg den er tung ja :/

 

Men jeg gidder ikke det norske forsvare uansett, de legger jo ned alt her og tror russerne kommer inn via Oslo fjorden..

 

Merkelige folk som styrer forsvaret vår da :/

Lenke til kommentar
Ehhhhmmm...Har skutt med AG, og det er ikke noe problem !

 

Men tidligere ble det nevnt AG med granat kaster på, Jeg fikk Holde en slik Under "Joint Winter" øvelsen 2004 og skal love deg den er tung ja :/

Hva i all verden gjorde du på Joint Winter (om alderen din stemmer)? Åh, hvorfor får ikke jeg slike sjanser? :(

Lenke til kommentar
Ehhhhmmm...Har skutt med AG, og det er ikke noe problem !

 

Men tidligere ble det nevnt AG med granat kaster på, Jeg fikk Holde en slik Under "Joint Winter" øvelsen 2004 og skal love deg den er tung ja :/

Hva i all verden gjorde du på Joint Winter (om alderen din stemmer)? Åh, hvorfor får ikke jeg slike sjanser? :(

Kanskje fordi det virker som du har et forhold til skytevåpen som leketøy og trur at det som gjør seg i forsvaret er flere headshots. ;)

 

Hahaha, artig innlegg lucas. Er enig med deg der.

Men stakkars militæret da. Når de må flytte til sørlandet, skræler vi om å ikke dra, men når de kommer hit til Nordens paris og skal ha øvelse, skyr vi dem som pesten!

Lenke til kommentar

Litt Off-topic (hva er det egentlig som er On-topic i denne tråden? :p ):

De beste militærbasene finner vi i Nord. Skjold er vel rangert som en av de aller beste. (vær kondisjonen der er perfekt. Dessuten mye hardere trening enn det de får, de i Oslo og rundt deromkring, hvor mesteparten lever på Burger-Proviant! :lol: .)

Lenke til kommentar
spiller ingen rolle hvor kraftig ag3-en er. når kulene går ut med litt over 1000m i sekundet hjelper det ikke my mot m16 sine 1600m sec. hus det er farten som river i filler :D

Hallo? Siden når begynte kuler å bryte lydmuren? En AG kule har vel 850 - 900 Meter i sekundet. AKen rundt 750 Meter i sekundet. Og jeg nekter å tro at en m16 kaster ut en kule noe særlig raskere enn det.

 

Dessuten er det ikke farten som dreper/river i filler. Det er energien. E = mc2 noen?

 

Akta hollow point i skallen er gøy :blink:

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar
Hallo? Siden når begynte kuler å bryte lydmuren? En AG kule har vel 850 - 900 Meter i sekundet. AKen rundt 750 Meter i sekundet. Og jeg nekter å tro at en m16 kaster ut en kule noe særlig raskere enn det.

 

Dessuten er det ikke farten som dreper/river i filler. Det er energien. E = mc2 noen?

Kula på en M-16 har en hastighet på ca 975 m/s når den forlater løpet,

på en ag-3 (g3a3) vil tilsvarende være ca 790 m/s.

 

en 7.62x51 kule har mer masse og derfor mer kinetisk energi,

men å overføre denne energien til kjøtt er noe annet.

en 5.56x45 har mindre kinetisk energi selv om den har høyere hastigher.

det som er, er at den er bedre til å overføre denne kinetiske energien til et menneske.

i tillegg til å lage hull i folk er skuddskader hovedsakelig vev som er blitt "ristet i stykker" av sjokkbølgene.

 

also mr Veritas_

Kuler har vel brutt lydmuren siden tidlig 1800-tallet skulle jeg tro,

tatt i betraktning at lydmuren er omtrent 331 m/s i tørt vær ved havets overflate.

 

og masse i fart er faktisk energi.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hallo? Siden når begynte kuler å bryte lydmuren? En AG kule har vel 850 - 900 Meter i sekundet. AKen rundt 750 Meter i sekundet. Og jeg nekter å tro at en m16 kaster ut en kule noe særlig raskere enn det.

 

Dessuten er det ikke farten som dreper/river i filler. Det er energien. E = mc2 noen?

 

Akta hollow point i skallen er gøy :blink:

å bryte lydmuren skjer ved å fly fortere enn lyden...iom at hastigheten til lyden (i luft) er ~330 m/s så må du kanskje vurdere argumentet om igjen

 

E=mc^2 er massens totale energi...og har i denne sammenhengen ekstremt lite med saken å gjøre (noen fysikere som kan forklare bedre?). det er ikke massen alene til prosjektilet som dreper.

 

det du er ute etter er kinetisk energi

Ke = (mv^2)/2, m = masse, v= hastighet (i m/s)

 

jo mer av denne energien som blir absorbert av kroppen, jo dødligere er utfallet. dersom kula forblir i kroppen vil nemlig all den kinetiske energien ha blitt tilført kroppen. jo mer effektivt prosjektilet er til å forbli i kroppen, jo dødligere. hollowpoints gjør nettopp dette ved at den hule tuppen forårsaker en større overflate og 'bremser' mer enn en full metal jacket (mushroom kontra penetreringseffekt). andre ting som er med i denne ligningen er banen til kula, såkalt 'tumbling'.

 

videre det er sjokkbølgen av prosjektilet som er mest dødlig da dette kan ødelegge interne organer. såklart treffer prosjektilet vitale organer så hjelper ikke det stort heller. andre ting er som påvirker er sekunære effekter slik som sirkulasjonssvikt, infeksjon osv.

 

håper virkelig det er noen som kan dette bedre enn meg og kan forklare bedre

Lenke til kommentar
Ehhhhmmm...Har skutt med AG, og det er ikke noe problem !

 

Men tidligere ble det nevnt AG med granat kaster på, Jeg fikk Holde en slik Under "Joint Winter" øvelsen 2004 og skal love deg den er tung ja :/

Hva i all verden gjorde du på Joint Winter (om alderen din stemmer)? Åh, hvorfor får ikke jeg slike sjanser? :(

Kanskje fordi det virker som du har et forhold til skytevåpen som leketøy og trur at det som gjør seg i forsvaret er flere headshots. ;)

 

Hahaha, artig innlegg lucas. Er enig med deg der.

Men stakkars militæret da. Når de må flytte til sørlandet, skræler vi om å ikke dra, men når de kommer hit til Nordens paris og skal ha øvelse, skyr vi dem som pesten!

Det er en lang historie :p Vi overrasket noen som satt i en bakke til luft sak, infarødt sak i den, vi fikk teste den og herje ! Det hele startet med at vi snek oss helt til vi sto 3M unna fyren, og vi hadde jo ikke militær kler på oss, og ikke FI tape på armer og hode :p kom ett par smell ja ! :p

 

Så spurte vi nå bare om vi fikk prøve, og det gjorde vi jo, i bytte mot at vi gikk i skauen og fant 2 FI som lå og spionerte :p (HV brukte masse scootere og herjet med bakhold osv. rundt her jeg bor)

 

Skal love deg at under Joint Winter 2003&2004 fikk jeg prøve mye rart hos noen snille soldater på øvelse :p (ta en tur med leopard ect :D)

 

Jeg hater og prate om meg selv, men er da slik at jeg "beunderer" militæret på en måte, og treffer mye festilige folk på øvelsene som er her :p

 

Men uff..nå er jeg veldig off topic :p

 

AG3 er da gitt til den Arabiske alliansen, :( snufs :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...