Gå til innhold

Våpentråden! (Tidligere: JIPPI! AG3 i BF2)


ED209

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det jo allerede nevnt, men etter det jeg har hørt er det enda ikke sikkert hvem av de to kandidatene forsvaret skal bruke. Jeg snakka med en fra sjøforsvaret som snakka om at i allefall de var fornøyd med c8'en. Dessuten hadde mange engelskmenn klaga over at det optiske siktet i G36'en dugget forferdelig når de f.eks. gikk ut av et oppvarma fartøy.

 

Når det kom til kjøp snakka han om at det sikkert mest sannsynlig ble G36, da det var snakk om gjenkjøpsavtaler osv.

 

Personlig kunne jeg tenkt meg at det ble c8, da den virker enklere, og man slipper det plagsomme siktet :)

Lenke til kommentar

Hehe, mange våpen freaker her.

Lurer på hva det er som får oss menn til å like våpen, damer og raske biler. Er det fordi vi opprinnelig stammer direkte fra steinalder folka som klubbet ned damene for å få seg et nyp for deretter å løpe ut i bushen for å drepe noe?? :D (plasserer raske biler i kategori sammens med damene sånn for sikkerhets skyld ;) ).

 

Lurer på det ja. :hmm:

Lenke til kommentar
Dessuten hadde mange engelskmenn klaga over at det optiske siktet i G36'en dugget forferdelig når de f.eks. gikk ut av et oppvarma fartøy.

Er du sikker på at det var G36 de refererte til? Britene bruker sin engelskproduserte SA80 vet du som også har rødpunkt sikte-hus.

Var i så fall ikke klar over at de brukte andre H&K våpen enn PSG-1 og MP5 så ikke skyt meg om jeg tar feil her..

 

Edit, etter en liten søkerunde på mine bookmarked våpensider ser det ut som at du har rett Jensen.

 

The future of the L85 rifle remains unclear but there's some rumor that it could be retired from British service around the year 2006, and replaced by another design (most probably, the Heckler-Koch G36 assault rifle).

post-171-1109718711_thumb.jpg

Endret av Cluster1
Lenke til kommentar
' date='01/03/2005 : 23:19'] Hehe, mange våpen freaker her.

Lurer på hva det er som får oss menn til å like våpen, damer og raske biler. Er det fordi vi opprinnelig stammer direkte fra steinalder folka som klubbet ned damene for å få seg et nyp for deretter å løpe ut i bushen for å drepe noe?? :D (plasserer raske biler i kategori sammens med damene sånn for sikkerhets skyld ;) ).

 

Lurer på det ja. :hmm:

Kansje en sak for mythbusters, kansje det egentlig er like mange damer som liker store våpen :!:

Det er artig å skyte da, ikke mange som kan nekte for det.

Lenke til kommentar

Jo, jeg nekter for det :p Særlig med AG3. Av en eller annen grunn slurver jeg innimellom med hvordan jeg legger ansitet inntil kolben/siktet. Ender med en stor klump på kinnet etter at våpenet har sent rekylen rett i trynet på meg :( Hehe..

 

Ellers så er skyting synonymt med pussing. Det er IKKE gøy! :p Skyte andre våpen derimot er heftig. Morsomt å være i hæren når de skal skyte opp ammunisjonsbudsjettet (og tydelivis noen andre budsjetter ::)

Lenke til kommentar

Var litt snakking på prisen til G36 her. Så etter litt leting.

One of the most promising aspects of the G36 system is the cost.  The G36 series costs roughly $950 for the basic rifle to U.S. LE agencies.  This is significantly less than the roller locked rifles which start at about $1200.  Dual optical sighted models are about $400 more.

 

De bestiller vel ganske mange så de får vel litt prosenter også..

Endret av rkg1000
Lenke til kommentar

Nei, har vel ikke noe vondt å si om ag'en... Den tåler uante mengder juling og består av enkle slitesterke komponenter. Ser ikke helt vitsen i å bytte dem ut bortsett fra kanskje vekten og at det finnes tøffere våpen utseendemessig. Et våpen som krever minimalt med puss hadde heller ikke gjort noe... Modellen i BF var bra modellert, men ser et par små feil på den :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...