gobyfly Skrevet 1. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2005 *Metta][ic* Hvorfor AG3 skal være med i BF2 ? Kansje for noen av banditt landa har det som standard våpen ? Du vet at det er andre land med enn bare USA i BF2 ? Pakistan bruker AG3 , og de ligger gjerne under midtøsten koalisjonen. Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 1. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2005 ^^ der har du det !! tror nok gjerne det ja ! dessuten så var vi jo ikke direkte off topic når vi diskuterte AG3, men nok om det ! Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 1. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2005 Etter litt leting så fant jeg at det er USA som kommer til å ha AG3 eller G3. De kommer også til å ha H&K G36C som er en kompaktverson av G36. Link Litt nede på siden.. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 1. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2005 Nå er det jo allerede nevnt, men etter det jeg har hørt er det enda ikke sikkert hvem av de to kandidatene forsvaret skal bruke. Jeg snakka med en fra sjøforsvaret som snakka om at i allefall de var fornøyd med c8'en. Dessuten hadde mange engelskmenn klaga over at det optiske siktet i G36'en dugget forferdelig når de f.eks. gikk ut av et oppvarma fartøy. Når det kom til kjøp snakka han om at det sikkert mest sannsynlig ble G36, da det var snakk om gjenkjøpsavtaler osv. Personlig kunne jeg tenkt meg at det ble c8, da den virker enklere, og man slipper det plagsomme siktet Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 1. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2005 Personlig kunne jeg tenkt meg at det ble c8, da den virker enklere, og man slipper det plagsomme siktet Det enkle er ofte det beste!? Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 1. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2005 Hehe, du kan så si! Og når c8 er "opp-stæsja" ser den jo fantastisk stilig ut Lenke til kommentar
nord Skrevet 1. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2005 hørte det om våpenskifte fra en som var med på testingen, har da også ett nytt spørsmål: skal Mp5 byttes ut med Mp7? Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 1. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2005 Mener du denne? Synes den var veldig stygg.. Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 1. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2005 [iC' date=01/03/2005 : 18:31] Men jeg fatter enda ikke hvorfor AG3'en skal være med i BF2!Amerkanere har aldri, og kommer aldri til å bruke den. Amerikanerene har jo lånt og brukt ag'er i krig før... Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 1. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Fysj, den der var grell Den ser jo ut som om den er tatt fra en dårlig fremtidsfilm fra 80-tallet! Den ser ut som en drill! Men i allefall; man skal ikke skue hunden på hårene, right? Edit: Den ligner fryktelig på mp'en i hl2! Endret 1. mars 2005 av Mr. Jenssen Lenke til kommentar
likferd Skrevet 1. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2005 tror ikke den PDW'en kommer til å erstatte mp5. PDW er vel ment som et våpen til de som bare vanligvis er bevæpnet med pistol, slik som forsyningspersonell og lignende tror jeg. Den er omtrent like liten som en pistol, men mye enklere å bruke. Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mars 2005 Hehe, mange våpen freaker her. Lurer på hva det er som får oss menn til å like våpen, damer og raske biler. Er det fordi vi opprinnelig stammer direkte fra steinalder folka som klubbet ned damene for å få seg et nyp for deretter å løpe ut i bushen for å drepe noe?? (plasserer raske biler i kategori sammens med damene sånn for sikkerhets skyld ). Lurer på det ja. Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 1. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Dessuten hadde mange engelskmenn klaga over at det optiske siktet i G36'en dugget forferdelig når de f.eks. gikk ut av et oppvarma fartøy. Er du sikker på at det var G36 de refererte til? Britene bruker sin engelskproduserte SA80 vet du som også har rødpunkt sikte-hus. Var i så fall ikke klar over at de brukte andre H&K våpen enn PSG-1 og MP5 så ikke skyt meg om jeg tar feil her.. Edit, etter en liten søkerunde på mine bookmarked våpensider ser det ut som at du har rett Jensen. The future of the L85 rifle remains unclear but there's some rumor that it could be retired from British service around the year 2006, and replaced by another design (most probably, the Heckler-Koch G36 assault rifle). Endret 1. mars 2005 av Cluster1 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 1. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2005 ' date='01/03/2005 : 23:19'] Hehe, mange våpen freaker her. Lurer på hva det er som får oss menn til å like våpen, damer og raske biler. Er det fordi vi opprinnelig stammer direkte fra steinalder folka som klubbet ned damene for å få seg et nyp for deretter å løpe ut i bushen for å drepe noe?? (plasserer raske biler i kategori sammens med damene sånn for sikkerhets skyld ). Lurer på det ja. Kansje en sak for mythbusters, kansje det egentlig er like mange damer som liker store våpen :!: Det er artig å skyte da, ikke mange som kan nekte for det. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 2. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2005 Jo, jeg nekter for det Særlig med AG3. Av en eller annen grunn slurver jeg innimellom med hvordan jeg legger ansitet inntil kolben/siktet. Ender med en stor klump på kinnet etter at våpenet har sent rekylen rett i trynet på meg Hehe.. Ellers så er skyting synonymt med pussing. Det er IKKE gøy! Skyte andre våpen derimot er heftig. Morsomt å være i hæren når de skal skyte opp ammunisjonsbudsjettet (og tydelivis noen andre budsjetter : Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 2. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Var litt snakking på prisen til G36 her. Så etter litt leting. One of the most promising aspects of the G36 system is the cost. The G36 series costs roughly $950 for the basic rifle to U.S. LE agencies. This is significantly less than the roller locked rifles which start at about $1200. Dual optical sighted models are about $400 more. De bestiller vel ganske mange så de får vel litt prosenter også.. Endret 2. mars 2005 av rkg1000 Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 2. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2005 Mener du denne? Synes den var veldig stygg.. Lenke til kommentar
Belfez Skrevet 2. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2005 agen er et våpen som er holdt bart og tåler norske vinter forhold.....går på skyting og da...noen andre her(i dfs) Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 2. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2005 Nei, har vel ikke noe vondt å si om ag'en... Den tåler uante mengder juling og består av enkle slitesterke komponenter. Ser ikke helt vitsen i å bytte dem ut bortsett fra kanskje vekten og at det finnes tøffere våpen utseendemessig. Et våpen som krever minimalt med puss hadde heller ikke gjort noe... Modellen i BF var bra modellert, men ser et par små feil på den Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 2. mars 2005 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2005 Men nå som de skal bytte våpen, skal de bytte ut mg3 også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå