Gå til innhold

Våpentråden! (Tidligere: JIPPI! AG3 i BF2)


ED209

Anbefalte innlegg

sleng ett scope på en M14 og de er duganes snaiper rifler...

Ironisk at denne rifla ble hetset av Springfield-entusiastene for å være unøyaktig :)

 

Kenneth11: M14 er mer eller mindre samme rifla som de brukte under WW2, bare med skikkelig magasin (uten PLING!). Tror faktisk den hadde eid hardt i BF2 :D

 

edit: slengte inn en "mer eller mindre", så slipper vi å ta diskusjon om hvor mye M1 Garand = M14 osv.. ;)

Endret av w00tson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
M14 er bare semi-auto..  og likt kaliber ja.

Men jeg tenkte på M1 Garand (den med PLING!).  Litt dårlig formulert :p

um, jo. M14 var Full Auto kappabel...

Jo, var egentlig bare full auto M1

 

Edit: Wikipedia says: M14 blir fortsatt brukt, men mest som treningsrifle

Endret av kenneth11
Lenke til kommentar

M14 brukes enda den, som oftes som M21. Jeg kunne lagd en lang liste med

info om i vilken situvasjoner 7.62 er bedre en 5.56 og virsa versa. Kjenner ikke

til det våpne som ble brukt i sniper saken i USA . Det finnes mange M16 modder i statene i div caliber, Faktisk M16 stammer fra AR10 som var et 7.62 våpen.Men selv en 22 salong kan ta livet av et menske med et skudd.

Mange har den oppftelsen av militære våpen bare blir brukt, når man ser Fi, for da å avfyre et skudd. Faktisk i de fleste sitvasjoner ser man ikke fi, og da må man bruke våpnet taktisk, og enda værre,svært få av kullene som blir avfyrt i en strid treffer FI ( les mensker ). F.eks i England bruker de enda SLR ( FN FAL 7.62 ) i noen spesial avdelinger pluss G3. 7.62 våpnere bli sett på som et støtte våpen i situvasjoner hvor 5.56 våpen ikke får gjort jobben. Grunnen til at mange USA soldater snakker om vår AG3, er at alle HK våpen i USA er myteomspunnet.

Alle spesial styrker i USA har HK våpen , HK våpen blir sett på som Våpenes svar på Royce Rolls. UPS masse typo gidder ikke å rette.

Lenke til kommentar

Det er vel bare US Navy som enda bruker M14 til trening.

M14 er egentlig utfaset, men vær gang USA drar i krig, blir

dem dratt ut av skapet igjen. Som sakt før, det er et behov for

7.62 riflene. Det viser alle erfaring fra de siste krigene.

Og det er USA som gjør dem gang på gang. Mange armere har faset ut

sine 7.62 rifler, men hvis de drar i krig dukker de opp igjen.

Nå sier jeg ikke at det er 100 000 M14 i IRAQ nu, men garantert noen tusner.

Lenke til kommentar
um, jo. M14 var Full Auto kappabel...

Ok, senere versjoner var, men det visste ikke jeg :p

"if ever there was a truly uncontrollable full-auto firearm, the M14 was it"

 

Jeg kunne lagd en lang liste med

info om i vilken situvasjoner 7.62 er bedre en 5.56 og virsa versa.

Jeg kan lage en kort en: På avstand er 7.62 bedre.

Og er det ikke vanlig å forkorte Heckler & Koch til H&K ? Måtte tenke lenge på hva HK var :dontgetit:

Lenke til kommentar

Afghan.jpg

 

A soldier from the 2nd Battalion, 503rd Infantry Regiment watches Afghans walking near the base using a sniper riffle, in the police station of the village of Mangal Khan, the main village of Khakeran Valley, Zabul province, Afghanistan, Sunday, June 26, 2005. After battles that resulted in the killing of 178 rebels in a nearby valley few days ago, the U.S. army is retaking the Khakeran Valley after the police forces where expelled from there in March.(AP Photo/Tomas Munita)

 

acb.jpg

 

ai031604b2.jpg

 

Pvt. Josh Watson looks for possible enemy forces in a large crowd with his M-14 sniper rifle. Watson belongs to 1st Platoon, Company B, 5th Battalion, 20th Infantry Regiment, 3rd Brigade, 2nd Infantry Division. U.S. Army photo by Sgt. Fred Minnick
Endret av co2
Lenke til kommentar
Jeg kan lage en kort en: På avstand er 7.62 bedre

Hadde det bare vært så enkelt min gode man : ).

Når det kommer til M14 var full auto eller ikke. Det var den fra dag en, men US Army bygde in en lås i avfyrings

mekanismen. Soldaten måtte fjerne den får å få full auto. I vanlig bruk var den kun semiautomatisk. Det var en version beregnet til å overta rollen til M1918 (BAR). Den hadde 2fot og pistogrep, på den var det ikke noe lås ( selv om den kunne monterers). Denne modellen heter M14A1. M14 er en nydelig rifle å skyte med. Men noe assultrifle er det ikke, der er AG3\FAL bedre. END X....

Lenke til kommentar
um, jo. M14 var Full Auto kappabel...

Ok, senere versjoner var, men det visste ikke jeg :p

"if ever there was a truly uncontrollable full-auto firearm, the M14 was it"

Vet ikke helt når M14 kom ut, men det var vel litt før Vietnamkrigen?

Uansett, under Vietnamkrigen var det fullt mulig å bruke Full Auto, selv om at det var helt umulig. Ikek bare vanskelig, men omtrent ubrukelig, slik som det står i sitatet ditt.

Jeg har faktisk hørt om en som merkelig nok klarte å skyte seg selv i foten når han brukte Full Auto med den rifla!

 

EDIT: Forresten var ikke M1 Garand mulig å skyte Full Auto med, i allefall ikke i WW2.

Den var derimot utrolig lett å skyte med. Rifla hadde kun Semi-Auto, men kunne skyte så raskt som brukeren kunne bevege fingeren.

Om brukeren hadde en så god skytefinger at han kunne trykke inn avtrekkeren ti ganger (det var vel 10 skudd maks i et Garand-magasin? :hmm: ) i løpet av to sekunder (noe som i teorien er umulig), så skulle rifla kalre å pøse ut alle skuddene på den tiden.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Vel, ettersom M14 ble erstattet av M16 i vietnam (delvis iallefall), så var den nok litt eldre enn det ja ;)

 

sånn ca fra ett eller annet sted mellom 45-55 vil jeg tro (det er tross alt bare en "Garand" med plingless magasin, FA og 7.62mm Nato)

 

edit: tatt i bruk i 57 faktisk...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
[iC' date=11/08/2005 : 18:30] M14 ble ikke erstattet med M16. M16 ble etter hvert mer brukt enn M14 ja, men det var hovedsaklig Thompson som ble fjernet for M16's skyld.

 

EDIT: *Pirke pirke*: Vietnamkrigen startet i 1955 (USA ble involvert senere), så M14 kom teknisk sett under Vietnamkrigen.

Før M16 var det litt vanskelig for USA's soldater i Vietnam. Vietcong har AK-47, de sitter med M14 som er umulig å skyte automatisk og Thompson som ikke treffer siden av en låve på 30 meters avstand :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...