Gå til innhold

Våpentråden! (Tidligere: JIPPI! AG3 i BF2)


ED209

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[iC,03/03/2005 : 20:57]

Den tåler mye, den er kraftig, og den har et maskulint rekyl! Men i gjengjeld er den alt for lang! Alt for prakkete til å gå med når man skal klarere rom og andre steder hvor det er trangt (i følge bruttern).

Derfor vi har MP5 kanskje??

 

En annen ting jeg har hørt om G36 er den blir ganske fort ødelagt. Kan ikke behandle den som en AG3.

 

Da blir det kanskje slutt på drilleksersise, hehe.

 

 

HAHAHAHA!!! MeTa][iC, sjekk hvordan det blir når man qoter deg, fordi du bruker "][" i navnet ditt funker ikke quotinga. Var litt morsomt.

Endret av Rattata[No]
Lenke til kommentar
Hehe, men mausern er jo desidert tøffest! Bestefaren min har to stykk (en HV-mauser, og en "tyskert-mauser"), og de er koselige :love:

 

"Bolt-gevær" for alle penga sier jeg bare!

Det man skulle hadd i dag var heller en blomst å gi til din kjære. Eller amors pil? :love:

 

 

 

 

 

 

 

- alle mennesker er vakre

Lenke til kommentar

Hva faen er det her slags off topic av det som allerede er off topic?! Vi kan ha duell:

 

Meg vs. Mr. Bjerre:

 

Mr. Jenssen: "Inventory- 2x Mauser, hvorav den ene i 7.62 mm, 1x Sauer S 200 TR á la 6.5mm, 2x Antonio Zoli-hagler --- located in the grandpa collection"

 

Mr. Bjerre: "Inventory- 1x stinky flower --- Say no more!"

 

 

 

Edit: skrive-Troels

Endret av Mr. Jenssen
Lenke til kommentar
Hva faen er det her slags off topoc av det som allerede er off topic! Vi kan ha duell:

 

Meg vs. Mr. Bjerre:

 

Mr. Jenssen: "Inventory- 2x Mauser, hvorav den ene i 7.62 mm, 1x Sauer S 200 TR, 2x Antonio Zoli-hagler --- located in the granpa collection"

 

Mr. Bjerre "Inventory- 1x stinky flower --- Say no more!"

 

 

 

Edit: skrive-Troels

Hahahahaha!!!! Du har helt rett, Mr.Bjerre's offtopic sømmer seg ikke under denne topic'en. :!:

Flower Power blir ikke akseptert her under vårt lille våpen freak show, hehe. ;)

Lenke til kommentar
[iC,06/03/2005 : 00:45] Ja, derfor har vi MP5. Men bruttern, da han var i Kosovo for noen år siden (han kom til Kosovo med den første fredsbavarende "forsendelsen"), fikk de sjelden bruke MP5.

Trenger ikke ett lite våpen når man står på vakt eller avliver bikkjer.

MP5'en blir spesielt brukt av sjøforsvaret (trangt ombord i en båt) og av spesialstyrker (inni bygninger hvor det er fare for nærkamp).

 

Våpnene blir utlever i forsvaret alt etter hvilen våpengren eller tjeneste man utfører. Da jeg var inne (93/94) i luftforsvaret hadde soldatene AG og befalet MP5. Vi brukte ikke AG'n så mye siden vi for det meste skjøt med 44mm kanon (300 skudd i min.).

Våpepuss på en kanon vil jeg ikke anbefale noen, sluttstykket på den alene veide 65 kg :w00t: og røret (heter ikke løp på en kanon) måtte vi være 4 mann for å ta av og pusse. Mao. store saker.

 

Noe alà denne. Dette er en mindre versjon.

bofors40.jpg

Endret av Rattata[No]
Lenke til kommentar

rister etter å spille bf2 :p

 

men AG3 = G3A3, og "AG3" med innskyvbar kolbe heter AG4 eller G3A4...

 

men som Likferd skrev for en stund siden

Edit: AG3 er en av de kraftigste millitærriflene i bruk ja. kraftigere en AK47 også.

7.62 er det nest kraftigste som blir brukt flittig i kamp, men

det om kulene er ikke riktig. G3 serien bruker 7.62mm skudd, mens AK47 bruker 7.68mm

 

og

En annen ting jeg har hørt om G36 er den blir ganske fort ødelagt. Kan ikke behandle den som en AG3.

G36 serien er laget av plastik (forrholdsvis), og en metallramme inni. f.eks politiet i New York har måttet erstatte forsjeftet og div. deler av plast med Alu.

 

Men må si at det hadde vært mye kulere vis de hadde lagt til kjøretøyer som var lite og mobilt til vann som f.eks en vannscooter osv.. eller en scrosser til ulent terreng..

Lenke til kommentar
men som Likferd skrev for en stund siden
Edit: AG3 er en av de kraftigste millitærriflene i bruk ja. kraftigere en AK47 også.

7.62 er det nest kraftigste som blir brukt flittig i kamp, men

det om kulene er ikke riktig. G3 serien bruker 7.62mm skudd, mens AK47 bruker 7.68mm

AK47 bruker 7.62 den også, men med en hylselengde på 39mm. NATO ammunisjonen til AG3 har en hylselengde på 51mm. AG3 bruker altså 7.62x51, og ak47 bruker 7.62x39. Større hylse = større kruttmengde og kraftigere ammunisjon.

 

For å illustrere forskjellen enda bedre. Både en såkalt "12.7" mitraljøse og en Desert Eagle .50 pistol bruker .50 kaliber, eller en kule med 12.7mm diameter. Dette vil ikke si at den pistolen er like kraftig som mitraljøsen ;)

 

(Ja, vi hadde GANSKE mange undervisningstimer om ammunisjon og våpen i forsvaret..)

Lenke til kommentar

 

..men AG3 = G3A3, og "AG3" med innskyvbar kolbe heter AG4 eller G3A4...

 

G3 serien bruker 7.62mm skudd, mens AK47 bruker 7.68mm

 

G36 serien er laget av plastik (forrholdsvis), og en metallramme inni. f.eks politiet i New York har måttet erstatte forsjeftet og div. deler av plast med Alu..

Oi, her var det mye tull og tøv..

 

AG3 med innskyvbar kolbe heter AG3F1 ikke AG4.

 

AG3 bruker 7.62x51 mens AK-47 bruker 7.62x39. I tillegg er AK-47 gassdrevet ikke rekyldrevet som AG3, og har mindre rekyl.

 

G36 er ikke laget av plastik men kompositt, samme som bl.a Glock 17 (P80)

Lenke til kommentar
men som Likferd skrev for en stund siden 
Edit: AG3 er en av de kraftigste millitærriflene i bruk ja. kraftigere en AK47 også.

7.62 er det nest kraftigste som blir brukt flittig i kamp, men

det om kulene er ikke riktig. G3 serien bruker 7.62mm skudd, mens AK47 bruker 7.68mm

AK47 bruker 7.62 den også, men med en hylselengde på 39mm. NATO ammunisjonen til AG3 har en hylselengde på 51mm. AG3 bruker altså 7.62x51, og ak47 bruker 7.62x39. Større hylse = større kruttmengde og kraftigere ammunisjon.

 

For å illustrere forskjellen enda bedre. Både en såkalt "12.7" mitraljøse og en Desert Eagle .50 pistol bruker .50 kaliber, eller en kule med 12.7mm diameter. Dette vil ikke si at den pistolen er like kraftig som mitraljøsen ;)

 

(Ja, vi hadde GANSKE mange undervisningstimer om ammunisjon og våpen i forsvaret..)

Det er en grunn til at AG3'en kalles "verdens kraftigste håndvåpen". :)

Lenke til kommentar

Mangler bare den slitte grønne stroppen så har vi vår kjære ag3 ja.

 

Må si at jeg ikke akkurat savner å løpe rundt i skogen mens ag3en dunker frem og tilbake. Pussingen var heller ikke så forbanna festlig at det gjorde noe.

Men i ettertid var det jo gøy da :D

 

Husker fremdeles glederopet da Lt vår kunngjorde at vi ikke kom til å få utdelt ag3 i bardufoss. Fikk glock og lånte ag av felt kp ved spesielle anledninger :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...