Gå til innhold

Våpentråden! (Tidligere: JIPPI! AG3 i BF2)


ED209

Anbefalte innlegg

Nå fikk jeg et ekstra kick ved BF2. Har kun vært borti AG3'en i Raven Shield, men nå får jeg oppleve den i favorittspillet mitt Battlefield. :love:

 

Raska på , få ferdig spillet da!!!!!!!! :dribble:

 

g3.sized.jpg

 

Mange som mimrer tilbake til tjenestetiden nå kan jeg tenke meg, hehe.

 

Edit: Ups, glemte jo helt at den er jo med i Silent Heroes også.

 

Edit 2: Denne tråden har visst vært et kjært tema for mange. Derfor har jeg nå forandret overskriften til "Våpen tråden" slik at de som har en liten forkjærlighet for diverse våpen kan poste sine meninger her.

 

Alt annet som ikke omhandler våpen betegnes som off-topic. Hold dere til temaet.

 

Edit 3: Fikk klage på orddeling fra Mr.Jenssen. Har nå rettet på dette. ;)

Endret av Rattata[No]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Off , hvordan skulle det gått i en Krig ?

Der vi nordmenn har 20 skudds magasin , mens andre har 30 +

Hehe ;) Ag3 er en rifle med mulighet for flerskudd. Det vil ikke si at flerskudd med AG3 virker i praksis. Dette vet de som har prøvd :!:

 

Nyere våpen har mye svakere ammunisjon som standard, og da er plutselig flerskudd uten å skyte på himmelen en mulighet, samtidig som man får 30+ skudd på samme plassen 20 7.62 kuler tar i magasinet ;)

 

Edit: AG3 er en av de kraftigste millitærriflene i bruk ja. kraftigere en AK47 også.

Endret av likferd
Lenke til kommentar

nice :) Ag3 er et beryktet våpen blant allierte. Kan huske de kalte det for Handcannon ;)

 

DJtm: Går ann viss man ligger i stilling med god støtte for våpne, samtidig som man holder den ene arme over løpet og presser ned.. Er man heldig får man inn 6-7-8 skudd... har prøvd. Men stående er ag3 på flerskudd livsfarlig, for kompisene din!!

Lenke til kommentar

Noe som derimot er vanvittig raatt er sniperutgaven av AG3 med kikkertsikte og trefot...

 

Snakker om beryktet... Har en morsom episode fra FN-tjeneste, en cocky amerikaner satte et skudd type M4 paa panseret til MB'n og begynte aa legge ut.. "This is really good ammo! Penetrates almost anything!", hvorpaa undertegnede smiler pent og svarer toert "that's not ammo, THIS is ammo", og plasserer et 7.62 skudd ved siden av. .. Reaksjonen fra karen kan dere jo tenke dere selv... :D

Endret av DJtm
Lenke til kommentar
Noe som derimot er vanvittig raatt er sniperutgaven av AG3 med kikkertsikte og trefot...

Kan jeg tenke meg. Har skutt med diverse rifler, bla. en Mauser faren min hadde og jeg må nok innrømme at AG'en var den deiligste å skyte med.

 

Da jeg var inne til førstegangstjeneste fikk vi også prøve MG'en og 12.7 som var like rått.

 

Edit: skriveleif.

Endret av Rattata[No]
Lenke til kommentar

Har sinnsykt lyst å teste den 12.7 sniper'n (M82). Fant en video en plass på nett hvor det er privatpersoner i USA som leker seg med slike, ser jo helt rått ut.

Så også en dokumentar (60 minutes tror jeg) hvor de snakket om disse og Raufoss amunisjonen som var kommet på avveie på internett (illegalt). Der demonstrerte de på 300 meter raufoss amunisjonen som gikk tvers gjennom 6mm stålplater. Skulle tro det stopper en del da.

Lenke til kommentar
Nå kan vel egentlig ikke 12.7 og AG3 sammenlignet helt da :p Men syyk følelse av 12.7en!! AG3 misliker jeg rett og slett fordi det ble for mye av det under førstegangstjenesten.....når man like etter måtte i heimevernet så var det definitivt nok! :yes:

Hehe, skjønner at du sliter da. Har en kompis som også er i HV, tror han hater AG'en han og. LOL!!

Lenke til kommentar

Husker en venn av meg var på utplassering på militæret, og han var på børskemakeren :p de herja med flere hundra AG3 hver dag, skjøt med glock, mp5 og alt mulig, så kom dagen for AGen :p de hadde prøvd den med singel shot, men nå skulle de teste full automatisk :S

 

Det endte med han skjøt litt, rettet gæveret opp mot taket, så kommer duden for å sjekke at han skjøt opp alt, og i det øyeblikket så gikk det 10 skudd rett opp i taket :p det var siste dagen de fikk skyte der :p

Lenke til kommentar
12.7 er morsomt, ogsaa her er sniperutgaven aa anbefale. Plukker enkelt maal paa 3/4km avstand :p

 

Den er forbanna tung men :p

Det der er en pansebrytende M-82 "kanon", ikke en stasjonær MG. ;)

 

BTW: Hvorfor skal AG3'n være med i BF2? Det er jo stort sett bare Norge som bruker den! (den kommer til å byttes ut snart, mot G-36'n)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...