Gå til innhold

eMacines fra Elkjøp?

Anbefalte innlegg

Noen som vet hve som sitter av komponenter i disse?

Det vanskelig(umulig) å finne tester og specs via Google på dette. Hjemmesiden til eMachines er av elendig kvalitet så.

Vurderer å gå til innkjøp av EMACHINES T5255, men er litt skeptisk til hva slags hovedkort som sitter i. Dessuten kan det virke som om der hverken er AGP eller PCI-Express port i den?

Er det noen som vet/har erfaring?

Man har jo tenkt å utvide den litt etterhvert, så. Må jo kjøpe ting som ikke bare skal hives etter et år fordi det ikke kan oppgraderes...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Broren min kjøpte en billig maskin fra Elkjøp i samme prisklasse.

Dette var en data uten AGP port, og en Celeron 2.0 Ghz (av den gamle typen)

Synes dataen er treg til stort sett alt, eneste spill som fingerte uten lagging, var kabal og slike ting, ja også flash spill.

For å si det sånn, det å handle på Elkjøp er en ting, det å handle en billig maskin på Elkjøp, er enda verre.

La etterpå merke til noe du skrev

Man har jo tenkt å utvide den litt etterhvert, så. Må jo kjøpe ting som ikke bare skal hives etter et år fordi det ikke kan oppgraderes...

Dette er absolutt ingen maskin du kan bygge videre på, eller joda, du har jo 2 ramslots og med mindre du skal spille på den så gjør det sikker ikke noe at den ikke har AGP port.

Eneste oppgave jeg kunne satt denne maskinen til, var filserver(der trengs det vel bare masse hdd`er).

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Synes dataen er treg til  stort sett alt, eneste spill som fingerte uten lagging, var kabal og slike ting, ja også flash spill.

For å si det sånn, det å handle på Elkjøp er en ting, det å handle en billig maskin på Elkjøp, er enda verre.

Ja, da!

Er klar over at dette blir en relativt dårlig pc.

Men, dersom det er AGP eller PCI-express utgang, så kan jeg ihvertfall hive inn et nytt skjermkort etterhvert.

Dersom dette mangler så er jeg avhengig av at hovedkort kan byttes, og da går fort vinning opp i spinning, og jeg kan likegreit sette sammen en billig sak selv.

Skal i utgangspunktet ordne en rimelig og grei pc til min mor, som hun kan spille litt kabal, og redigere litt videoer, bilder og slikt på....

redigert:

Ok ser ditt svar nå. Da tror jeg nesten vi styrer unna!

Mange takk for godt og raskt svar ihvertfall!

:-)

Endret av Trynnn
Lenke til kommentar

Synes dataen er treg til  stort sett alt, eneste spill som fingerte uten lagging, var kabal og slike ting, ja også flash spill.

La etterpå merke til noe du skrev

Dette er absolutt ingen maskin du kan bygge videre på, eller joda, du har jo 2 ramslots og med mindre du skal spille på den så gjør det sikker ikke noe at den ikke har AGP port.

Eneste oppgave jeg kunne satt denne maskinen til, var filserver(der trengs det vel bare masse hdd`er).

For det første så har emachines aldri solgt en pc i norge med celeron 2GHZ. Så det kan umulig ha vært en emachine det du snakker om her.

For det andre, så er 5255 en helt ok middelklassepc, ikke en spesiellt billigste av det billigste maskin. Men jeg er faktisk selv litt usikker på utbyggingsmulighetene på maskina..skal ta en titt og se hva jeg finner :).

EDIT: Har sjekket litt rundt, er et 915G-brikkesett fra intel på den maskina, og ifølge intels spesifikasjoner så er det PCI-ekspress på denne. Så normalt sett så skal det være pci-express på kortet.

EDIT2: Her er speks fra elkjøp: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text

Maskina har 2 ledige ramslots, 4 totalt. Den kommer med SATA disker på 7200 rpm.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

For det første så har emachines aldri solgt en pc i norge med celeron 2GHZ. Så det kan umulig ha vært en emachine det du snakker om her.

Du har rett! , det var ikke en Emachine-maskin...men det har vel heller ikke jeg nevnt.

For det andre, så er 5255 en helt ok middelklassepc, ikke en spesiellt billigste av det billigste maskin. Men jeg er faktisk selv litt usikker på utbyggingsmulighetene på maskina..skal ta en titt og se hva jeg finner .

Hmm..synes nå 3995,- er ganske billig for en data (riktignok uten skjerm) , så der er vel bare vi to som er uenige.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Hmm..synes nå 3995,- er ganske billig for en data (riktignok uten skjerm) , så der er vel bare vi to som er uenige.

Pussig du skulle nevne det. Jeg tok meg en titt i dag og sjekket Komplett sine sider for å finne ut hva billigst mulig maskin ville koste. Skrev ikke ned komponentene, men etter hukommelsen kom følgende på ca kr 2150,- pluss frakt, uten tastatur, mus og skjerm:

Hovedkort med innebygget GbLAN, VGA og lyd (med AGP-port)

Intel Celeron 2.0 GHz CPU

256 MB no-name PC3200 RAM

Samsung 40 GB IDE harddisk.

CD-rom.

Kabinett med 350w (Q-tec, så skal du ha en skikkelig en blir det litt dyrere, evt bette inn en PSU av skikkelig merke, hvis du har en liggende og slenge.)

Så hvorfor jeg blåste 7 laken på mine foreldres nye kontor-PC må fåglerna vite.

Lenke til kommentar

Egentlig er jeg usikker på om det er muliugheter for å sette i et skjermkort av pci-express typen på denne.

Derosm det er mulig, så blir den nok innkjøpt. Men dersom det kun er et integrert skjermkort på hovedkortet, som deler minne med maskina, uten mulighet for oppgradering, så tror jeg at jeg styrer unna!

Det er tross alt en vesentlig forskjell.

Lenke til kommentar

kan jeg få anbefale at du bygger selv? er litt penger og spare på det..

eks:

Kabinett: In-Win S508 Midi Tower ATX Sort Kabinett m/350W Power

Hovedkort: MSI RS480M2-IL Hovedkort for S939, Bulk ATI Xpress 200,SATA,LAN,PCI-E,m-ATX,VGA

CPU: AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.8 250GB S-ATA 8MB cache 7200RPM NCQ

Minne: DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

DVD-brenner: NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

5138,- www.komplett.no

(integrert grafikk)

5658,- visst du oppgraderer til 1024mb minne.

+ oppgradert skjermkort:

Skjermkort: Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 2ns PCI Express,"Ultra/1960PCX Tv-out, DVI

6728,- med skjermkort og 512mb minne.

7247,- med skjermkort og 1024mb minne.[/color]

edit: farger må man ha..

Endret av phax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...