Gå til innhold

Unge Høyre's knallstart på valgkampen

Anbefalte innlegg

Venstresiden gjør det ille for alle, uten vilje. Høyresiden gjør det bedre for noen få, med vilje.

Så høyresiden er ond, mens venstresiden bare er naiv? :roll:

Edit: For øvrig synes jeg dagens aldersgrense på 20 år er helt grei. Jeg ser imidlertid ikke problemet med at UH fokuserer på de sakene de kan vinne stemmer på.

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Venstresiden gjør det ille for alle, uten vilje. Høyresiden gjør det bedre for noen få, med vilje.

Så høyresiden er ond, mens venstresiden bare er naiv? :roll:

Noe slikt

Spørsmålet er vel hva som er verst

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
Noe slikt

Med slike håpløse påstander viser du ikke noe annet enn at du er fullstendig blottet for evner til å sette deg inn i andres situasjon. Selv om du mener at det kun er rike som tjener på kapitalisme, er det ikke gitt at mennesker på høyresiden er enig i det. Jeg vet ikke hvorfor du mener at kommunister ikke ser konsekvensene av sin ideologi mens kapitalister gjør det, om det er fordi kapitalister er mer intelligente eller hva det er, men du er i alle fall helt på jordet når du ikke klarer å se forskjellen på ønskede konsekvenser og noe du mener er konsekvenser av en ideologi.

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar
Noe slikt

Med slike håpløse påstander viser du ikke noe annet enn at du er fullstendig blottet for evner til å sette deg inn i andres situasjon. Selv om du mener at det kun er rike som tjener på kapitalisme, er det ikke gitt at mennesker på høyresiden er enig i det. Jeg vet ikke hvorfor du mener at kommunister ikke ser konsekvensene av sin ideologi mens kapitalister gjør det, om det er fordi kapitalister er mer intelligente eller hva det er, men du er i alle fall helt på jordet når du ikke klarer å se forskjellen på ønskede konsekvenser og noe du mener er konsekvenser av en ideologi.

En kraftig generalisering er det nok, men jeg ser ikke hvorfor du må trekke inn kommunisme og kapitalisme i alt. Jeg vet ditt hat over kommunismen som visstnok dreper og ødelegger folk med meningen. Men det har egentlig ikke så mye med saken å gjøre.

og ja, jeg mener faktisk at utrolig mange på venstresiden er naive. eller så vil de bare ikke innse visse ting. Den politisk korrekte oppfatningen at vi alle er like rager høyt på venstresiden.

Nå er det ingen hemmelighet at de rike gjerne stemmer mot høyre. At det de egentlig ønsker å gjøre norges befolkning rikere tviler jeg sterk på. Tror nok de mest av alt tenker på sin egen lommebok.

Nå tror jeg egentlig ikke vi er så forskjellig. Vi er alle egoistiske. Jeg tror at de fleste som nå er kommunister, hadde blitt født inn i en rik familie, ville ha stemt høyre.

Lenke til kommentar
En kraftig generalisering er det nok, men jeg ser ikke hvorfor du må trekke inn kommunisme og kapitalisme i alt. Jeg vet ditt hat over kommunismen som visstnok dreper og ødelegger folk med meningen. Men det har egentlig ikke så mye med saken å gjøre.

Jeg brukte ordet 'kommunist' som representant for venstresiden, mens jeg brukte ordet 'kapitalist' som representant for høyresiden. Ettersom du påsto at mennesker på venstresiden er naive, antok jeg at dette også gjaldt for kommunister, ettersom disse tilhører venstresiden.

og ja, jeg mener faktisk at utrolig mange på venstresiden er naive. eller så vil de bare ikke innse visse ting.

Min innvending var ikke mot dette, men mot din påstand om at kapitalister (eller 'mennesker på høyresiden' om du vil) innser konsekvensene av sin ideologi mens sosialister (eller 'mennesker på venstresiden' om du vil) ikke innser konsekvensene av sin. Jeg kan ikke se at du har gitt gyldig argumentasjon for dette.

Nå er det ingen hemmelighet at de rike gjerne stemmer mot høyre. At det de egentlig ønsker å gjøre norges befolkning rikere tviler jeg sterk på. Tror nok de mest av alt tenker på sin egen lommebok.

Mens venstresiden tenker mer på å komme oppi naboens portemoné ... Jeg vet godt hva jeg anser som mest respektabelt.

Nå tror jeg egentlig ikke vi er så forskjellig. Vi er alle egoistiske. Jeg tror at de fleste som nå er kommunister, hadde blitt født inn i en rik familie, ville ha stemt høyre.

Jeg anbefaler følgende lektyre: Du er jo født med en guldske i munden...

Lenke til kommentar
Jeg tror at de fleste som nå er kommunister, hadde blitt født inn i en rik familie, ville ha stemt høyre.

Vel nå er ikke jeg kommunist, men sosialist, uansett ville ikke jeg finne på å stemme høyre (Sier ikke at jeg er så ekstremt rik, men det er vel over gjennomsnittet når det kommer til familieøknomi).

Jeg vet også flere andre som stemmer på partier på venstresiden i den idelogiske akse som langt i fra har problemer med økonomien.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Ja, unger som skal gjøre opprør mot foreldrene er selvsagt også en gruppe.

Hvis du sikter til meg, hvem nevnte noe om opprør mot foreldre? Jeg er forsåvidt ganske enig med mine foreldre om mye i politikken så å kalle det opprør er vel å ta litt hardt i ;) Det at noen tror at alle med litt ressurser stemmer på høyresiden er latterlig.

Lenke til kommentar
Ja, unger som skal gjøre opprør mot foreldrene er selvsagt også en gruppe.

Hvis du sikter til meg, hvem nevnte noe om opprør mot foreldre? Jeg er forsåvidt ganske enig med mine foreldre om mye i politikken så å kalle det opprør er vel å ta litt hardt i ;) Det at noen tror at alle med litt ressurser stemmer på høyresiden er latterlig.

Ikke lagt skjul på at jeg generaliserer kraftig her. Man kan likevel se visse tendenser.

Gjelder forøvrig til deg og Jakob

Lenke til kommentar
Ikke lagt skjul på at jeg generaliserer kraftig her. Man kan likevel se visse tendenser.

Det er greit nok å generalisere, men ikke på hvilket som helst grunnlag. Du har ennå ikke gitt noe som helst argument for at høyresiden skal være i bedre i stand til å se konsekvensene av sin ideologi enn venstresiden er i stand til å se konsekvensene av sin. Er høyrevridde mer intelligente? Har de bedre greie på økonomi? Du har ikke svart på dette spørsmålet.

Jeg tror problemet her er at du ser på kommunisme som det moralske ideal. De som er for kommunisme, er følgelig naive idealister. Kapitalisme er imidlertid umoralsk, men det fungerer. De som er for kapitalisme, er følgelig kyniske jævler som ikke bryr seg om moral.

Dette er i og for seg et legitimt standpunkt, men problemet oppstår når du overser det faktum at det finnes uenighet i disse spørsmålene. Selv om kvasi-kapitalistene i Høyre og Frp aksepterer sosialismens moralske overlegenhet, trenger ikke alle å gjøre det. Selv om du mener at kapitalisme er bra kun for en velstående minoritet, er det ikke gitt at de som er for kapitalisme er enige i dette. Man kan for eksempel meget godt mene at kapitalisme er bra for alle, og av den grunn være for kapitalisme. På den annen side kan kommunister godt vite at kommunisme fører til helvete på jord, men overse det av forskjellige grunner. Det er ren, pur ondskap.

Jeg har imidlertid så pass tro på mine medmennesker at jeg ikke tror at de er tilhengere av onde ideer med vilje. De aller fleste kommunister tror faktisk at deres system vil være til det beste for menneskeheten. Kall dem gjerne naive, men de er ikke onde. Jeg finner det urimelig at du hevder at kapitalister tar del i en slags konspirasjon mot de svake i samfunnet, og bevisst støtter et system som fører til noens elendighet. Slike påstander sier mye mer om deg enn om dem hvis meninger du forsøker å angripe med slike usakligheter.

Lenke til kommentar
Jeg har imidlertid så pass tro på mine medmennesker at jeg ikke tror at de er tilhengere av onde ideer med vilje. De aller fleste kommunister tror faktisk at deres system vil være til det beste for menneskeheten. Kall dem gjerne naive, men de er ikke onde. Jeg finner det urimelig at du hevder at kapitalister tar del i en slags konspirasjon mot de svake i samfunnet, og bevisst støtter et system som fører til noens elendighet. Slike påstander sier mye mer om deg enn om dem hvis meninger du forsøker å angripe med slike usakligheter.

Nå har jeg vel egentlig ikke sagt akkurat dette, men at de ikke bryr seg så mye om hva som skjer med andre, så lenge de tjener penger.

Men vi er nå forskjellig der - Jeg har ingen tro på menneskeheten.

Lenke til kommentar

Litt komisk egentlig, starte å sette ned aldersgrensene på alkohol for flere stemmer.

Kansje jeg bare skulle starte et parti som kun er for fri aldersgrense på alt, og se hvor mange stemmer jeg får!

Men er egentlig litt enig i at en aldersgrense på 18år bør være nåkk, og at man burde få kjøpe sprit når du er 18.

Mener å ha lest på internett en gang at situasjonen ikke er noe værre i Danmark, og der har de vell 16års aldergrense. (Ikke drep meg om jeg har feil :p)

Håkon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...