Gå til innhold

Unge Høyre's knallstart på valgkampen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+891234
Du kom uansett ikke med et lignende populistisk utsagn fra venstresiden, så da gjør vel ditt innlegg liten nytte.

SV ville ha stemmerettsalder på 16 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234
SV ville ha stemmerettsalder på 16 år.

Var ikke det SU som kom med det forslaget?

Nå er riktignok SVs nettsider nede, men et raskt søk tyder på at det var SV som stod bak.

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar

Det blir et interessant demokrati når det folket ønsker blir holdt tilbake fordi det er populistisk.

I tillegg er det selvsagt fascinerende hvordan man er gammel nok til å velge dem som skal bestemme i Norge, men ikke gammel nok til å kunne ta ansvar for seg selv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
I tillegg er det selvsagt fascinerende hvordan man er gammel nok til å velge dem som skal bestemme i Norge, men ikke gammel nok til å kunne ta ansvar for seg selv.

Voting won't kill ya ... alcohol will.

Lenke til kommentar
:thumbdown: UH er for sossete mammadalter med altfor mye penger som vil ha mindre skatt for de rike! DPP!

Altså, UH har nok utvikla seg siden slik de var på tidlig 1900-tallet.... :roll:

(men ja de vil ha mindre skatter for de rike, blant annet fordi de mener at det vil føre til at flere bedrifter blostrer, noe som igjen fører til flere arbeidsplasser)

Lenke til kommentar
:thumbdown: UH er for sossete mammadalter med altfor mye penger som vil ha mindre skatt for de rike! DPP!

Altså, UH har nok utvikla seg siden slik de var på tidlig 1900-tallet.... :roll:

(men ja de vil ha mindre skatter for de rike, blant annet fordi de mener at det vil føre til at flere bedrifter blostrer, noe som igjen fører til flere arbeidsplasser)

Nettopp!

Alle kan støtte UH, og også være medlem. Det er ikke noe gjennomført "sossete mammadalt"-parti!

Lenke til kommentar

Jokke er pappagutt...

Forsåvidt så lukter forslaget av ønsket om å fjerne fokus fra andre saker og over på det banale.

Et arguemnt som blir brukt om og om igjen er at ungdom får tak i sprit uansett. Joa, det stemmer det, det vet jeg selv av erfaring, men jeg vet også at ungdom heller går på butikken for å kjøpe seg noen øl enn å ringe en bekjent for å be hun kjøpe sprit for en. For som vi vet, økt tilgjengelighet gir økt forbruk. Og blant ung vil økt forbruk i 75% av tilfellene bety økt misbruk. I tillegg flyttes bekjentskaprekken to år ned. 15 åringer kjenner flere 18 åringer enn 20 åringer...

UH burde heller bry seg om de store ting, som at ungdom kan bli sendt i folkerettstridige kriger for å dø.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med forslaget om 18 års grense på sprit, men jeg synes det er latterlig banaliserende og nedverdigende ovenfor intelligente velgere å bruke dette som en valgkamp-jippo.

4,4% av den voksne befolkningen i Norge er arbeidsløse, når du går nedover gata i byen ser du tiggere i fillete klær, i Afrika dauer folk som fluer av sult og HIV og alt annet faenskap. Hva med dem? Er ikke det en smule viktigere enn å drikke seg drita på vodka to år tidligere?

Jo, det er det. Og det tror jeg faktisk UH er enig med. Faktisk. Men UH er ute etter billige stemmer for å få igjennom sin markedsliberalistiske politikk og fisker disse med løfter om sprit og øl og party fra ungdom som henger på bensinstasjoner med trimma biler og fjorten år gamle jenter. Detter provoserer meg som ansvarlig velger. Dette er en fillesak og hører hjemme i partier som henger seg opp i fillesaker. *kremt*FrP*Kremt*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...