Gå til innhold

hvor mye er disse komponentene verdt?


Anbefalte innlegg

har planer om å selge min gamle cpu, ram og hk siden jeg skal oppgradere systemet....

 

CPU: Intel Pentium 4 3.4 GHz Boxed PC533 SOCKET PGA478 (nypris - 1655,-)

RAM: 2x TwinMOS PC2700 DDR-DIM 512MB CL 2.5 (nypris - ca 1400,-)

HK: ASUS P4PE (nypris - 1116,-)

 

SUM ca ... 4171,-

 

hvor mye er dette verdt nå? de er fortsatt originale, altså har ikke klokka osv.....

 

 

EDIT: skal også selge det gamle skjermkortet mitt, sapphire atlantis radeon 9500 pro 128 mb.. (nypris - 1623,-)

 

ny sum ca 5700,-

Endret av |dole|
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nypris er overhodet ikke interessant. Dagens verdi har ingen ting med nypris å gjøre uanskvett. Her er dagens verdi av komponentene dine, sånn jeg ser det:

 

CPU: Hm, var ikke 3.06 høyeste P4 med 533 FSB? Jeg kan ta feil her, men CPUen er uansett den komponenter som er verdt mest her. Tror du kan få rundt kr 900,- for den, kanskje mer, men da bør du begynne å få dårlig samvittighet.

 

RAM: TwinMOS har fått et litt stygt rykte, uten at jeg helt forstår det. har aldri hatt problemer med dem selv. når det er sagt, så begynner PC2700-minne å kunne ses på som tregt, og de fleste vil vel helst satse på raskere minne, spesielt nå når PC3200-minne faktisk er billigere. Dette fører til at du kan bli nødt til å gå ned i pris for å få solgt det. Vil tippe du kansje kan få noe slikt som kr 6-700,- for settet.

 

HK: Vet ikke noe særlig om dette HKet, og er for lat til å sjekke, men jeg vil tippe noe slikt som kr 5-600,-.

 

Skjermkort: Neppe verdt noe særlig, og var jeg deg ville jeg tatt vare på det selv - du kan jo få bruk for det en vakker dag. En kompis av meg kjøpte seg nettopp er R9600XT 256MB kort for ca kr 750,- nytt, og da ditt er dårligere og dessuten brukt, vil jeg sette prisen til ca kr 400,- med god samvittighet. meget mulig du kan få mer for det, men da lurer du en stakkar.

 

Totalt ender vi på ca kr 2700,-, noe som høres sånn passelig ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...