3000 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 klarer virkelig ikke å bestemme meg. hadde planlagt å kjøpe n6630 men har i det siste fått øynene opp for d500. det som er viktig for meg er god video funksjon, minne, god skjerm, kvalitets følelse. noen synes 6630 ser stygg ut men det synes ikke eg. på design stiller d500 litt bedre .. det eg vil vite er hvilken mobil synes dere gir mest for pengene og er totallt et bedre kjøp? det at d500 mangler EDGE er et minus.. tenkte på s700i og men denne har eg hørt har meget dårlig kvalitet på video opptak noen som kan bekrefte det? Lenke til kommentar
genser Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Først og fremst: Denne er feilpostet så jeg flytter den. Les litt mer om de ulike forum-seksjonene før du poster igjen er du grei Angående saken: Nå blir det vel en stor diskusjon igjen. Saken er at for noen er 6630 best, for andre er D500 best. Det er likevel noen klare fordeler med hver mobil, så får du velge hva som betyr mest for deg. 6630: + Har Symbian og nyeste versjon av grensesnittet S60 + Stor og fin skjerm + Støtter minnekort + Mulighet for hurtig nedlasting via 3G + Det finnes bedre utvalg av programvare for synkronisering, overføring av filer osv. D500: + Den er liten + Den har ifølge de fleste et bedre design + Den har små piksler Som sagt. Umulig for oss å si hva som er best for deg Lenke til kommentar
3000 Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 jo takk skal lese gjennom reglemanget.. men jo det e nå opp til meg men begge har sine synelige minus heller litt mer mot d500 men vil jo ha edge har hørt om at det skal komme en d500 med EDGE men haåper ikke det blir altfor lenge til.. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg ville valgt 6630 p.g.a Symbian, minnekort, 3G og superrask cpu. Jeg tror på grunnlag av disse funksjonene at 6630 gir mest for pengene - altså på mange måter et bedre kjøp! Lenke til kommentar
Algron Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg ville valgt 6630 pga finere design, minnekort, Symbian, EDGE og 3G. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg ville også valgt 6630 på ca de samme begrunnelsene som *Dragon*, men syns D500 er ganske mye finere. Lenke til kommentar
paol Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hei ! Du spør her om to vidt forskjellige mobiler. D500 er en kamera , funksjons mobil som ikke har 3g eller symbian. Men er ikke dermed dårligere enn nokia 6630. Dette kommer helt annpå bruken.. Du må tenke etter, hva har du mest lyst på? En liten mobil, med bra kamera, mp3, video. Fin god skarp skjerm, veldig enkel og god og bruke. Kan anbefales på det sterkeste! Ellers så kan du kjøpe en Symbian telefon med 3g! Fordel her er at du kan laste ned bruke mer programmer. Og selvfølelig mye, mye raskere nettverk. Streaming av video (se tv2 + nrk liver), video samtale (må bruke en ekstern dockingstasjon på nokia 6630, evt vente på nokia 6680 hvor du kan streame video) Så det som er greit og tenke over før kjøpet av mobil. Er hvilke funksjoner du kommer til og bruke? Og selvfølgelig er umts (3g-nett ) ikke overalt enda.. Fremdeles bare på småbarn stadiet. Koster også god-del penger. Jeg ville gått for D500, fordi jeg liker minst mulig mobil. Bra skjerm er viktig, bra kamera er kult, bra minne. Symbian trenger jeg ikke, og 3g ville jeg nok ikke har brukt alikevel pga prisen. -paol Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hei ! Du spør her om to vidt forskjellige mobiler. D500 er en kamera , funksjons mobil som ikke har 3g eller symbian. Men er ikke dermed dårligere enn nokia 6630. Dette kommer helt annpå bruken.. Du må tenke etter, hva har du mest lyst på? En liten mobil, med bra kamera, mp3, video. Fin god skarp skjerm, veldig enkel og god og bruke. Kan anbefales på det sterkeste! Ellers så kan du kjøpe en Symbian telefon med 3g! Fordel her er at du kan laste ned bruke mer programmer. Og selvfølelig mye, mye raskere nettverk. Streaming av video (se tv2 + nrk liver), video samtale (må bruke en ekstern dockingstasjon på nokia 6630, evt vente på nokia 6680 hvor du kan streame video) Så det som er greit og tenke over før kjøpet av mobil. Er hvilke funksjoner du kommer til og bruke? Og selvfølgelig er umts (3g-nett ) ikke overalt enda.. Fremdeles bare på småbarn stadiet. Koster også god-del penger. Jeg ville gått for D500, fordi jeg liker minst mulig mobil. Bra skjerm er viktig, bra kamera er kult, bra minne. Symbian trenger jeg ikke, og 3g ville jeg nok ikke har brukt alikevel pga prisen. -paol For det første; en bra mobil kan ikke defineres etter hva du trenger. En annen mobil kan være mye bedre enn den du selv har selv om den du har passer dine kriterier bedre. (lang og vanskelig setning, anbefaler at den leses minst 2 ganger ) Vil egentlig ikke kalle D500 en funksjons-mobil siden de funksjonene den byr på er såpass standard i disse dager. Den byr egentlig ikke på noe spesielt av funksjoner, og er derfor etter min mening hardt overpriset. Du skriver at D500 har bra kamera, mp3 og video. Og dette har ikke 6630? 6630 egner seg faktisk mye bedre til slik bruk på grunn av mulighet for minnekort. 92mb som finnes i D500 er langt ifra nok til musikk og video. Men som du sier er det lurt å velge mobil etter behov. Trenger du ikke 3G, minnekort, symbian og lynrask cpu er D500 er godt, overpriset alternativ. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg ville gått for D500, fordi jeg liker minst mulig mobil. Bra skjerm er viktig, bra kamera er kult, bra minne. Symbian trenger jeg ikke, og 3g ville jeg nok ikke har brukt alikevel pga prisen. D500 har ikke bedre kamera enn 6630, 6630 har også minnekort; noe ikke D500 har. Lenke til kommentar
olindtve Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Du sier du legger stor tyngde på kvaliteten på video-opptak gjort med mobilen. Beklager å måtte skuffe deg, men der kommer nok begge til kort.. Det er klart, at man kan ha bedre eller dårligere kvalitet på disse telefonene enn på andre telefoner, og også de to imellom, men strengt tatt holder ingen av de til noe særlig video-bruk. Det er mest en skryte-funksjon man bare har dyttet inn i telefonen. Når det er sagt, så blir jeg veldig provosert av hvordan folk kjemper for sin egen telefon her. Det er en kjennsgjerning at det er bortimot umulig å kåre den beste telefonen. Ikke blant disse to, og heller ikke på markedet generellt. Bare se på reaksjonene over kåringen som ble gjort i Cannes for to uker siden, da D500 faktisk ble kåret til årets beste mobil. Forumet her eksploderte i innlegg med illsinte 6630-eiere som mente deres telefon er fullstendig overlegen D500. Det de ikke ville innse, var at 6630 stilte i en annen klasse pga 3g, en klasse som ble vunnet av SE's V800. Det var nemlig to separate klasser, én for GSM-telefoner og én for 3G-telefoner. Men når vi leser innlegget til trådstarter her, så oppgis det noen kvalifikasjoner som skal vektlegges for å finne den beste telefonen for trådstarter. Og der nevnes verken 3g, minnekort eller Symbian. Og trenger man ikke dette, men er mer opptatt av at telefonen skal være liten, og ha en god skjerm og god lydkvalitet,f.eks, er d500 faktisk et bedre (og billigere) alternativ. Takk for meg! Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Du sier du legger stor tyngde på kvaliteten på video-opptak gjort med mobilen. Beklager å måtte skuffe deg, men der kommer nok begge til kort.. Det er klart, at man kan ha bedre eller dårligere kvalitet på disse telefonene enn på andre telefoner, og også de to imellom, men strengt tatt holder ingen av de til noe særlig video-bruk. Det er mest en skryte-funksjon man bare har dyttet inn i telefonen. Når det er sagt, så blir jeg veldig provosert av hvordan folk kjemper for sin egen telefon her. Det er en kjennsgjerning at det er bortimot umulig å kåre den beste telefonen. Ikke blant disse to, og heller ikke på markedet generellt. Bare se på reaksjonene over kåringen som ble gjort i Cannes for to uker siden, da D500 faktisk ble kåret til årets beste mobil. Forumet her eksploderte i innlegg med illsinte 6630-eiere som mente deres telefon er fullstendig overlegen D500. Det de ikke ville innse, var at 6630 stilte i en annen klasse pga 3g, en klasse som ble vunnet av SE's V800. Det var nemlig to separate klasser, én for GSM-telefoner og én for 3G-telefoner. Men når vi leser innlegget til trådstarter her, så oppgis det noen kvalifikasjoner som skal vektlegges for å finne den beste telefonen for trådstarter. Og der nevnes verken 3g, minnekort eller Symbian. Og trenger man ikke dette, men er mer opptatt av at telefonen skal være liten, og ha en god skjerm og god lydkvalitet,f.eks, er d500 faktisk et bedre (og billigere) alternativ. Takk for meg! Trådstarter skriver jo at minne er viktig og at han vil ha EDGE - dette finnes i 6630(kan ha minnekort på opptil 1GB)! Anbefaler deg å lese trådstarters innlegg før du poster innlegg selv. Dessuten spør han hvilken mobil som gir mest for pengene og det må da være 6630 siden den er mye mer funksjonsrik enn D500? Endret 1. mars 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
Algron Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 tenkte på s700i og men denne har eg hørt har meget dårlig kvalitet på video opptak noen som kan bekrefte det? S700i har ikke dårligere videokvalitet enn andre modeller på det norske markedet... Lenke til kommentar
CyBeRBike Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Ville nok ha valgt samsungen, fordi den er en veldig god telefon.Den ble jo kåret til verdens beste telefon...Tross alt! Er og lei å høre sånne "furtegjøker" som tviholder på nokia! Har hatt en del nokia.Og det som går igjen med di,er feil og atter feil! Så dere nokia fans..Dere må bare godta at det er bedre telefoner på markede! Lenke til kommentar
Algron Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Ville nok ha valgt samsungen, fordi den er en veldig god telefon.Den ble jo kåret til verdens beste telefon...Tross alt! Er og lei å høre sånne "furtegjøker" som tviholder på nokia! Har hatt en del nokia.Og det som går igjen med di,er feil og atter feil! Så dere nokia fans..Dere må bare godta at det er bedre telefoner på markede! Du har tydeligvis misforstått en del 6630 slår jo D500 på alle nesten alle steder! Eneste positive med D500 er jo at den har skarpere skjerm. 6630 har mye raskere prosessor, minnekort, EDGE, 3G og ikke minst Symbian; noe som gjør den overlegen i forhold til D500. Og jeg er ikke en Nokia-fan. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Ville nok ha valgt samsungen, fordi den er en veldig god telefon.Den ble jo kåret til verdens beste telefon...Tross alt! Er og lei å høre sånne "furtegjøker" som tviholder på nokia! Har hatt en del nokia.Og det som går igjen med di,er feil og atter feil! Så dere nokia fans..Dere må bare godta at det er bedre telefoner på markede! Usaklig og svært ubegrunnet innlegg! Jeg er 100% enig i at det finnes mange gode modeller fra mange forskjellige produsenter der ute, men at D500 er en bedre mobil en 6630 er bare tull - det blir bare feil liksom, når man vet at 6630 har alt D500 har å by på av funksjoner bare en haug mer. Har forresten hatt endel Nokia-mobiler men ingen har vært på reperasjon og har aldri funnet noen sw-feil! Feil er tilfeldigheter som går igjen hos alle mobil produsenter. Endret 1. mars 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
CyBeRBike Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Ville nok ha valgt samsungen, fordi den er en veldig god telefon.Den ble jo kåret til verdens beste telefon...Tross alt! Er og lei å høre sånne "furtegjøker" som tviholder på nokia! Har hatt en del nokia.Og det som går igjen med di,er feil og atter feil! Så dere nokia fans..Dere må bare godta at det er bedre telefoner på markede! Du har tydeligvis misforstått en del 6630 slår jo D500 på alle nesten alle steder! Eneste positive med D500 er jo at den har skarpere skjerm. 6630 har mye raskere prosessor, minnekort, EDGE, 3G og ikke minst Symbian; noe som gjør den overlegen i forhold til D500. Og jeg er ikke en Nokia-fan. Hmmm...du mener vel at sånner seriøse firmaer som IT-avisen, Amobil og GSM kongres i cannes,som har gitt D500 toppkarakter er helt udugelig,når di bedømmer telefoner...Eneste du har greid å få med deg av disse testenene, er kun at den har skarp skjerm! prøv og les alt om den! Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Ville nok ha valgt samsungen, fordi den er en veldig god telefon.Den ble jo kåret til verdens beste telefon...Tross alt! Er og lei å høre sånne "furtegjøker" som tviholder på nokia! Har hatt en del nokia.Og det som går igjen med di,er feil og atter feil! Så dere nokia fans..Dere må bare godta at det er bedre telefoner på markede! Du har tydeligvis misforstått en del 6630 slår jo D500 på alle nesten alle steder! Eneste positive med D500 er jo at den har skarpere skjerm. 6630 har mye raskere prosessor, minnekort, EDGE, 3G og ikke minst Symbian; noe som gjør den overlegen i forhold til D500. Og jeg er ikke en Nokia-fan. Hmmm...du mener vel at sånner seriøse firmaer som IT-avisen, Amobil og GSM kongres i cannes,som har gitt D500 toppkarakter er helt udugelig,når di bedømmer telefoner...Eneste du har greid å få med deg av disse testenene, er kun at den har skarp skjerm! prøv og les alt om den! Har "*Dragon*" gitt utrykk for at han mener IT-avisen, Amobil og GSM kongres i cannes er "helt udugelige"? Synes ikke det passer inn i et varmt og hyggelig forum som dette og dømme folk på denne måten! Det jeg tror "*Dragon*" mente var at det eneste som overgår 6630 - er at den har skarpere skjerm! D500 er muligens en bra mobil med tanke på funksjoner som den faktisk har, men det er så mange funksjoner som er utelatt så jeg mener ikke den burde fått noen toppkarakter! Jeg synes mange mobiltestere er for snille der. Etter min mening skal ikke toppkarakteren utdeles før man finner en mobil som har alt av funksjoner som finnes blant mobiler på markedet testdagen, i tillegg skal alt software-messige være på topp. Men utseendet skal ikke legges vekt på for det er en smaksak - dette gjøres dessverre av alt for mange mobiltestere! Endret 1. mars 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
Algron Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Ville nok ha valgt samsungen, fordi den er en veldig god telefon.Den ble jo kåret til verdens beste telefon...Tross alt! Er og lei å høre sånne "furtegjøker" som tviholder på nokia! Har hatt en del nokia.Og det som går igjen med di,er feil og atter feil! Så dere nokia fans..Dere må bare godta at det er bedre telefoner på markede! Du har tydeligvis misforstått en del 6630 slår jo D500 på alle nesten alle steder! Eneste positive med D500 er jo at den har skarpere skjerm. 6630 har mye raskere prosessor, minnekort, EDGE, 3G og ikke minst Symbian; noe som gjør den overlegen i forhold til D500. Og jeg er ikke en Nokia-fan. Hmmm...du mener vel at sånner seriøse firmaer som IT-avisen, Amobil og GSM kongres i cannes,som har gitt D500 toppkarakter er helt udugelig,når di bedømmer telefoner...Eneste du har greid å få med deg av disse testenene, er kun at den har skarp skjerm! prøv og les alt om den! Nå får du skjerpe deg . bare innse det: 6630 har MANGE flere funksjoner enn D500, noe som gjør at 6630 er overlegen. D500 og 6630 kan egentlig ikke sammenlignes side 6630 stiller i en klasse over D500. Lenke til kommentar
olindtve Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Og akkurat der har dragen vår et godt poeng: de stiller i forskjellige klasser. Det går ikke å sammenligne de på noen god måte, akkurat som det ikke går an å sammenligne en Ford Focus med en Koenigsegg eller Ferrari. Likevel er det Ford Focus som blir kåret til "årets bil". Point taken?? Fordi Nokia har dyttet Symbian inn i 6630 regner man den som en såkalt "smarttelefon", hvor man kan innstallere programmer inn i et OS på samme måte som på en datamaskin. Mens D500 har et OS som er fast. Man kan innstallere noen småprogrammer vha JAVA, men ingenting utover dette. Derfor stiller de i to vidt forskjellige klasser. Det som gjør D500 til verdens beste 2g-telefon i 2004 er nettopp den forskjellen den har fra de andre 2g-telefonene på markedet. For sånn sett er det bare å innse, det fantes ingen råere 2g-telefon på markedet i 2004, kanskje med unntak av s700i. Man karakteriserer de to, s700i og D500 som ganske like rent funksjonsmessig, så å velge mellom de to blir ren smakssak. Men poenget er at d500 er en 2g-telefon, 6630 en 3g-telefon. I tillegg har den symbian, som gjør at den dekkes av betegnelsen smartphone, som igjen tilsier at den er mer avansert enn telefoner som ikke dekkes av denne betegnelsen. Kåringen av beste telefon ble gjort for å gi produsentene noe å skryte av til tilfeldige kunder, de må ha en punchline for å trekke folk som vipper. Folk som Dragon og Håvard87 er ikke tilfeldige kunder. De vet meget godt hva de vil ha. Jeg også. Men de tilfeldige kundene lar seg garantert vippe over til en samsung av en slik kåring. Derfor brukes den for det den er verdt. Det er opp til kunden selv å finne ut om man vil tro på den eller ikke. Uansett, for litt drevne folk er den ikke noe å bry seg om.... Lenke til kommentar
3000 Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 mange gode innlegg her.. men det eg har fått lite info om er video kvaliteten. er fullt klar over at ingen av disse tlf. har super video kvalitet som kan brukes til mer en litt moro på mobilen.. har en siemens s65 og kvaliteten er elendig bare grums og hakker som bare fanden.. nå må eg nå si at hadde d500 hatt EDGE hadde valget vært lett.. hadde 6630 vært billigere hadde og valget vært lett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå