Gå til innhold

Bruk av kopibeskyttet materiale?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, mest sannsynlig slipper du det..

Opeth er et norsk metal-band eller noe sånt, ikke sant?

Curtis Mayfield er jo en MEGET velkjent avdød(?) soulartist, og er beskyttet av en hel haug forskjellige som har rettigheter til ditt og datt. I tillegg samplet jeg en av hans mest kjente sanger.

Så jeg vil tro de ikke er like strenge på Opeths låter. Men det kan nok kanskje ta litt tid. Kontakt Tono for hjelp!

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du har lastet ned masse filmklipp fra rundt om kring på nettet. Uansett så er en del av de laget av mer eller mindre kjente personer, og spredd godt rundt om kring. Jeg tror neppe disse har søkt om tillatelse til å bruke de sangene som eventuelt måtte være i klippet, og jeg vil tro at det ville bli slått hardere ned på en denne konkurransen. Så bruk klippet uten å bekymre deg for masse.

Lenke til kommentar

Opeth er et norsk metal-band eller noe sånt, ikke sant?

Curtis Mayfield er jo en MEGET velkjent avdød(?) soulartist, og er beskyttet av en hel haug forskjellige som har rettigheter til ditt og datt. I tillegg samplet jeg en av hans mest kjente sanger.

Så jeg vil tro de ikke er like strenge på Opeths låter. Men det kan nok kanskje ta litt tid. Kontakt Tono for hjelp!

Opeth er et svenskt melodiøst metalband som ikke er så kjent blant vanlige folk, så håper det går bra. :)

Viss jeg vinner konkurransen så kan vel NRK få det klarert fort? :dontgetit:

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen alle! :)

Skal bruke det og satse på at det går bra, skal kontakte plateselskapet etter filmen er avsendt i posten bare for å klarere det.

Hjelper det at jeg skriver på Rulleteksten hvem som eier opphavsretten til sangen uansett?

Viss noen har noen flere innspill så bare kom med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...