tørrfisk Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Hvor langt klipp kan man bruke av en kopibeskyttet sang? Har tenkt å bruke et klipp av en kopibeskyttet sang i en film til en skolekonkurranse. Tror dere det går greit? blir ca 40 sekunder. Endret 28. februar 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 så lenge det kun er en ''skole konkuranse'' skal det ikke være noe problem Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 www.hvitebusser.no her er konkurransen. Må sende den inn i morgen, men viss jeg vinner og den kommer på TV, så har jeg tid til å søke om tillatelse, så det går vel bra? Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 hvis det er over internett og du kan komme på tv og sånt blir jeg litt mer usikker. men jeg tror ikke du kommer til å få noe pes for det Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hvilken sang dreier det seg om da? Jeg hørte med Warner om de kunne klarere et sample for meg, men det ville visst ta flere mnd. Det var en Curtis Mayfield låt. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Det er en Opeth låt som heter hope leaves. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg hørte med Warner om de kunne klarere et sample for meg, men det ville visst ta flere mnd. Det var en Curtis Mayfield låt. Uffda, håper jeg slepper det!! Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hehe, mest sannsynlig slipper du det.. Opeth er et norsk metal-band eller noe sånt, ikke sant? Curtis Mayfield er jo en MEGET velkjent avdød(?) soulartist, og er beskyttet av en hel haug forskjellige som har rettigheter til ditt og datt. I tillegg samplet jeg en av hans mest kjente sanger. Så jeg vil tro de ikke er like strenge på Opeths låter. Men det kan nok kanskje ta litt tid. Kontakt Tono for hjelp! Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg vet ikke om du har lastet ned masse filmklipp fra rundt om kring på nettet. Uansett så er en del av de laget av mer eller mindre kjente personer, og spredd godt rundt om kring. Jeg tror neppe disse har søkt om tillatelse til å bruke de sangene som eventuelt måtte være i klippet, og jeg vil tro at det ville bli slått hardere ned på en denne konkurransen. Så bruk klippet uten å bekymre deg for masse. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Opeth er et norsk metal-band eller noe sånt, ikke sant? Curtis Mayfield er jo en MEGET velkjent avdød(?) soulartist, og er beskyttet av en hel haug forskjellige som har rettigheter til ditt og datt. I tillegg samplet jeg en av hans mest kjente sanger. Så jeg vil tro de ikke er like strenge på Opeths låter. Men det kan nok kanskje ta litt tid. Kontakt Tono for hjelp! Opeth er et svenskt melodiøst metalband som ikke er så kjent blant vanlige folk, så håper det går bra. Viss jeg vinner konkurransen så kan vel NRK få det klarert fort? Endret 28. februar 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Takk for hjelpen alle! Skal bruke det og satse på at det går bra, skal kontakte plateselskapet etter filmen er avsendt i posten bare for å klarere det. Hjelper det at jeg skriver på Rulleteksten hvem som eier opphavsretten til sangen uansett? Viss noen har noen flere innspill så bare kom med dem. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg tror du kan spille opp til 30 sekunder av en låt uten å måtte betale for det. Er litt usikker. Sjekk opp med TONO. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg fikk låten klarert av TONO! Kjempegreie folk, nå skal jeg ringe plateselskapet for å få tillatelse til TV-visning! Takk for tipset!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå