Gå til innhold

Får ikke lyd!

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg PC nylig med et Creative Audigy 2 ZS lydkort. Problemet er at jeg ikke får skikkelig lyd når jeg forsøker å spille av musikk og filmer! Har forsøkt alle portene, og den eneste som gir en viss respons, er den brune porten helt ytterst. Jeg kan vagt høre sangen/filmen bak en massiv skurring og knitring på soundblasterne mine, men dette er selvsagt ikke godt nok. Det er i det minste prov på at den ikke er helt defekt.

Jeg har også forsøkt å koble blasterne inn på lydkortet til hovedkortet, og da får jeg klar lyd når jeg tar "Auto Test" i Abit Audio Equalizeren, men ingen lyd utenom. Har forsøkt med musikk og film, og ingenting reagerer.

Hva skal jeg gjøre for å få dette til å fungere? Hvilke innstillinger skal jeg endre på? Jeg har innstallert Audigy CDen, men det ser ikke ut til å ha noen effekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du et integrert lydkort i hovedkortet? I såfall er det mulig at det er satt opp som standard lydenhet..

Dette må du bytte om på i kontrollpanel->Lyder og lydenheter->Lyd

Ja, det er satt opp som standard lydenhet.

Nå har jeg heldigvis fått lydkortet på hovedkortet til å fungere, men jeg har tross alt betalt 600,- ekstra for Audigy 2-kortet. Kjipt om det ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...