CNesset Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 et eksempel er en gigantisk rakett som er så lang at den får utenfor atmosfæren, som dytter på jorda... Ikke dumt. Hadde kosta svinmye da... Flytter heller til mars Lenke til kommentar
NorwegianZealot Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 latterlig. hvor er poenget?? å flytte på oss vil bare fjerne oss fra den perfekt banen rundt solen. vi påfører oss selv ragnarok Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 latterlig. hvor er poenget?? å flytte på oss vil bare fjerne oss fra den perfekt banen rundt solen. vi påfører oss selv ragnarok Poenget er å flytte oss i en litt bredere bane for å unngå global oppvarming, før litt lenger døgn - men siden det ikke funker så er den tråden her bortkasta Lenke til kommentar
NorwegianZealot Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 du har mye kunnskap Dark Knight, du endte faktisk denne tråden kan man si;) Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 du har mye kunnskap Dark Knight, du endte faktisk denne tråden kan man si;) Hjelper på med to timers foredrag av Knut Jørgen Røed Ødegaard Takk for komplimentet Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) IKKE HOPP! Det er kaldt nok her nå.Vær heller et bevisst natursvin.Jeg vil ha sydentempraturer i Norge,året rundt. Endret 3. mars 2005 av egmur Lenke til kommentar
TSP Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Hvis det hadde gått kunne dessuten asteroider som egentlig ikke var på kollisjonskurs treffe oss? Det er jo mange som har snitta oss og det vil nok bli flere. Så hvis det hadde gått måtte det regna ut banen på asteroidene kanskje en gang til. TSP Endret 3. mars 2005 av The Strategy-player Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Hvis det hadde gått kunne dessuten asteroider som egentlig ikke var på kollisjonskurs treffe oss? Det er jo mange som har snitta oss og det vil nok bli flere. Så hvis det hadde gått måtte det regna ut banen på asteroidene kanskje en gang til. TSP Måtte jo ikke ha regna ut banen til asteroiden på nytt, bare sett hvor vi flyttta jorda i forhold til den bana som allerede var regna ut.. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 det dere jordskjelve som busemekka den store bølga som tok med noen land, gjorde ikke den så vi flytta på oss et par millimeter da? Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 det dere jordskjelve som busemekka den store bølga som tok med noen land, gjorde ikke den så vi flytta på oss et par millimeter da? Joda, døgnet ble en milliarddels sekund kortere elns... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Kraft utenfra? Mulig det. Det er uansett en måte å finne ut dette på. Eksperiment: Man tar en kule og stikker en pinne gjennom den. Man fester så en kapsel rundt kulen ved å bruke endene på pinnen, og kapselen er større enn kulen slik at den pakker den inn med luft, akkurat slik som vi har atmosfære. Legg så kulen i en tank med vann. Vekten på kulen må være slik at det er balanse mellom tyngdekraft og oppdrift. Det ideelle er at kulen ligger helt stille under vannoverflaten. Hvis man nå ser for seg at det er en liten elektrisk tings festet i selve kulen som kan gi kulen et lite bank tilsvarende den kraften alle Kineserne vil gi jorden ved et hopp, i relativt størrelseforhold til vår modell, vil kulen da flytte seg i tanken? Mitt svar er umiddelbart -ja-! Noe som blir litt mer vanskelig å få til praktisk sett: Kulen settes nå i bevegelse i tanken med en elipseformet bane. Man tar så å tapper den ved hjelp av den elektroniske dingsen igjen. Vil kulen endre bane? Mitt svar er umiddelbart -nei-! Det virker bare ikke logisk... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 anth: Hvorfor endrer den ikke bane i andre forsøket? Jeg vil si at den gjør det, men siden hele tingen allerede er i bevegelse vil ikke det lille klapset fra elekro-dingsen ha så mye å si. At den ikke har så mye å si, vil ikke si at den ikke har noe å si. Så den vil nok endre bane. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Som jeg sa, "Hva jeg tenkte umiddelbart". Ved drøfting kan det jo selvsagt være mulig å komme frem til noe annet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå