Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den beste Gatebilen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Audi sport Quattro er min nr. 2. elsker den bilen!

http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=110...Kh125835&pos=13

:whistle:

Alle motorer kan ikke få 1000hk ved bare å velge de rette delene.

Ta feks SR20DET motoren til Nissan, blokken har en tendens til å sprekke ved over 760hk.

RB26DETT blokken (som sitter i skyline) skal visst tåle opptil 1600hk.

Bytter du blokk vil jeg si ikke si at du har trimmet "orignialmotoren".

Lenke til kommentar
alle motorer kan ikke få 1000hk ved bare å velge de rette delene.

Ta feks SR20DET motoren til Nissan, blokken har en tendens til å sprekke ved over 760hk.

RB26DETT blokken (som sitter i skyline) skal visst tåle opptil 1600hk.

Nå er det litt forskjell på en 4 sylindra 2l og en 6 sylindra 2,6l. 600kubikk og 2 sylindre ekstra er en stor fordel.

Endret av trra
Lenke til kommentar

hmm, kanskje jeg misforstår deg litt, men det jeg mente var at du kan få nesten like mye gamp av de fleste motorer så lenge de har likt volum\antall sylindre, mente ikke at det er like lett å få en fantasilion hk ut av en motor med 1L som med en 3L.

Endret av trra
Lenke til kommentar

til alle skylinefans. her får dere på snuten :yes:

dette er ordentlig bil. eller hva sier dere om

BMW M5 E34 3,8l 1033hk, 1091nm

er flere filmer/video etc her: www.vsmotor.no

så kom ikke her å skryt skyline så opp i skyene. bimmer for ewer/ever?

Endret av 528i
Lenke til kommentar
så kom ikke her å skryt skyline så opp i skyene, uten peiling.

Nei, jeg får vel være stille siden du har så mye peiling.

Jeg vet ihvertfall at Skyline var temmelig overlegen i racingscenen i sin tid og vet om en håndfull R34 som (sannsynligvis) lett kunne kjørt fra den BMW-en på bane.

Skyline er en rå bil, med grimt interiør, du kan umulig nekte for det.

Lenke til kommentar

skyline er jo drømmebil da :yes:

ekke no å si på det. clue mitt er at du kan ikke komme å si at dette ikke er en

god motstander til nevnte skyline!! på grunn av at det er BMW!!

så det du sier om at skyline vil kjøre fra BMW på bane, ja det tror jeg og.

men det på grunn av max stivhet å banedekk!!

men kjære deg, vi snakker om gatebiler her. og vil tro med oppsettet du tenker på med banekjøring egner seg dårlig til gatekjøring. og uten det oppsettet er jeg usikker på om skyline har så mye å stille opp med mot BMW i samme klasse :tease:

nei på gaten ville jeg hatt BMW'En helt klart. for hvem sier at en gatebil ikke skal ha kjørecomfort!

Lenke til kommentar

Smak og behag.

For meg en et "gatebil" i den forstand jeg tolke emnet en såkalt "track-day"-bil.

Altså bil med racingoppsett og gyldige skilter.

Kjørekomfort har vi ikke hørt om, her er det skikkelige seter, seler, bur og ribbet interiør som gjelder. :p

Men M3 er fin bil, da 92-96 modell. M5 er altfor stor.

Lenke til kommentar

hehe. godt med forskjellig mening ja :thumbup:

men bøtteseter,seler,bur, og ihværtfall ribba interiør blir jo mer som en fullrigga racing bil

i mine øyne da. skal bli bra gåen i kroppen etter et par timers kjøring ja.

men men.

Lenke til kommentar
jeg mener at jeg har hørt om en skyline med ca 1000hk, men da holder vel ikke motoren så alt for lenge heller.

Samme(900hk) har en hvis svenske i en 2,2 R5 fra audi i en golf4. Du kan få ut 1000hk av nesten hvilken som helst motor i samme volumklasse bare du bruker de riktig delene, ikke mye orginalt i en skyline med 1000hk.

Uansett, alle biler kan bli kule og raske, penger og tid er stikkordet. Og smak da selvsagt.

Golfen har over 1000. Da han skulle kjøre den i Dyno hadde han bare 2.3Bar ladetrykk (Han bruker 3.2 til "vanlig") og Dynoen tålte ikke mer en 5750rpm og max effekten hans ligger mellom 8000 og 8500rpm...

PS. Dynoen viste 830Hk på hjulene !!!!!

Lurer på hvor mye effekt han hadde hatt med en Dyno som tålte effekten....

Lenke til kommentar
hehe, ja trygg og trygg med 1000hk i bilen hehe. vært skitkult å fått kjørt en slik fullrigga (gate) racer som det du har testa. :thumbup:

Nå hadde AE86-en min "bare" 201hk på bakhjula.

Men det var mer enn nok, nok til å rulle et par ganger ihvertfall. :p

Har sitter på i en Mine's BNR34 med ca. 600hk i finland, det er nok det sykeste jeg har vært borti.

2 Fast 4 Biltema, den bilen er vel ikke gategodkjent? Og motoren er heller ikke særlig holdbar, kan kun kjøre i korte perioder.

Lenke til kommentar

Alle biler kan jo bli rå fete Gatebiler, med rett styling osv, Synes M3,supra, Celica(Noen som har sett "Zelini" ?? :love: og Cosworth er noen av de feteste bilene. Liker ikke skyline så godt på utsende, er et eller annet jeg ikke liker med den, tror det er noe bak, er ikke sikker, men tror Skyline er blitt litt blåst opp i skyene av folk pga. 2 fast 2 furious også . (hvertfall den yngre gruppen , dette gjelder seff ikke alle) Men det er en god bil uten tvil. Jeg mener selv at Skyline er en sportsbil, slik som Audi Rs6, Dodge viper, corvette osv.(Litt pga. Pris) her var hvertfall min mening :)

mvh Erik_s

Endret av Erik_s
Lenke til kommentar
Vel, tror ikke at en volvo 480 kan bli penere! ingen kan gjøre den penere! :D

Hei! Ikke mobb Volvo 480 ES, om noen vet om en i god tilstand, jeg vil ha den! :D Synes de er über på sin egen artige måte. ;)

Hvis det skal diskuteres hva som er den beste gatebilen, hadde det jo vært greit å kunne registrere bilen på gaten. Slik jeg har sett det, er det få Skyliner en kan få registrert nå om dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...