Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nic med god signalstyrke/antenne

Anbefalte innlegg

Jeg skal sette opp en pc på min bod. Problemet her er at det står en fin tykk murvegg mellom boden og routeren.

Jeg tenkte derfor jeg skulle spørre dere om dere hadde noen tips til nettverkskort som gir meg best mulig signalstyrke.

Først og fremst er det pris det står på. Ellers kan jeg benytte pci eller usb-utgave av nic. For å få gode signalforhold vil det også kanskje vær praktisk med ekstern antenne.

Jeg har hatt en pc på boden med et CNet Wireless G

Dette fungerte, men det var avhenging av plasseing av antenne. Er det noen kort som er bedre? Eller burde jeg gå for en "hjemmelaget" antenne.

Min router er en 3Com Wireless G router

Takker på forhånd for alle tips!!

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte dette kortet fra 3Com for ikke så lenge siden, og det har fungert utrolig bra for meg så langt!!

Hadde først et kort fra Linksys som fungerte heller dårlig. Det var ikke WiFi-sertifisert for 802.11g, men jeg vet ikke om det var her det lå. Det støttet heller ikke WPA, så jeg skrotet det til fordel for det 3Com kortet.

Fikk aldri spesielt god dekning med det Linksyskortet... husker ikke hva signal/noise lå på, men med 3Com-kortet, som har en fin liten bordantenne, får jeg så godt som alltid 98 til 100% :mrgreen:

Kan anbefale det på det varmeste!! Det støtter 802.11 a/b/g med full WEP- og WPA-kryptering med TKIP og AES. Antennen kan også veggmonteres! Baksiden er bare det at kortet koster litt ;)

edit: Har forresten veldig dårlig erfaring med USB WLAN-adaptere!! Kjøpte en 3Com dongle til bruk på min onkels laptop, og det var dårlige saker :thumbdown: Veldig dårlig og ustabilt mottak!!

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...