Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

hvorfor ikke? er jo bare å lire av seg masse drit.

Seff kan man prøve, men allikvel tror jeg sannsynligheten for å stå på en stil er så liten at det ikke er verdt tida det tar. Har ikke tid til å lese til disse eksamenene btw...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

Videre lurer jeg på om jeg bør møte opp på eksamen og levere blankt i et (dragvoll)fag, eller om jeg like gjerne kan droppe å møte opp på eksamen? Er nemlig et fag jeg ikke har kapasitet til å lese på, så venter med å ta det til neste år .

Et meget godt spørsmål, unge mann. Er det noen her inne som vet dette?

Lenke til kommentar

Top ln(e^10) reasons why e is better than pi

10) e is easier to spell than pi.

9) Pie without e just doesn't taste that good.

8) The character for e can be found on a keyboard, but pi sure can't.

7) Everybody fights for their piece of the pie.

6) ln(pi) is a really nasty number, but ln(e) = 1.

5) e is used in calculus while pi is used in baby geometry.

4) 'e' is the most commonly picked vowel in Wheel of Fortune.

3) e stands for Euler's Number, pi doesn't stand for squat.

2) You don't need to know Greek to be able to use e.

1) You can't confuse e with a food product.

Yup yup, noen som leser til TMA4105 her?

Eksamen i morgen, men har sluppet opp for motivasjon nå. Hva gjør dere i siste innspurt?

Endret av Senyor de la guerra
Lenke til kommentar

jeg liker pi, jeg... med all denne eksamensøvingen har jeg også blitt ganske flink til å skrive det. Beinet til venstre er rett, mens det andre har en stilren bøy mot høyre nederst. Det hele avsluttes av en elegant svusj over de to.

Lenke til kommentar

Øverst side 3 eksamen mai 09 tma4105. "Husk at dV = p^(2) * sin(Φ)dpdΦdθ i kulekoordinater"

Så det er alltid dette som er utgangspunktet ved volumberegning av kule?

Da tenker jeg primært på [p^2 sin(Φ)]-leddet

Jeg burde kanskje ta det i matte-tråden, men prøver her først.

EDIT: Ja, det stemmer.

For sylinderkoordinater gjelder: dV = r dz dr dθ

Er det noen flere da?

___

Angående MC-eksamen. Til tross for at det blir slutt på rene mc-eksamener til neste semester, så skal man vel ikke se bort fra at det blir 20%skriftlig og 80%mc, right?

Endret av kolvereid
Lenke til kommentar

Eneste som forandres på er, etter det jeg har fått med meg, at karakteren ikke bare skal baseres på MC, så det er ingen problemer med MC-eksamen så lenge man har innleveringer/prøver i semesteret som teller på karakteren.

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til å møte kl 9 for sikkerhets skyld, men de slipper inn folk som kommer for sent og tvinger alle til å sitte til kl. 10, så i "teorien" skal det vel gå bra?

Da står og faller det på at sensor eksamensvakten er rund i kantene. Reglementet sier klokken 09:00, punktum.

EDIT: Rettet dum og latterlig skrivefeil.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Noen som skal ha tekled i morgen eller kjenner noen andre som skal ha?

Hadde faget i høst, men tenkte å prøve å forbedre karakteren. Er ikke meldt opp til undervisning så har ikke tilgang på its learning siden.

Det jeg lurer på er rett og slett om det ikke lenger er flervalgseksamen? I høst sa de at ved neste høst kom de til å gå over til en annen eksamensform, men nå hører jeg rykter om at det har skjedd allrede i vår..

Takk på forhånd for svar :)

Lenke til kommentar

Noen som skal ha tekled i morgen eller kjenner noen andre som skal ha?

Hadde faget i høst, men tenkte å prøve å forbedre karakteren. Er ikke meldt opp til undervisning så har ikke tilgang på its learning siden.

Det jeg lurer på er rett og slett om det ikke lenger er flervalgseksamen? I høst sa de at ved neste høst kom de til å gå over til en annen eksamensform, men nå hører jeg rykter om at det har skjedd allrede i vår..

Takk på forhånd for svar :)

Fant ut av det. Det er flervalg. Siste gang! :)

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til å møte kl 9 for sikkerhets skyld, men de slipper inn folk som kommer for sent og tvinger alle til å sitte til kl. 10, så i "teorien" skal det vel gå bra?

Da står og faller det på at sensor er rund i kantene. Reglementet sier klokken 09:00, punktum.

Hva har sensor med saken å gjøre? Faglærer kommer ikke sluntrende før langt utpå dagen, og sensor er ikke inne i bildet før lenge etter eksamen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...