Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blæh, i følge ei venninne skal vi ha fått brev der vi må fylle inn stuff i forbindelse med søknaden vår til NTNU. Problemet er jo at jeg bor på hybel og ikke får tilsendt ting hit, men til hjemadressen min. Dessuten er fristen for å sende på fredag(?), så dette hadde jeg aldri fått med meg...

Lenke til kommentar

Hvor mange sider kan man printe ut på en datasal før det begynner å bli latterlig/ren utnyttelse av gratis utskrift? Er en 148 siders bok litt voldsomt? (Blir vel 74 sider siden det printes dobbeltsider).

NTNU legger ingen grenser på størrelse på utskrift, så det er ganske subjektivt.

Men skal du skrive 50 sider og opp er det slettes ingen uting å dele opp i flere utskriftjobber og vente litt mellom hver utskrift så andre får sjansen til å smette inn et ark eller to innimellom. Eller å vente med utskriften til et tidspunkt hvor du vet at det er få andre på datasalen.

Lenke til kommentar

Blæh, i følge ei venninne skal vi ha fått brev der vi må fylle inn stuff i forbindelse med søknaden vår til NTNU. Problemet er jo at jeg bor på hybel og ikke får tilsendt ting hit, men til hjemadressen min. Dessuten er fristen for å sende på fredag(?), så dette hadde jeg aldri fått med meg...

Er fristen for å sende inn allerede på fredag? Fikk høre at jeg fikk et brev fra samordna opptak i går, regner med at dette er samme brevet. Men jeg får ikke svart på det før neste uke. Synes frist på fredag virker som en kort frist?

Lenke til kommentar

Hei, hva er forskjellen mellom datateknikk og Ingeniørvitenskap og IKT?

Datateknikk er et rent datastudie, mens ingeniørvitenskap og IKT har data de første årene, og så velger du fag fra f.eks. petroleum eller marin teknikk. Litt mer blanda drops.

Ikke helt riktig. I&IKT har både datafag og mer tradisjonelle ingeniørfag (mekanikk etc.) de første årene. Når du velger linje, vil du også kunne velge på samme måte (altså fag fra retningen du velger, i tillegg til datafag), fordi det er nettopp denne kompetansen som ønskes.

I noen av retningene står du friere til å velge flere eller færre datafag enn andre. På Geomatikk (retning I&IKT kan velge; kart, GPS, GIS), er det gode muligheter for å bli GIS-utvikler, f.eks. Ikke tro I&IKT ikke er for folk som liker å kode - det er egentlig alt for få av oss her ;)

tenkte å ta IKT, og så marin teknikk. "det er egentlig alt for få av oss her"; hvor mange er det av dere da? :roll:

Lenke til kommentar

Er fristen for å sende inn allerede på fredag? Fikk høre at jeg fikk et brev fra samordna opptak i går, regner med at dette er samme brevet. Men jeg får ikke svart på det før neste uke. Synes frist på fredag virker som en kort frist?

Er individuelle frister på det gule arket..

Lenke til kommentar

NTNU legger ingen grenser på størrelse på utskrift, så det er ganske subjektivt.

Men skal du skrive 50 sider og opp er det slettes ingen uting å dele opp i flere utskriftjobber og vente litt mellom hver utskrift så andre får sjansen til å smette inn et ark eller to innimellom. Eller å vente med utskriften til et tidspunkt hvor du vet at det er få andre på datasalen.

Tror ikke det er lov å kopiere hele bøker, men heller en viss prosent av nevnte bok eller publisering. Orakeltjenesten har hengt opp et infoark angående kopiering ved kopimaskinene på UB. Nøyaktig hva som står er jeg litt usikker på.

Lenke til kommentar

Hvor mange sider kan man printe ut på en datasal før det begynner å bli latterlig/ren utnyttelse av gratis utskrift? Er en 148 siders bok litt voldsomt? (Blir vel 74 sider siden det printes dobbeltsider).

Ta det på kvelden/natta ;)

Funker printerne på dette tidspunktet?

Småbrisen med øl i hånda prøvde jeg å printe ut Jay-Z-billett på P15 en time før konserten begynte. Det funka ikke.

Lenke til kommentar

Funker printerne på dette tidspunktet?

Ja, de skriverne jeg har vært borti funker 24/7 så lenge de har nok papir og toner. Noe som gjelder 99% av tiden. Er man uheldig og er tom akkurat da er det bare å komme tilbake neste kveld og prøve igjen. :) Nå snakker jeg om situasjoner som er litt mindre krisepreget enn billett 1 time før konserten, da.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å skrive ut på dagtid på realfagsbygget og det fungerer ikke alltid. Det kan virke som reakeltjenesten stort sett består av kaffedrikking og facebooksurfing. Når begge printerne i førsteetasje var down og jeg banket på reakeldøren fikk jeg svar (med aggresiv og hevet stemme): "Jaaaaa vi skal fiiiiiks deet." Butno. Så poenget er uansett at kveldstid kanskje er den beste tiden å printe.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å skrive ut på dagtid på realfagsbygget og det fungerer ikke alltid. Det kan virke som reakeltjenesten stort sett består av kaffedrikking og facebooksurfing. Når begge printerne i førsteetasje var down og jeg banket på reakeldøren fikk jeg svar (med aggresiv og hevet stemme): "Jaaaaa vi skal fiiiiiks deet." Butno. Så poenget er uansett at kveldstid kanskje er den beste tiden å printe.

DET er så sant som det er sagt. Herregud, de folka er ubrukelige.

Lenke til kommentar

Reakel hadde jeg faktisk aldri hørt om før. Printerne på P15 er det jo noe feil med hele tiden, men gurutjenesten er hvertfall raske med å fikse det så lenge de er på jobb. Printerne på Kattalabben/Fiskelabben har jeg erfart som de mest stabile, skrev ut mye billetter der under uka.

Lenke til kommentar

Har alltid funnet en eller annen printer i Realfagbyggget som funker, så det burde være gode sjanser.

En annen ting med printere i Realfagbygget:

Printeren på radrommet/kolonnerommet i U2 jammer seg stadig vekk, men det er alltid ganske enkelt å fikse. Hvorfor er det ingen som trykker på "?" når det står på skjermen "press ? for help"? :p De gangene jeg har gjort det har jeg imidlertid måttet stå å vente på at ~ 10^2 ark skal skrives ut, etter som det gjerne har vært flere timer med opphoping av utskriftsjobber før noen tar mot til seg og trykker på knappen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...