Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og jeg minne en ekstremt lang diskusjon her på forum hvor en hel bøling elektirkere benektet at VA og W er samme enhet.

AtW

Gode minner fra den tråden (hvis det ikke var flere tråder).

Grøss og gru, Indøks søkertall for søkere med det som førstevalg har steget med 11%! Og jeg som trodde jeg kunne komme inn nå - kommer til å stille med 62.3 i ordinær, og 58.3 i førstegang - ser det var 59.7 i ordinær i fjor - vet at ingen kan svare på dette skikkelig, men er det vanlig at studier stiger med 2.5 poeng på et år?

Når antall søkere med studieretningen som førstevalg har gått opp med 11% går poenggrensen sannsynligvis opp 3,5 poeng.

Lenke til kommentar

Etter fire øvinger og bedriftssimulator har gruppa 11,5 poeng i tekled. Kravet er 12. Hva gjør man nå?

Skriver på itslearning-forumet? Vet ikke om det fortsatt er en del av øvingsopplegget. Hvis ikke: Send mail til tekled-tim og høre om det går greit. Hvis ikke det går greit, så får du ta det til høsten.

Ellers må jeg si at dere jaggumeg har gjort en dårlig jobb med øvingene om dere ikke har fått mer enn 8,5 poeng på fire øvinger :p

Lenke til kommentar

That pretty much sums it up på en veldig subjektiv, bloodwake vennlig måte. :D

Det som oppsummerer saken er at man får realfagspoeng på grunn av at AS Norge tjener på det, mens man taper på at folk tar fagbrev + siving og ikke studiespesialisering + siving. Hvorfor skal du premieres for noe som fellesskapet taper på?

For det er så uuuurettferdig at de andre får poeng og ikke jeeeeg! :( :(

Lett å si for en som sitter i andre enden :)

Poenget er at realfagspoengene ikke er der fordi de er "rettferdige", eller fordi de er relvante for studiet. Da ville du jo fått ekstrapoeng for rettslære på jussen, politikk og menneskerettigheter på statsvitenskap etc. Eller så ville man hatt et vektingssystem for forskjellige studier, hvor noen fag teller mer enn andre. Men slik er det ikke, alle fag teller like mye, og realfag gir ekstrapoeng UANSETT. Dette fordi de er der for å få elever til å velge realfag. Ekstrapoeng for fagbrev vil da, etter samme tankegang, bli opprettet om man føler for å friste elever til å ta fagbrev før de går siv. ing.

Jo, men jeg sier bare hva jeg syntes burde være saken. Som sagt har vi ingen myndighet her som kan forandre noenting.

Jeg tviler meget meget sterkt at en som vet han skal ta siv.ing gidder å pisse bort 3 år for å ta en slik omvei for 2 poeng. Det kunne kanskje være tilfelle hvis man skulle ta høyskoleingeniør siden det kan være en mer praktisk men der har man allerede et mye bedre tilbud enn 2 poeng. Siv.ing, spesielt på NTNU er et mye mer teoretisk fag. Det er da mye lettere å ta opp fag hvis det er poeng som er problemet. Grunnen til å ha realfagspoeng er å styrke studenter med realfag slik at de kan få en faglig bredde. Praksis er og en faglig bredde. Jeg kan ikke forstå hvorfor man kan si at realfag bredde er bedre enn faglig bredde når realfag bredden er nesten ubetydelig i forhold, med unntak av matte of fysikk som vi jo også har. Jeg prøver å argumentere for at det er feil at det er sånn mens du prøver å si at det er sånn fordi det er sånn. Vi kommer ikke langt med det :D

Lenke til kommentar

Etter fire øvinger og bedriftssimulator har gruppa 11,5 poeng i tekled. Kravet er 12. Hva gjør man nå?

Ta kontakt med de som har rettet øvingene og spør om dere kan levere på nytt, det fikk jeg lov til. Dere kan også skrive en bra post på forumet og få poeng.

Lenke til kommentar

Haha, var dette en nødvendighet for å redde NTNU tråden? :D

(Tar det her inne, så tar vi rett tema i rett råd.)

Jepp. :)

EDIT: Kanskje jeg klarer å overtale en moderator til å flytte diskusjonen over dit. Hvis de er enig med meg i vurderingen min OG orker ta en såpass grundig opprydning her inne. :)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Sure og usaklige innlegg ? Kanskje fordi vi gikk lei av dine vegger med tekst for flere sider siden, som i stor grad bare er gjentakelser av tidligere poster.

Fordi det kommer inn en snøsokk, leser 4 linjer og kommer med noen random svar på noe han ikke forstår skikkelig, ca hver 3 time. Og selv om det er vegger med tekst som ikke handler om deg direkte er det ikke dermed sagt at andre ikke vil svare på det. Noe som viser til antall poster om temaet. Men nok om det!

Endret av Bloodwake
Lenke til kommentar

A-Jay saved us! :D

Vi er tross alt i en eksamensperiode nå.

Hva i all verden er det for noe argument?

Åpenbart. Eksamensperioden er den tiden du febrilsk søker etter andre ting å gjøre enn å lese, selv om du vet at det er galt. Sitter du med datamaskinen sammen med bøkene søker du lett til forumet, og må lide under en sønderkjørt NTNU-tråd.

Kanonargument, imo.

• Liker 2
Lenke til kommentar

A-Jay saved us! :D

Vi er tross alt i en eksamensperiode nå.

Hva i all verden er det for noe argument?

Åpenbart. Eksamensperioden er den tiden du febrilsk søker etter andre ting å gjøre enn å lese, selv om du vet at det er galt. Sitter du med datamaskinen sammen med bøkene søker du lett til forumet, og må lide under en sønderkjørt NTNU-tråd.

Kanonargument, imo.

Hehe, no sånn ja. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...