Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5-6 stykk dere er nå eller? Var der faktisk den ene gangen med mapleøvingen for ett par uker siden. :p

Hehe. Du er absolutt i nærheten. Det varierer veldig mellom 5-6 og 15-16 (ved enkelte ekstreme anledninger). Men det har liksom blitt den faste gjengen som er der hver gang. Kjenner alle fjesa igjen hver gang. Det har til og med blitt så ille at Finn husker hvem som er der og ikke. Det er spesielt to jenter han tydeligvis har et veldig godt øye til, og han bemerker det ofte hvis de mangler. Hehe.

Men jeg skal si at den gutten kan matte. Fantastisch und herlich.

Lenke til kommentar

Det vil jeg tro.

Forresten:

Undervisningen foregår i sin helhet ved Det norske universitetssenter i St. Petersburg. Emnet er et konsentrert seksukers kurs. Undervisningen vil være lagt opp som en kombinasjon av forelesninger og gruppetimer, og vil ha rask progresjon. Undervisningen vektlegger uttale, lytteforståelse, grunnleggende grammatikk, skriftlige øvinger og oppbygging av ordforråd. Undervisningen foregår på skandinavisk eller engelsk og russisk. Nærmere opplysninger blir tilgjengelig på nettsidene til Instituttet for moderne fremmedspråk når det nærmer seg kursstart.

http://www.hf.ntnu.no/hf/adm/studier/studiehandboka/bok/s20072008/studieplaner/forord_sprak_litteratur/russisk/

Spørs litt da. Og det emnet har samme fagkode som fransk I (bare med RUS i stedet for FRA)

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Ok. Hvis du hadde språk på vgs er [språk] II vanvittig lett. [språk] I er enda lettere, og er det som går høstsemesteret.

Helt latterlig lett, faktisk. Herregud.

Vel. Jeg har jo en 6-er fra spansk i videregående. Spansk I burde da være veldig lett?

Lenke til kommentar

En i på linja mi skal fremme en sak for studenttinget på torsdag. I hovedsak går det ut på at hvis det blir arrangert konteeksamen skal de som vil forbedre karakteren også ha mulighet til å ta den da. Dette vil være i stedet for å vente på neste ordinære eksamen.

Dette vil da gjelde for siving studiene, siden det er forskjellige måter å gjennomføre eksamensavviklingen på.

Selv syns jeg dette er en god ide, hva med dere?

Finner saken i dette dokumentet: http://www.studenttinget.no/files/Innkalling%20med%20sakspapirer_2.pdf

Lenke til kommentar

Så lenge det å levere inn en eksamensbesvarelse blir å gamble på at noen andre som tar faget tilfeldigvis stryker og vil ta konten, så tror jeg ikke det vil føre til mindre stryk, iallefall ikke i de mindre fagene. Det blir altfor mye gambling å skulle levere inn besvarelse om man håper på å konte.

Men hvis noen faktisk har lyst til å gamble på dette så ser ikke jeg problemet. Annet enn at enkelte kanskje kan misforstå dette som en garanti for at man får konte uansett (er nok av pappskaller der ute).

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Jeg mistenker at mer-kostnaden dette vil innebære for NTNU vil føre til et nokså raskt nei.

Hvor dukker merkostnaden opp? Det er jo istedetfor at de må vente et år på forbedre karakteren, en ekstra eksamen tar de jo uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...