Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å bolte fast i et skap som er boltet fast eller innfelt i veggen? :p

Regner med at jeg trenger en løsning så fort jeg blir over 20 år, så greit å finne ut allerede nå. Driver bare med pistolskyting så trenger sånn sett ikke noe større enn en safe. Våpenskap på 300kg er litt i største laget for en pistol eller to.

Du burde kanskje lære deg våpenloven.

Lenke til kommentar

Det har du helt rett i. Men som SiT-ansatt bør jeg kanskje minne på at det tas stikkprøver av og til på vask osv. Finner de hundehår så er ikke det særlig gøy

Hvor lite gøy kan det være? SIT er jo ekstremt hyggelig og fleksible med beboerene. En kamerat av meg hadde jo dekorert hele rommet med grafitti før han flyttet ut, uten at det var så veldig lite hyggelig (måtte dog betale for ny maling), personlig hadde jeg en fancy hems boltet inn i veggen på hybelen som gikk i arv nedover til flere beboere.

AtW

Lenke til kommentar

Ok da, er vel 21 på håndvåpen. Lang dag :p

Har ærlig talt ikke brydd meg så mye om å sette meg inn i alle regler og lover osv. Driver med det bare fordi jeg synes det er morsomt å vinne, ikke pga sterke interesser for våpen eller noe.

Lenke til kommentar

Det burde egentlig vært "Hovedstyret i Tekna, dvs. 5 personer(?), sier ja til datalagring". Men høringsnotatet de har skrevet bærer preg av "Ja, gitt X,Y,Z". Tar vi da på oss politikerbrillene så står det: "Ja!"

Tekna burde ikke ta stilling til en så politisk betent sak. I hvertfall ikke uten flertall i representantskapet.

Jeg leser høringssvaret som: «Ja, gitt [selvfølgeligheter].»

Eksempel: «Personvernet bør derfor rettes inn mot at uvedkommende ikke får mulighet til å misbruke opplysninger.»

Lenke til kommentar

Ok da, er vel 21 på håndvåpen. Lang dag :p

Har ærlig talt ikke brydd meg så mye om å sette meg inn i alle regler og lover osv. Driver med det bare fordi jeg synes det er morsomt å vinne, ikke pga sterke interesser for våpen eller noe.

For ikke å si at reglene rundt skap gjelder alle våpen. Spesielt pistoler (tidligere var pistoler fra og med første, hagle/rifle fra og med tredje eller noe sånn. Altså, du trengte våpenskap fra og med første/tredje (eller var det femte?).

Lenke til kommentar

Jupp, det stemmer. Slik jeg har forstått regelverket, så er det mulig å støpe f.eks. litt betong og boltre skapet fast til dette for å oppnå tilstrekkelig vekt. Så man kan alltids unngå å boltre noe fast i gulv.

Tja. Kanskje vurdere en lite våpensafe og en betongblokk på 300kg da? Ikke ideelt på en liten hybel, men bedre enn ingenting kanskje?

Lenke til kommentar
Tja. Kanskje vurdere en lite våpensafe og en betongblokk på 300kg da? Ikke ideelt på en liten hybel, men bedre enn ingenting kanskje?

Jeg vil tro at de tyngre typene betong har større massetetthet enn safe og at man dermed faktisk sparer plass ved å kjøpe en mindre safe og lage vekt ut av betong. Isåfall, veldig ideelt på en liten hybel.

Edit: Denne safen har en massetetthet lik 526kg/m^3 om matten min stemmer, mens iflg. Wikipedia har betong en typisk massetetthet lik 2300kg/m^3.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Jeg vil tro at de tyngre typene betong har større massetetthet enn safe og at man dermed faktisk sparer plass ved å kjøpe en mindre safe og lage vekt ut av betong. Isåfall, veldig ideelt på en liten hybel.

Edit: Denne safen har en massetetthet lik 526kg/m^3 om matten min stemmer, mens iflg. Wikipedia har betong en typisk massetetthet lik 2300kg/m^3.

Har du tatt med i betraktning at det er et svært hull i midten?

Lenke til kommentar

Yo, foe shizzle. (Litt avhengig av hva du mener «tatt med». Siden det rommet inni safen ikke kan brukes til noe annet og følgelig ikke bidrar til romfølelse på hybelen, så anser jeg det rommet som en del av safen.) De større safene jeg fant veide kun rundt 100-150kg, så dersom en safe i seg selv skal veie 300kg, så må den være på størrelse med klesskapet ditt. Poenget mitt er rett og slett at betong veier mer enn safe.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Yo, foe shizzle. (Litt avhengig av hva du mener «tatt med». Siden det rommet inni safen ikke kan brukes til noe annet og følgelig ikke bidrar til romfølelse på hybelen, så anser jeg det rommet som en del av safen.) De større safene jeg fant veide kun rundt 100-150kg, så dersom en safe i seg selv skal veie 300kg, så må den være på størrelse med klesskapet ditt. Poenget mitt er rett og slett at betong veier mer enn safe.

Å jeg trodde du prøvde å lage et argument av at safeen var laget av noe lettere enn betong. Uansett er det noen som har hevdet at en safe er tyngre enn betong.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...