Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Bloodwake skrev (På 22.3.2010 den 22.00):

Vi får ikke svar på om vi er studenter eller ikke før langt uti sommeren. Litt dumt vi ikke kan søke tidligere, det må jo være massivt rush av folk som skal ha boliger rundt de tider :(

Som førstegangsstudent kan du søke på bolig før du har fått svar på studiesøket.

Endret av operg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  ATWindsor skrev (På 22.3.2010 den 22.11):

Det er da for faen ikke noe must. La oss si 15 minutters gange da, det er halvannen kilomter å gå, det er hverken særlig langt eller noe som gjør det til et must med buss, djeez, dagens ungdom....

AtW

Einig. Personleg har eg aldri hatt busskort i Trondheim (men så har eg aldri budd så usentralt heller). Det har lite med sjølve avstanden å gjere. På generell basis har været ein tendens til å vere svært ustabilt i Trondheim (som du sikkert veit), og etter sykling/gåing til buss/skule pre-universitet veit eg sjølv kor jævlig det kan vere å setje seg i klasserom med fuktige bøker, neglebitt og gjennomvåte sko. Joda, det er berre til å kle seg skikkeleg seier du, eg nikkar einig.

No0en skrev (På 22.3.2010 den 22.11):
  aspic skrev (På 22.3.2010 den 22.00):
Uansett, liten filserver på same subnett i hybelkollektiv -> 10GB pr. dag er eit inteteksisterande problem.

litt nysjerrig, betyr dette max 10GB trafikk samlet for alle beboerene pr dag? eller må jeg lese mer om subnet og filserver?

Nei, 10GB pr port/mac. Men innad på subnett er det ikkje noko grense på mengde data. Vi er vel ein 5-6 stykker som deler ein liten server. Som fører til ein ganske god mengdeavlastning om alle samkøyrer litt.

Endret av aspic
Lenke til kommentar
  Herr Brun skrev (På 22.3.2010 den 21.43):

Og det heter klostergata

Hvem bryr seg? Om du sier Elgeseterveien, Elgesetergata, Elgesetergaten eller Elgeseter. Alle forstår hva du mener :roll:

aspic skrev (På 22.3.2010 den 22.06):

Kanskje 10 minutts fortgange frå Realfagsbygget. Det første året har veldig mange ein del forelesingar i nordre del av "Stripa", då blir avstanden plutseleg ein del lengre. For ikkje å snakke om på vinterstid, då buss nesten er eit must for alle på Moholt.

Er det for langt å gå fra Realfags til Stripa nå? Jaja, må vel sette opp en ny bussrute da. :whistle:

Lenke til kommentar

mye bra svar her :)

anda et spørsmål fordi jeg kan og lurer.

prisen på hybel på Nedre Singsakerslette er oppgitt å være 1840 - 3820.

om den er 2000 eller 3500 har ganske stor påvirkning på om jeg søker eller ikke, hvordan vet jeg hvilken pris de tar? kommer det ann på hva slags hybel man eventuelt får? kan man i så fall påvirke dette selv, 3800 blir litt i meste laget synes jeg.

Lenke til kommentar

waitwhat,, sit.no sier noe annet

regner du med strøm, eller lyver de rett og slett?? :p

edit: fra sit.no

Hybel - Klostergata 56 - 3300kr

Hybel - Klostergata 18 - 2800-3150kr

Endret av No0en
Lenke til kommentar
  trøls skrev (På 22.3.2010 den 22.06):
  ATWindsor skrev (På 22.3.2010 den 22.00):

3 minutts sykkeltrilling, litt avhengig avhvor på moholt du bor såklart.

Fra Herman Krags vei, kanskje.

Uansett bruker jeg lenger tid til skolen til fots fra Nedre singsakerslette, enn jeg gjorde på sykkel fra Moholt.

Hvor lang tid bruker du hjem igjen da? Tredobbelte? Firdobbelte?

Lenke til kommentar
  No0en skrev (På 22.3.2010 den 22.32):

waitwhat,, sit.no sier noe annet

regner du med strøm, eller lyver de rett og slett?? :p

edit: fra sit.no

Hybel - Klostergata 56 - 3300kr

Hybel - Klostergata 18 - 2800-3150kr

Klostergata blir frå sommaren av 3700 inkl. straum. Pr. dags dato ligg den på 3300kr + 300kr.

Lenke til kommentar

Flere enn meg som har problemer med webmail? Greier fint å sende fra stud.ntnu.no-kontoen min til "normal-mailen", men ikke vice versa. Får bare beskjed om delivery failure.

Hadde vært litt kjekt å få løst dette før jeg sender i vei søknaden på sommerjobb...

Lenke til kommentar
  Senyor de la guerra skrev (På 22.3.2010 den 22.30):

Du får ingen hybel til under 3800 i Trondheim kommune (med unntak av Moholt-slummen da :p)

Magnus den Godes gate 2 har priser mellom 1800-3300 og Nedre Singsakerslette begynner på kr. 1840; selv med prisstigninger vil de billigste neppe overstige 3800 i nærmeste framtid.

Edit: så ikke lenken til aspic, men selv der er det jo mange steder under 3800 og endog under 3000.

Endret av operg
Lenke til kommentar
  Herr Brun skrev (På 22.3.2010 den 22.49):
  Bloodwake skrev (På 22.3.2010 den 22.00):

Vi får ikke svar på om vi er studenter eller ikke før langt uti sommeren. Litt dumt vi ikke kan søke tidligere, det må jo være massivt rush av folk som skal ha boliger rundt de tider :(

Du kan søke nå.

Ja, fant det ut nå nettopp :) Søkte på nedre singsakerslette, satser på at det blir bra!

Lenke til kommentar

hmmm, magnus den godes gate ser fryktelig gunstig ut, er det noen haker eller noe jeg burde vite? gammel bygning, men ellers ser det jo fint ut med tanke på pris og hva du får og beliggenheten.

Endret av No0en
Lenke til kommentar
  aspic skrev (På 22.3.2010 den 22.18):

Nei, 10GB pr port/mac. Men innad på subnett er det ikkje noko grense på mengde data. Vi er vel ein 5-6 stykker som deler ein liten server. Som fører til ein ganske god mengdeavlastning om alle samkøyrer litt.

Hvor står denne serveren da? Den må vel nødvendigvis stå hos en av dere som bor der, og dermed være under denne personens 10GB grense? Eller har dere funnet et annet lurt sted å plassere den?

Eller snakker du bare om deling innad mellom dere, og ikke nedlasting fra internett?

Lenke til kommentar
  trygveaa skrev (På 22.3.2010 den 23.51):

Hvor står denne serveren da? Den må vel nødvendigvis stå hos en av dere som bor der, og dermed være under denne personens 10GB grense? Eller har dere funnet et annet lurt sted å plassere den?

Eller snakker du bare om deling innad mellom dere, og ikke nedlasting fra internett?

Stemmer, står på ein av hyblane her. Folk laster ned individuelt, og har mogelegheit til å laste opp på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...