Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har null respekt for gratis arbeid.

Det ødelegger hele fundamentet bak markedsøkonomien :thumbdown:

Har du hørt om wikipedia? Det er en non-profit organisasjon som har som mål å gjøre kunnskap tilgjengelig for alle. Med sine rundt 100000 bidragsytere (som jobber gratis) har wikipedia blitt lansert på 262 forskjellige språk og høster nå over 15 millioner artikler.

- Har du fortsatt "null respekt for gratis arbeid"?

Se forøvrig http://en.wikipedia..../Market_economy

- Tror du fortsatt at "det ødelegger hele fundamentet bak markedsøkonomien"?

:)

Lenke til kommentar

Har null respekt for gratis arbeid.

Har du noen gang vært på en bedriftspresentasjon? Eller Samfundet? Synes du ikke det står litt respekt av hva de frivillige får til?

Blant de frivillige på Samfundet finnes svært bred kompetanse fordelt på en svært dedikert stab. Samfundet drives omtrent utelukkende på frivillig arbeid, og tross faktorer som kontinuerlig utskifting av stab og ikke minst alle tilbudene Samfundet gir (svært mye gratis) til studentene her i byen vil jeg anta at det tar seg bra ut på en CV om du har sittet i et 2 år langt frivillig verv i en slik organisasjon.

Lenke til kommentar

Javel Moyner, du liker ikke disse konsulentene, hva?

Har ikke noe imot folk som er konsulenter, men jeg synes bedriftskulturen i rene konsulentbedrifter, slik den presenteres utad, blir i overkant blåruss for meg. For all del, folk må gjøre som de vil, men når jeg får A i et fag er det stort sett fordi jeg synes det er spennende i seg selv heller enn at jeg planlegger karriere. Andre tilnærmer seg det selvsagt annerledes :)

Fordi de vil møte nye folk, utvide sitt kontaktnettverk, ta del i et fellesskap, få nyttige erfaringer som man ellers ikke ville fått på studiet sitt, føle at de bidrar til noe positivt i samfunnet som berører mange mennesker, osv.

IKKE diss frivillighetskulturen i Trondheim.

Og det er vel litt sånne her greier jeg synes blir litt mye. Jada, frivillighet er fint det, men særlig i forholdet til f.eks. samfundet er det lov å kalle en spade for en spade og si at folk gjør det for fester og venner. Helt kurant det! Det blir bare litt slitsomt å høre hele regla hver gang noen prøver å rekruttere deg til noe på stripa eller i en annonse. Jeg tror også CV-jegere eksisterer, det er den enorme mengden styrer og organisasjoner på indøk et bevis på.

I forhold til jobbsøknad beror det nok litt på stillingen du søker på. Det hjelper fint lite å ha vært engasjert i studietiden på en ren teknisk stilling hvis du kan faget ditt dårligere enn de andre søkerne, men nå er det engang et stort marked for halvtekniske stillinger for sivinger hvor sosiale evner verdsettes. Jeg tror man bør engasjere seg fordi man har lyst, ikke fordi man vil ha ting på CV-en.

Lenke til kommentar

Fordi de vil møte nye folk, utvide sitt kontaktnettverk, ta del i et fellesskap, få nyttige erfaringer som man ellers ikke ville fått på studiet sitt, føle at de bidrar til noe positivt i samfunnet som berører mange mennesker, osv.

IKKE diss frivillighetskulturen i Trondheim.

Og det er vel litt sånne her greier jeg synes blir litt mye. Jada, frivillighet er fint det, men særlig i forholdet til f.eks. samfundet er det lov å kalle en spade for en spade og si at folk gjør det for fester og venner. Helt kurant det! Det blir bare litt slitsomt å høre hele regla hver gang noen prøver å rekruttere deg til noe på stripa eller i en annonse. Jeg tror også CV-jegere eksisterer, det er den enorme mengden styrer og organisasjoner på indøk et bevis på.

I forhold til jobbsøknad beror det nok litt på stillingen du søker på. Det hjelper fint lite å ha vært engasjert i studietiden på en ren teknisk stilling hvis du kan faget ditt dårligere enn de andre søkerne, men nå er det engang et stort marked for halvtekniske stillinger for sivinger hvor sosiale evner verdsettes. Jeg tror man bør engasjere seg fordi man har lyst, ikke fordi man vil ha ting på CV-en.

Okei, siden du er så slepphendt med bevisføringen så tillater jeg meg å være det samme. La oss gjøre en sammenligning mellom indøk og fysmat. Indøk er vel den mest aktive linja i studentforeningsarbeid, mens fysmat antagelig er den minst aktive. Se på linjeforeningene: Janus og 'Leddet gjør en kjempeinnsats og er utrolig produktive, mens Nabla må regnes som inkompetente i forhold (se feks bindeleddet.no og org.ntnu.no/janus vs nabla.no eller se Januscript vs Nabladet). Statistisk har indøk den høyeste andelen av nyutdannede alumni i jobb, mens fysmat har blant de laveste.

Ergo: Studentforeningsarbeid hjelper fint mye. QED

Lenke til kommentar

Har du kilde på at fysmat har blant de laveste andelene av nyutdannede alumni i jobb?

For øvrig er det litt søtt å be folk om å sammenligne org.ntnu.no/janusog nabla.no, når du argumenterer for at janus er bedre enn nabla. Nabla.no er jo en betraktelig bedre side.

Lenke til kommentar

Skyter inn et lite spørsmål midt oppi denne diskusjonen jeg :p

Hvis man skulle finne ut at den linja man havner på ikke er noe for seg og man har lyst til å bytte. Får man da noen "ekstra" poeng så man kan søke på nytt gjennom SO (sånn som forsvaret, folkehøgskoler etc?) eller må man bruke samme poengsummen man gikk ut med fra VGS? Og dette fører jo også opp til. Går det faktisk an å gå et helt år for så å bare slutte og begynne på nytt på en annen linje? Hvordan blir dette med tanke på studielån etc?

Hvor enkelt er det egentlig å bytte linje (hoppe rett inn på 2.året på en annen linje) når man først er inni systemet? Alle sier jo at fagene er så å si like på alle siv.ing-linjene, så det er ikke noe problem, men ut fra det jeg har sett så er det en del fag som ikke er like..

Lenke til kommentar

Har du kilde på at fysmat har blant de laveste andelene av nyutdannede alumni i jobb?

For øvrig er det litt søtt å be folk om å sammenligne org.ntnu.no/janusog nabla.no, når du argumenterer for at janus er bedre enn nabla. Nabla.no er jo en betraktelig bedre side.

Det var den artikkelen i tekna der de sa at ingen på nano hadde fått jobb etter fullført utdanning. Noe som ikke var så rart iom at ingen hadde fullfulført det studiumet enda fordi det var 3 år gammelt.. Husker ikke nr.

http://en.wikipedia....imply_causation :wee:

Selv om jeg selv er for slikt arbeid.

GEEZ Captain Obvious: Jeg sa jo "Okei, siden du er så slepphendt med bevisføringen så tillater jeg meg å være det samme."

Ergo indøkere er ikke så gode når det gjelder bevisføring? Eller i det mminste vet ikke hva QED betyr? :)

AtW

Jeg vet utmerket godt hva QED betyr!!!! QED.

FORUM POWNAGE:

Jeg går ikke indøk, jeg går FYSMAT / Selv om evt. én indøker er dårlig med beviser betyr ikke det at alle er dårlige / Du er jo horribel i bevisføring selv, da du trekker konklusjoner fra kun én data / osvosv FORUMPJATT

Kverulanter! Jeg vant!!! evill.gif

eideideideideideideideideididedieidwoot.gif

Lenke til kommentar

Ergo indøkere er ikke så gode når det gjelder bevisføring? Eller i det mminste vet ikke hva QED betyr? :)

AtW

Jeg vet utmerket godt hva QED betyr!!!! QED.

FORUM POWNAGE:

Jeg går ikke indøk, jeg går FYSMAT / Selv om evt. én indøker er dårlig med beviser betyr ikke det at alle er dårlige / Du er jo horribel i bevisføring selv, da du trekker konklusjoner fra kun én data / osvosv FORUMPJATT

Kverulanter! Jeg vant!!! evill.gif

eideideideideideideideideididedieidwoot.gif

Det var vel nettopp det som var poenget mitt, at med så svak bevisføring, så kan man like gjerne trekke konklusjoner om indøkere (eller i dette tilfelle fysmatere) utifra kun en person.Men det gikk deg kanskje hus forbi i ditt forsøk på å eie oss alle :) Elelrs er det jo en trist dag når en fysmater ikke vet hva QED betyr, kanskje jeg skal melde meg inn i "dagens ungdom"-klubben...

AtW

Endret av ATWindsor
Ergo ex-fysmatere kan ikke å quote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...