Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Nodespenning er ikke ille. Bare vær konsekvent - definer alle strømmer ut, bruk spenning i node - spenning i "andre node" (altså gjør ting rett vei) så går det bra.

Begynner du å definere strømmer forskjellige veier og slikt, blir det fort tull. Det gjorde jeg før, men etter å ha vært studass dette semesteret ser jeg at den metoden forvirrer mange. Det letteste er altså å være helt konsekvent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2MX er ikke et krav for å komme inn på linjene som har matematikk for økonomer? Vi kan godt bytte eksamen, jeg kan ikke si at jeg gleder meg til DiskMat og Matte 1.

7469409[/snapback]

Ingen krav i det heletatt, og ingen anbefalte forkunnskaper på faget.

Vi brukte de 3 første ukene med å gå igjennom heeeeelt grunnleggende ting som pytagoras etc. :sleep:

Akuratt nå regner jeg på grenseverdier, derivasjon og noen oppgaver om stasjonære punkt :D

Lenke til kommentar
Ah, under 24 timer igjen til eksamen i Produksjons- og driftsteknikk. Har knapt åpna boka siden midtsemesterprøven (måtte se litt i den for å klare prosjektoppgaven). Føler dette kan spennende.

7474517[/snapback]

Sånn omtrent nå fant jeg ut hva pensum er, og ganske mye av det har jeg ikke hørt om.

Skjerpings til neste år!

Lenke til kommentar
du går maskin, zlatzman? er det PuP 3 det er snakk om, eller er du høyere oppe i årene? :)

7477627[/snapback]

PuP3, Produksjons- og driftsteknikk ja. Gamle eksamener inneholdt mer formler og sånn enn jeg hadde trodd. Har mer lest på de overordnede linjene. Blir spennende å se hva slags eksamen jeg får.

Til alle: Lykke til med dagens eksamen!

Lenke til kommentar
Da ønsker jeg samtlige som skal ha Diskré i morgen lykke til, håper at Haaken mot formodning har klart å lage noe feilfritt.

7479296[/snapback]

Men nei, allerede på første oppgave dukket det opp en liten (men viktig feil) :p

7483813[/snapback]

haha jeg veit, så urkomisk. Den gutten der klarer ikke å gjøre noenting feilfritt :tease: . Ellers synes jeg eksamen var relativt grei, selvom jeg måtte slite litt med induksjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...