Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Huset mitt kan da umulig være verneverdig. Haha. Hvis det er tilfelle, så er det latterlig. Uansett bør man kunne skifte ut de jævla vinduene. Var -8 i vinduskarmen sist jeg sjekka.

Men er ikke vinduene trelags? (har du sånn tredelt vindu du også?) I så fall er det kanskje dårlig håndverk rundt skjøtene som er problemet?

Aner ikke, for å være ærlig. Vinduet på stua og kjøkkenet er bra. Vinduet på soverommet merker jeg ikke om står åpent eller lukket...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tredelt vindu mener jeg sånn vindu som er delt inn i tre søte små vinduer man kan åpne og lukke hver for seg. Hvert vindu er igjen trelags (tror jeg). Igjen, jeg mistenker at det er dårlig håndverk som er synderen her. De rehabiliterte husene formelig oser av dårlig håndverk: Løse stikkontakter, dårlig helling på badegulv, dårlig isolering, osv osv.

Lenke til kommentar

2. etasje på Karinelund studentby: 18 grader uten å ha hatt på varmeovn i dag og ikke opplevd problem med vann-/avløpsrør. Har tidligere bodd i bolig med ca. null isolasjon og gamle vinduer med trekk, så er fantastisk fornøyd med opplegget her. Skal aldri tilbake til en bolig der man ikke har isolert skikkelig.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Er nok lov å "oppgradere" så lenge det er i samme stil, men blir ofte en god del dyrere da, og det er sikkert ikke SiT interessert i.

Det burde være i SiTs interesse å tilby hybler av god standard til studenter. De skal jo være motpolen til private spekulanter som sparer inn på alle bauger og kanter for å tjene mest mulig penger. Er det for dyrt å rehabilitere til skikkelig standard får de droppe fremtidige prosjekt med rehabilitering og heller bygge nytt et annet sted.

EDIT: Tidligere i dag sendt jeg klagemail om dette, i høflige former men likevel "on the point" angående problemene med dårlig isolering. Og har fått svar nå:

"Hei. Takk for tilbakemeldingen. Problemene du kommer med blir tatt internt i avdelingen og det er allerede lagt planer for tiltak. Derfor er innspill fra dere svært viktige"

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Jeg er heller ikke særlig imponert over tetthetsgraden på min hybel i NSS. Til tross for at jeg har oppvarmede rom under meg, må jeg gå med ullsokker når det er minusgrader, og jeg er ikke veldig følsom for sånt i utgangspunktet. Vinduene har ikke bare møkk på det mellomste laget med glass, så de er umulige å vaske, men jeg mistenker at det ikke er gjort noe tetting mellom karm og vegg, slik at kulden bare raser inn. (Sistnevnte er forøvrig en veldig vanlig feil, etter hva jeg leser.)

Lenke til kommentar

Vinduene har ikke bare møkk på det mellomste laget med glass, så de er umulige å vaske,

Hvis du åpner vinduet og ser på siden som vender inn mot vinduskarmen, ser du to små hapser. Hvis du åpner begge så "folder" vinduet seg ut, og du kan vaske på innsiden.

men jeg mistenker at det ikke er gjort noe tetting mellom karm og vegg, slik at kulden bare raser inn. (Sistnevnte er forøvrig en veldig vanlig feil, etter hva jeg leser.)

Også min mistanke.

Lenke til kommentar

Sorry, men på grunn av at den nye PM-notifikatoren er ganske dårlig så måtte jeg nesten skrive det her. A-Jay hadde ikke merka sin i alle fall, mistenker jeg. Det handler om at jeg jobber som husvert i SiT, og ønsker å samkjøre klagene og dermed kunne utøve en del internt press for å få fortang i ting her på nedre singsakerslette.

Hvis noen andre her bor på NSS og har klager, send meg en PM.

Lenke til kommentar

Sorry, men på grunn av at den nye PM-notifikatoren er ganske dårlig så måtte jeg nesten skrive det her. A-Jay hadde ikke merka sin i alle fall, mistenker jeg.

Jeg så PMen din før du skrev det her.

Skjønte det etter hvert. Jeg som rota med mailadresser og sånn. Men nok om det.

Noen som skal på ukesjefvalg i kveld?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...