Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er greia med øvingsopplegget i tekled? 4 øvinger som kan gi maks 16 poeng, få poeng for å skrive innlegg på forumet, og 3 poeng for å møte opp på en auditorieøving?... Trodde dette skulle være et gratisfag.

Men er det ikke logisk at øvingsansvarlig lar en levere øving1 til en forsinket tidsfrist når fristen gikk ut før påmeldingsfristen i faget? Jeg ender jo nå opp med å måtte ha full pott på nesten alt i resten av semesteret?!

Lenke til kommentar

Gebby: Skriv innlegg på forumet: Ekstremt billige poeng. Du kan få 8, tror jeg. Møt opp på auditorieøvingen, da har du 11. Så trenger du forsåvidt minimum fire fra øvingene, men det er null problem. Tro meg, det er ikke vanskelig å få nok poeng. Men du må gjøre litt innsats på øvingene.

Du får for øvrig ikke lov til å levere inn matte-øvinger eller fysikkøvinger etter fristen fordi øvingene har innleveringsfrist før oppmeldingsfristen, så jeg ser ikke hvorfor du skulle få lov i tekled.

Lenke til kommentar

Gebby: Skriv innlegg på forumet: Ekstremt billige poeng. Du kan få 8, tror jeg. Møt opp på auditorieøvingen, da har du 11. Så trenger du forsåvidt minimum fire fra øvingene, men det er null problem. Tro meg, det er ikke vanskelig å få nok poeng. Men du må gjøre litt innsats på øvingene.

Du får for øvrig ikke lov til å levere inn matte-øvinger eller fysikkøvinger etter fristen fordi øvingene har innleveringsfrist før oppmeldingsfristen, så jeg ser ikke hvorfor du skulle få lov i tekled.

Tenkte det funka i tekled siden det ikke blir lagt ut løsningsforslag, så man derfor ikke akkurat har noen stor fordel av å vente.

Men ok, innlegg på forumet skal bli.

Lenke til kommentar

Minusgrader i vinduskarmen. Faen så dårlig isolert den jævla hybelen er.

Du bor ikke tilfeldigvis i et av de rehabiliterte husene på NSS studentby? Sinnssykt elendig isolering går dessverre igjen der. :(

Jo, jeg gjør det.

Skal klage til sjefene mine. Jeg får jo mange hundre kroner i merutgifter på strøm. Hvis de ikke fikser det, så får jeg faenmeg fikse det selv.

Edit: Ikke veggene osv. selvfølgelig. Men de kan jo for faen bytte vinduer til ordentlige saker.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Jo, jeg gjør det.

Skal klage til sjefene mine. Jeg får jo mange hundre kroner i merutgifter på strøm. Hvis de ikke fikser det, så får jeg faenmeg fikse det selv.

Edit: Ikke veggene osv. selvfølgelig. Men de kan jo for faen bytte vinduer til ordentlige saker.

Ja, det er for dårlig at SiT tilbyr hybler hvor det er umulig å holde temperaturen over frysepunktet i løpet av en litt kald vinter. Spesielt når de gjennomgikk en total makeover av husene for bare noen få år siden, og da hadde en kjempemulighet til å dytte på med mengder av isolering. Jeg skal også klage. Kanskje det hadde gått an å gjøre en Under Dusken-sak på dette?

EDIT: I yttergangen hvor jeg bor så er det umulig å holde temperaturen over frysepunktet om vinteren. Ganske kjipt da det er der man naturlig vil ha klær og sko. Under forrige kuldebølge hadde jeg et glass vann ute der, i løpet av noen timer var den frosset til is. Akkurat der er det nok tynn dør og ettlags vindu som er synderen.

Litt av problemet er kanskje at de ikke kan forandre for mye på dør/vinduer siden byggene er verneverdig.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Huset mitt kan da umulig være verneverdig. Haha. Hvis det er tilfelle, så er det latterlig. Uansett bør man kunne skifte ut de jævla vinduene. Var -8 i vinduskarmen sist jeg sjekka.

Men er ikke vinduene trelags? (har du sånn tredelt vindu du også?) I så fall er det kanskje dårlig håndverk rundt skjøtene som er problemet?

Eg sit i baris i Klostergata atm. Snart er det på tid å lufte litt ^.^

Ekstern varmeovn FTW.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...