Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Strengt tatt så gjør de vel det også. De bare snakker ikke høyt om det, i likhet med alle andre internettleverandører.

 

Spørs hva du legger i "Overvåke nettbruken", slik jeg tolket det var det å se på de faktiske dataene som blir sendt, det blir ikke gjort, trafikkstatistikk o.l blir jo ført.

 

AtW

 

Nei i elgesetergate, litt større stigning opp til NTNU men greiere det enn verdens lengste oppoverbakke (om en ser bort fra den til moholt ;) ). Hehe neida, løper klart større risiko med å leie privat da men ser ikke for meg at det blir noen flytting før jeg er ferdig med masteren her jeg bor nå. Tror noen er litt for raske med å avfeie det private markedet.

 

Noen er for raske med å avfeie SIT også, SIT ruler, billig og bra.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg som skal søke ntnu neste år kan jeg da bare glemme å søke på Berg?

 

Noen som har hatt faget produktmodellering (hører til maskinlinjen)?. I beskrivelsen av faget står det at det går mye i tegning og skissering av produkter og bla bla. Er det noe jeg virkelig stinker i så er det å tegne....

Det er mye tegning, ja. Men det er inkludert tegnekurs :)

Du trenger ikke akkurat bekymre deg for at du er dårlig til å tegne. Du kommer ikke til å være alene om det. Og de tegninene som stort sett teller består av rette streker, noen ganger også laget på PC. (maskintegninger)

Lenke til kommentar
Jeg som skal søke ntnu neste år kan jeg da bare glemme å søke på Berg?

 

Noen som har hatt faget produktmodellering (hører til maskinlinjen)?. I beskrivelsen av faget står det at det går mye i tegning og skissering av produkter og bla bla. Er det noe jeg virkelig stinker i så er det å tegne....

Det er mye tegning, ja. Men det er inkludert tegnekurs :)

Du trenger ikke akkurat bekymre deg for at du er dårlig til å tegne. Du kommer ikke til å være alene om det. Og de tegninene som stort sett teller består av rette streker, noen ganger også laget på PC. (maskintegninger)

 

Takk TWA det var godt å høre:-)

Lenke til kommentar
Nei i elgesetergate, litt større stigning opp til NTNU men greiere det enn verdens lengste oppoverbakke (om en ser bort fra den til moholt ;) ). Hehe neida, løper klart større risiko med å leie privat da men ser ikke for meg at det blir noen flytting før jeg er ferdig med masteren her jeg bor nå. Tror noen er litt for raske med å avfeie det private markedet.

Ikkje sei at du bur i 9 ?

Lenke til kommentar
Nei i elgesetergate, litt større stigning opp til NTNU men greiere det enn verdens lengste oppoverbakke (om en ser bort fra den til moholt ;) ). Hehe neida, løper klart større risiko med å leie privat da men ser ikke for meg at det blir noen flytting før jeg er ferdig med masteren her jeg bor nå. Tror noen er litt for raske med å avfeie det private markedet.

Ikkje sei at du bur i 9 ?

 

Da skal jeg ikke si det, og det er like greit - for det ville ha vært løgn ;)

Lenke til kommentar

Alt håp er ute for de som vil bo med færre enn 7 andre studenter på Berg og ikke har søkt enda. :dontgetit:

 

"Samtlige av de 39 parleilighetene er booket, mens mellom 20 og 30 står på venteliste. Av de 63 hybelleilighetene på nye Berg, er åtte reservert av SiT for korttidsleie. Resten er nå fylt opp med leietakere. Rundt 50 studenter står på venteliste.

 

Alle de 96 plassene i bofellesskapene på de to nederste planene, de såkalte Slangene, er også bortbestilt. Også her står rundt 50 på venteliste. I de store kollektivene på de øverste planene, som i alt gir rom til 200 personer, er halvparten booket. I følge SiT bolig skjer det etterregistreringer via nett hele tiden. "

 

Kilde

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Er det mulig å redigere søknaden sin på SIB. Har gjene lyst til å legge til at jeg vil dele hybel med så få som mulig, noen sier meg at 8stk i en leilighet kan bli mye rot...(Har Berg som nr.1)

SIB? Du mener SiT?

 

Send dem en e-post på bolig alfakrøll sit dott enno, vis til søknaden din og si at du ikke ønsker å flytte inn på kollektiv med 8 hybler. Problem løst.

 

Hørte Berg ikke var spesielt fint jeg. Dårlig finish og stygge vegger. Upraktiske løsninger, bla. på dobbeltrommene.

Jeg liker det meste jeg så på Berg. Det eneste jeg ikke liker er de to tingene du nevner, stygge vegger og vegg-til-vegg-seng på parhyblene. :)

 

Og ja, knøttsmå hybelleiligheter uten stekeovn (men slapp av, de andre hyblene har stekeovn).

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Er det mulig å redigere søknaden sin på SIB. Har gjene lyst til å legge til at jeg vil dele hybel med så få som mulig, noen sier meg at 8stk i en leilighet kan bli mye rot...(Har Berg som nr.1)

SIB? Du mener SiT?

 

Send dem en e-post på bolig alfakrøll sit dott enno, vis til søknaden din og si at du ikke ønsker å flytte inn på kollektiv med 8 hybler. Problem løst.

 

Ser at prisen på Berg uansett er 3700,- men vil den være høyere jo færre du bor med ved andre steder?

Lenke til kommentar
Er det mulig å redigere søknaden sin på SIB. Har gjene lyst til å legge til at jeg vil dele hybel med så få som mulig, noen sier meg at 8stk i en leilighet kan bli mye rot...(Har Berg som nr.1)

SIB? Du mener SiT?

 

Send dem en e-post på bolig alfakrøll sit dott enno, vis til søknaden din og si at du ikke ønsker å flytte inn på kollektiv med 8 hybler. Problem løst.

 

Ser at prisen på Berg uansett er 3700,- men vil den være høyere jo færre du bor med ved andre steder?

Det er ingen fast regel. Du har kollektiv på alt fra 2 til 8 enheter, men det er ikke sånn at jo færre du deler fellesarealer med, jo dyrere, selv om det til en viss grad er slik. Prisen bestemmes av en rekke faktorer: Beliggenhet, størrelse på hybel, størrelse på fellesarealer, kvalitet/standard på hybel og fellesarealer, og antall personer som deler fellesarealene. Det vil si, alle disse tingene regulerer etterspørselen. Og så justeres prisen etter etterspørselen.

Lenke til kommentar
Hørte Berg ikke var spesielt fint jeg. Dårlig finish og stygge vegger. Upraktiske løsninger, bla. på dobbeltrommene.

Jeg liker det meste jeg så på Berg. Det eneste jeg ikke liker er de to tingene du nevner, stygge vegger og vegg-til-vegg-seng på parhyblene. :)

Veggene var jo ikke ferdig da, lulz.

Lenke til kommentar
Noen idé til hvor en gutt og en venninne kan bo sammen, uten å dele soverom?

Møblert dublett, der vi deler kjøkken og bad hadde vært konge.

Begge skal gå datalinjer, så helst nærme gløshaugen.

 

Denne virket jo bra og sier man bare deler kjøkken med 1 annen, men det var visst et annet "par", noe vi ikke er.

 

Tips? :)

Stuck in friend zone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...