Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når du skal registrere deg sine på SIT sine sider, ber de deg oppgi dato for når du ønsker å få boligen din. Hva er lurt å sette her? Når begynner studiene? For meg som bor i Bergen er det vel smart å få den litt tidligere så jeg får anskaffet meg det jeg trenger og sjekket ut omgivelsene..
Jeg hadde aldri vært i Trondheim før, men dro opp en fredag og begynte på skolen på mandagen. Flere dager enn det var ikke nødvendig. Du har plenty med muligheter til å bli kjent og fikse greier de første ukene.

Men hvis du skal på noe oppfriskningskurs eller liknende før skolen starter (som oftest en uke før), så må du selvfølgelig planlegge utifra det.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar
Når du skal registrere deg sine på SIT sine sider, ber de deg oppgi dato for når du ønsker å få boligen din. Hva er lurt å sette her? Når begynner studiene? For meg som bor i Bergen er det vel smart å få den litt tidligere så jeg får anskaffet meg det jeg trenger og sjekket ut omgivelsene..
Jeg hadde aldri vært i Trondheim før, men dro opp en fredag og begynte på skolen på mandagen. Flere dager enn det var ikke nødvendig. Du har plenty med muligheter til å bli kjent og fikse greier de første ukene.

Men hvis du skal på noe oppfriskningskurs eller liknende før skolen starter (som oftest en uke før), så må du selvfølgelig planlegge utifra det.

 

Jeg tenker det kan være kjekt å kjøre opp med tv og alt slags drit som ikke får plass på et fly før jeg starter :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen som har lyst til å være støttekontakt til en stakkar som er senoppmeldt i objektorientert programmering (java) og føler seg meget, meget blank? Lover jeg tar det meste etter litt starthjelp ;D

 

Edit: Trenger egentlig "bare" å bli forklart et LF eller to stegvis på msn eller lignende, må si det er litt forskjell på Java og matlab.. ;)

Endret av slux
Lenke til kommentar
Denne ukas Matte 2 øving gjør at jeg får lyst til å bytte skole :wallbash:

Flere som syntes denne er litt "overkill" i forhold til f.eks forrige?

Enig. Helt sinnsyk, hvis det var øving 3 du siktet til? Crazy mange oppgaver. Lange tegneoppgaver også. Meningsløst :-/

 

Ikke ulikt den sokobandriten. Tok jo to timer jo! Vanlige øvinger i OOP tar max 20 min liksom :p

Lenke til kommentar
Man lærer ved å repetere og repetere, og ved å faktisk bruke kunnskapen til noe (mer eller mindre) matnyttig heller enn å bare "kunne" den på et teoretisk plan. Kjipt men sånn er livet.

Joda, enig i det. Men noen ganger virker det som det kun er på pur faenskap når de setter opp en evig lang liste med algebraisk totur. Man trenger ikke regne de samme oppgavene hundre ganger for å ta hintet....

Lenke til kommentar
Noen som har tips til ikke-tekniske emner som er bestått/ikke bestått?

 

Og noen som vet hvor man finner oversikt over når de forskjellige fagene har eksamensdato?

 

Både idrettsfys. og medisn for ikke-medisinere kræsjer med annet fag jeg tar, så får ikke meldt meg opp i de :s

 

Et lite søk på Google "Eksamensdatoer NTNU" gir deg dette --> Eksamensdatoer

Lenke til kommentar
Man lærer ved å repetere og repetere, og ved å faktisk bruke kunnskapen til noe (mer eller mindre) matnyttig heller enn å bare "kunne" den på et teoretisk plan. Kjipt men sånn er livet.

Joda, enig i det. Men noen ganger virker det som det kun er på pur faenskap når de setter opp en evig lang liste med algebraisk totur. Man trenger ikke regne de samme oppgavene hundre ganger for å ta hintet....

 

 

Vel, litt enig med deg, men samtidig: I matte 2 er det mye høyere krav til regnehastighet på eksamen enn på matte 1 eksamen. Et rent anslag fra min side, som jeg bare trekker opp av hatten her og nå, er at man gjør ca 2-3 ganger så mange operasjoner på matte 2 eksamen som på matte 1 eksamen. For mange vil det derfor lønne seg å gjøre en god del oppgaver, slik at du rekker det du skal på eksamen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...