Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke 100% hvor studentbyen ligger, men i linken ser du sånn ca.

 

Ah. Så egentlig ganske nærme Moholt og Voll da. Er jo ikke lange veien til Gløshaugen det der så tror nok den skal opp på ønskelista.

Så at man kunne reservere seg hybler hvis man var på visning. Det minker vel sjansene betydlig for oss andre som må søke via nettet...

 

EDIT: My bad. Så helt feil på kartet, var visst mye nærmere Gløs enn det så ut som første gangen :p Men det er jo bare bra!

Det er betraktelig nærmere gløs enn moholt og voll. Spesielt siden det er bare oppoverbakke til moholt, men nedoverbakke andre veien :p

Og det kommer nok ikke på langt nær like mange på visning som det blir ledige hybler. Men SiT har som mål å fri til de studentene som allerede bor i Trondheim (privat) med Berg. Det betyr dog ikke at det blir umulig å få hybel der som ny student.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er ser rimelig fett ut å drive på med:

 

http://www.omegav.no/galleri?folder=/2008

 

Er dette kybernetikk eller vanlig elektro(omega er vel linjeforening for begge de linjene)?

 

Omega Verksted er åpent for alle studenter, uavhengig om de er fra Omega eller ikke. Hovedsakelig er vi folk fra kyb og elektro, men har medlemmer i fra de fleste gløs-linjer og også tidvis folk innom fra Dragvoll og Hist.

Lenke til kommentar
Det som irriterer meg er at navnene på linjene ikke sier meg en drit. Andre steder en kan utdanne seg til ingeniør heter det motoringeniør, automasjonsingeniør, mens på NTNU får jeg navn som energi og miljø, som sier meg fint lite.

 

Det er da virkelig ikke verre enn å klikke deg inn på de ulike linjene å lese hva de handler om vel ;-) Men som sagt tidligere her så høres det ut som kyb er noe for deg. Lykke til med valget ;)

Lenke til kommentar

Hvordan kan det ha seg at kravene for fysmat er 50.5 i ordinærkvoten og 53.9 i førstegangsvitnemålskvoten? Betyr dette at "ingen" søker fysmat med forbedrede karakterer, og at søkere fra førstekvoten "lekker over" i ordinærkvoten når den er full? (Det var den eneste forklaringen jeg kom på som gav mening.)

 

Jeg søkte fysmat og fysikk som første- og andrevalg, og skal ta meg en tur opp til Trondheim nå på fredag for å se meg litt rundt. Blir spennende. :)

Endret av Emomilol
Lenke til kommentar
Tror jeg hadde daua hvis jeg hadde vært begrenset til en 12 kvm hybel fra SiT.

Word! Jeg er på leting etter hybelleilighet, men synes de på nye Berg er skuffende liten. Hvis ikke jeg får dibs på en av de største der tror jeg heller jeg skal søke et annet sted.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Espen: 18, 20 eller 56?

 

nr. 26..Er du fornøyd med Nedre Singsaker? Bedre enn Frode Rinnans vei? :w00t:

Lol. Jeg leste klostergata.

Korsgata er bra. Litt små hybler, dog.

Jeg elsker det her. 10000000000 ganger bedre enn FRV.

 

Tror jeg hadde daua hvis jeg hadde vært begrenset til en 12 kvm hybel fra SiT.

Jeg har en på 20 + fellesareal. Trenger du mer enn det er du rar, jeg har mer plass enn jeg trenger.

 

Eneste grunnen til å leie privat er store kollektiv med venner. Du får MYE pent for rundt 20k i måneden. Del på 5-6 and bobs your uncle.

Lenke til kommentar
Alle dere som planlegger å studere ved NTNU og sliter med bosted, gjør som meg. Finn en kjæreste som har leilighet! Dingdingding. Kanskje litt mer enn et steinkast vekk fra Gløs i mitt tilfelle (selv for svært flinke eiendomsmeglere), men pæng i kassa!

Hvor da? www.finnkjæresteitrondheimførmanharflyttetdit.com? :p

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...