Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Skal søke NTNU nå til høsten, men er usikker på hvilken siv. ing. linje jeg skal velge. Håper noe av dere kan hjelpe med med dette. Fra jeg var liten har jeg alltid drevet å demontert gamle radior, hårføner osv. så jeg er forholdsvis interessert i elektronikk, uten at jeg egentlig vet så mye om det. En annen ting jeg fascineres over er motorer, uten at jeg vet så spesielt mye om dem heller. Det som irriterer meg er at navnene på linjene ikke sier meg en drit. Andre steder en kan utdanne seg til ingeniør heter det motoringeniør, automasjonsingeniør, mens på NTNU får jeg navn som energi og miljø, som sier meg fint lite.

Kybernetikk er nok fasiten. For tiden jobber jeg med å lage en motorstyring for børsteløs DC-motor. Fin blanding av elektronikk og programmering :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HVis du vil bo et steinkast unna Gløshuagen så er Bloksberg, Nedre Singsakerslette og Berg som åpner til høsten (tror det er høsten) safe bets. Det er sikkert andre studentbyer i nærheten men de er de eneste jeg kommer på. Jeg betaler 4700 i måneden for leiligheten min på Bloksberg (strøm og evt. klesvask kommer i tillegg), og jeg klarer meg helt fint mtp. økonomien. Det er lurt å søke tidlig, ja

Magnus den godes gate 2 tror jeg faktisk er nærmest gløs av alle.

Ellers er Klostergata 18 og 20 veldig nært, og 56 ikke så veldig langt unna.

Lenke til kommentar
Magnus den godes gate 2 tror jeg faktisk er nærmest gløs av alle.

Ellers er Klostergata 18 og 20 veldig nært, og 56 ikke så veldig langt unna.

Men det er vanskelig å komme inn på disse. Og Magnus den godes gate 2 ligger rett ved Elgeseter gate, som er notorisk for støy og forurensning. Klostergata 56 kan kanskje være grei, om man liker å dele bad og kjøkken med 6 andre personer.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
HVis du vil bo et steinkast unna Gløshuagen så er Bloksberg, Nedre Singsakerslette og Berg som åpner til høsten (tror det er høsten) safe bets. Det er sikkert andre studentbyer i nærheten men de er de eneste jeg kommer på. Jeg betaler 4700 i måneden for leiligheten min på Bloksberg (strøm og evt. klesvask kommer i tillegg), og jeg klarer meg helt fint mtp. økonomien. Det er lurt å søke tidlig, ja

Magnus den godes gate 2 tror jeg faktisk er nærmest gløs av alle.

Ellers er Klostergata 18 og 20 veldig nært, og 56 ikke så veldig langt unna.

Men det er vanskelig å komme inn på disse.

Tja. Jeg har to klassekamerater og kjenner tre andre førsteklassinger som bor i magnus den godes gate 2. Så der er det ikke så veldig vanskelig.

Ville satt nedre singsaker på første, berg på andre og mg2 på tredje.

Lenke til kommentar
Ser den! Men hvordan er det vanlig å bo på disse stedene? Deler du f.eks leilighet med en eller flere personer, eller er det mer normalt å bo på leilighet alene?

Jeg deler fellesarealer med 1 fyr. Passer meg helt utmerket, for jeg får mye mer kjøkken og bad for pengene. Det er en del som bor alene, men de fleste jeg kjenner deler med noen, alt fra 1 til 5 andre. Jo flere du deler med, jo billigere, stort sett. Standarden er at du har ditt eget rom, men deler kjøkken og bad (og ofte stue) sammen med noen.

Lenke til kommentar
Ser den! Men hvordan er det vanlig å bo på disse stedene? Deler du f.eks leilighet med en eller flere personer, eller er det mer normalt å bo på leilighet alene?

Jeg deler fellesarealer med 1 fyr. Passer meg helt utmerket, for jeg får mye mer kjøkken og bad for pengene. Det er en del som bor alene, men de fleste jeg kjenner deler med noen, alt fra 1 til 5 andre. Jo flere du deler med, jo billigere, stort sett. Standarden er at du har ditt eget rom, men deler kjøkken og bad (og ofte stue) sammen med noen.

 

Takk, slikt er kjekt å vite. Og takk til deg Alesle, var ikke klar over at det var maskin linjen:)

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke 100% hvor studentbyen ligger, men i linken ser du sånn ca.

 

Ah. Så egentlig ganske nærme Moholt og Voll da. Er jo ikke lange veien til Gløshaugen det der så tror nok den skal opp på ønskelista.

Så at man kunne reservere seg hybler hvis man var på visning. Det minker vel sjansene betydlig for oss andre som må søke via nettet...

 

EDIT: My bad. Så helt feil på kartet, var visst mye nærmere Gløs enn det så ut som første gangen :p Men det er jo bare bra!

Endret av Scoob911
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...