Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det finnes nok endel relevante bedrifter (Atmel, Statoil, SINTEF, NTNU, Q-Free, Kongsberg Seatex/Maritime), men som førsteklassing tror jeg det blir vanskelig å få relevant sommerjobb. Jeg fikk første gang relevant sommerjobb etter 2. klasse, og det var visst temmelig spesielt.

 

Jaokei, takk for hjelpen. Sender noen e-mailer jeg, skader ikke å prøve (Y)

Lenke til kommentar

Hvorfor velge en relevant sommerjobb?

 

Man får mye mer igjen for å velge noe uvant og vokse med oppgaven. Penger er ikke alt - men selv en enkel plankekjøringsjobb gir greit med penger om man orker å jobbe.

 

Spesielt nå som du enda ikke har lært så mye at det virkelig har noe for seg ute i arbeidslivet. Finn på noe helt utenkelig - og få nyttig erfaring.

Lenke til kommentar
Hvorfor velge en relevant sommerjobb?

 

Man får mye mer igjen for å velge noe uvant og vokse med oppgaven. Penger er ikke alt - men selv en enkel plankekjøringsjobb gir greit med penger om man orker å jobbe.

 

Spesielt nå som du enda ikke har lært så mye at det virkelig har noe for seg ute i arbeidslivet. Finn på noe helt utenkelig - og få nyttig erfaring.

Vel vi har en forskrift som gjelder for siv.ing-utdannelsen som sier at du skal ha 12 uker praksis før du får lov til å ta ut masteroppgave. Og 6 av de ukene skal være faglig relevante.

 

Ser noe bedre ut på CVen å ha jobbet med relevante arbeidsoppgaver i tidligere sommerjobber før en skal ut i fast jobb også.

Endret av Harkonnen
Lenke til kommentar

Hei alle NTNUere

 

Skal søke NTNU nå til høsten, men er usikker på hvilken siv. ing. linje jeg skal velge. Håper noe av dere kan hjelpe med med dette. Fra jeg var liten har jeg alltid drevet å demontert gamle radior, hårføner osv. så jeg er forholdsvis interessert i elektronikk, uten at jeg egentlig vet så mye om det. En annen ting jeg fascineres over er motorer, uten at jeg vet så spesielt mye om dem heller. Det som irriterer meg er at navnene på linjene ikke sier meg en drit. Andre steder en kan utdanne seg til ingeniør heter det motoringeniør, automasjonsingeniør, mens på NTNU får jeg navn som energi og miljø, som sier meg fint lite.

 

Andre praktiske ting jeg lurer på er om det er lurt å søke hybel allerede nå? Er det mulig å bo på en hybelleilighet alene, eller er det dyrt? Og sist men ikke minst hvor bør jeg søke om jeg vil bo et steinkast unna NTNU? Siden jeg ikke skal i militæret slik som alt annet kjentfolk så har jeg ingen å leie med.

Lenke til kommentar

HVis du vil bo et steinkast unna Gløshuagen så er Bloksberg, Nedre Singsakerslette og Berg som åpner til høsten (tror det er høsten) safe bets. Det er sikkert andre studentbyer i nærheten men de er de eneste jeg kommer på. Jeg betaler 4700 i måneden for leiligheten min på Bloksberg (strøm og evt. klesvask kommer i tillegg), og jeg klarer meg helt fint mtp. økonomien. Det er lurt å søke tidlig, ja

Endret av JoeSchmo
Lenke til kommentar
Skal søke NTNU nå til høsten, men er usikker på hvilken siv. ing. linje jeg skal velge. Håper noe av dere kan hjelpe med med dette. Fra jeg var liten har jeg alltid drevet å demontert gamle radior, hårføner osv. så jeg er forholdsvis interessert i elektronikk, uten at jeg egentlig vet så mye om det. En annen ting jeg fascineres over er motorer, uten at jeg vet så spesielt mye om dem heller. Det som irriterer meg er at navnene på linjene ikke sier meg en drit. Andre steder en kan utdanne seg til ingeniør heter det motoringeniør, automasjonsingeniør, mens på NTNU får jeg navn som energi og miljø, som sier meg fint lite.

Du bør ta en titt på studiene Elektronikk, Teknisk kybernetikk og EMIL (het Elkraftteknikk før de solgte sjelen sin for å øke jenteandelen på linjen)

 

Hvis du liker å fikle med elektriske komponenter så kan det nok være lurt å ta turen innom Omega Verksted (omegav.no)

Endret av Harkonnen
Lenke til kommentar
HVis du vil bo et steinkast unna Gløshuagen så er Bloksberg, Nedre Singsakerslette og Berg som åpner til høsten (tror det er høsten) safe bets. Det er sikkert andre studentbyer i nærheten men de er de eneste jeg kommer på. Jeg betaler 4700 i måneden for leiligheten min på Bloksberg (strøm og evt. klesvask kommer i tillegg), og jeg klarer meg helt fint mtp. økonomien. Det er lurt å søke tidlig, ja

 

Hvordan går det ann å klare seg _fint_ på de 1800 eller hva det er som du har igjen av studielånet? Jobb ved siden av teller ikke

Lenke til kommentar
HVis du vil bo et steinkast unna Gløshuagen så er Bloksberg, Nedre Singsakerslette og Berg som åpner til høsten (tror det er høsten) safe bets. Det er sikkert andre studentbyer i nærheten men de er de eneste jeg kommer på. Jeg betaler 4700 i måneden for leiligheten min på Bloksberg (strøm og evt. klesvask kommer i tillegg), og jeg klarer meg helt fint mtp. økonomien. Det er lurt å søke tidlig, ja

 

Hvordan går det ann å klare seg _fint_ på de 1800 eller hva det er som du har igjen av studielånet? Jobb ved siden av teller ikke

 

Som kakemonsteret sier, jobb i ferien, også har jeg en god del sparepenger fra før av, så om jeg trenger noe så stejeler jeg litt fra min egen sparekonto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...