Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke tvil om at enkelte "fagbrev-jobber" gir veldig godt betalt fra starten av, selv om de ikke stiger like mye med erfaring, som f.eks. ingeniørlønningene. Man får kanskje også en jobb som ikke krever noe av deg på fritiden.
Det er sant. Min teori er følgende: Nøkkelen til lønnsøkning er å jobbe ettermiddager fremfor morgener. "Gutta på gølvet" er gjerne på'n i 7-8 tida og drar hjem for middag klokka 3. En lederperson dukker opp i 9-tida tidligst og sjekker eposten til 11. Da er det lunsj. Etter lunsj er det møter osv. Det viktigste er uansett at du ikke haster hjem, men gjerne kan bli på jobb til 5-6. Da blir det win!

Jann-Ove er god som gull innerst inne :love:
Her tror jeg du er inne på noe. Hvis jeg ikke husker feil sa vel Jann - Ove (for noen sider siden) at han skulle søke på sjåførlærerlinja, og enhver som velger å tilbringe hele arbeidstiden sin i passasjersetet på en bil som styres av en steingalen syttenåring har fortjent min respekt!
Lenke til kommentar
Det er ikke tvil om at enkelte "fagbrev-jobber" gir veldig godt betalt fra starten av, selv om de ikke stiger like mye med erfaring, som f.eks. ingeniørlønningene. Man får kanskje også en jobb som ikke krever noe av deg på fritiden.
Det er sant. Min teori er følgende: Nøkkelen til lønnsøkning er å jobbe ettermiddager fremfor morgener. "Gutta på gølvet" er gjerne på'n i 7-8 tida og drar hjem for middag klokka 3. En lederperson dukker opp i 9-tida tidligst og sjekker eposten til 11. Da er det lunsj. Etter lunsj er det møter osv. Det viktigste er uansett at du ikke haster hjem, men gjerne kan bli på jobb til 5-6. Da blir det win!

Ut i fra det jeg har erfart kommer dette av at lederne liker jobben sin mer/de på gulvet liker jobben sin så lite at de vil bli fort ferdig.

Lenke til kommentar

Hvis det ikke fremgikk tydelig så mente jeg at de jobber omtrent like mange timer på en normal arbeidsdag. Ledere må kanskje ut og reise en del i jobbsammenheng osv, men det går jo på det som TWA sier om fritid. Det er kanskje mer rutine hos gutta på golvet, og mange føler "la oss få det overstått fort som fan", men jeg tror ikke du mener at gutta fra yrkesfag generelt mistrives i jobben sin. Jeg tror at det ligger mer i en forskers/leders natur å faktisk gjøre seg ferdig med dagens påbegynte oppgaver, selv om klokken er 6 på en fredag. For en prosessoperatør er kanskje skiftet ferdig klokken 3 og da er det straka vegen heim "uansett" hvilke lamper som blinker på panelet.

Lenke til kommentar
Er det noen her som faktisk har fått svar fra SIT etter å ha sendt inn bekreftelse på studieprogresjon?

Nei, og det får du ikke heller. Du får purring om noe er galt. Idiotisk system, jeg mener de bør bekrefte at de har mottatt det, og det forventer tydeligvis beboerne også, for jeg har fått en haug med spørsmål à la det her de siste ukene.

Men du får altså ikke noe svar med mindre noe er galt.

Lenke til kommentar
Er det noen her som faktisk har fått svar fra SIT etter å ha sendt inn bekreftelse på studieprogresjon?

Nei, og det får du ikke heller. Du får purring om noe er galt. Idiotisk system, jeg mener de bør bekrefte at de har mottatt det, og det forventer tydeligvis beboerne også, for jeg har fått en haug med spørsmål à la det her de siste ukene.

Jeg synes det er forståelig nok at de ikke har ressurser til å svare flere tusen studenter på dette, i tillegg til å skulle gå gjennom bekreftelsene.

Og skulle det være noe galt vil du høre fra dem. Så da ser jeg ikke helt problemet.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Jeg synes det er forståelig nok at de ikke har ressurser til å svare flere tusen studenter på dette, i tillegg til å skulle gå gjennom bekreftelsene.

Og skulle det være noe galt vil du høre fra dem. Så da ser jeg ikke helt problemet.

De bør i det minste sende en autosvarmelding om at "vi har mottatt din mail bla bla bla" slik som de aller fleste andre servicebedrifter gjør når du sender en mail til kundeservice/lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...