Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min beste tipp på hvorfor fysmat (visstnok) har færre plasser er at ledelsen så seg lei på alle de utenomsportslige aktivitetene (les: Rubics kube) på campus og derfor valgte å kutte ned på innstrømmen av potensielle verdensmestere i nettopp dette.

Jeg vil ha fysmatere som kan løse kuben! De andre kan siles ut.

Lenke til kommentar

Raspeball: teller det om man kun har løst kuben en gang? (Uten hjelpemidler og før jeg visste hva en algoritme var, ja tilogmed før jeg kunne dele uten å bruke kalkulator.)

Det meste slår realfagsmatte. Men egentlig burde jeg droppe alle tanker om utdanning og begynne å jobbe med en gang. Kjedelige jobber uten krav til utdanning gjør det ganske godt når man ser på mengde arbeid i forhold til hva man sitter igjen med av penger, og man slipper å bruke hodet.

Lenke til kommentar

Først når verden slik vi kjenner den går under vil jeg finne interesse i å gjøre noe meningsfullt.

Nå trenger vi spesialister. Når det har skjedd vil vi trenge glupe personer med ekstremt bred kunnskap.

Det er ikke usannsynlig at vi vil oppleve det iløpet av vår tid her på jorden.

Når det gjelder lønn, så er det sånn at man må inn i en større by for å få tilgang på de beste jobbene. Det funker dårlig om man ikke liker mennesker, og helst vil ha milevis til nærmeste nabo :p

Lenke til kommentar

Avogtil må en innse at problemene ligger med en selv istedenfor å skylde det på resten av verden..

Mener du at det ikke er et behov for ingeniører, når du sier det ikke er behov for "glupe personer, med ekstremt bred kunnskap"?

Du er klar over at det er mulig å jobbe offshore, og dermed bo der en vil, jobbe for næringer med produksjonslokaler/kontorer/base i utkantnorge og fremdeles tjene gode penger?

Endret av slux
Lenke til kommentar
Det meste slår realfagsmatte. Men egentlig burde jeg droppe alle tanker om utdanning og begynne å jobbe med en gang. Kjedelige jobber uten krav til utdanning gjør det ganske godt når man ser på mengde arbeid i forhold til hva man sitter igjen med av penger, og man slipper å bruke hodet.

Eeh... Nei? :ermm:

Avogtil må en innse at problemene ligger med en selv istedenfor å skylde det på resten av verden..

Mener du at det ikke er et behov for ingeniører, når du sier det ikke er behov for "glupe personer, med ekstremt bred kunnskap"?

Du er klar over at det er mulig å jobbe offshore, og dermed bo der en vil, jobbe for næringer med produksjonslokaler/kontorer/base i utkantnorge og fremdeles tjene gode penger?

Jeg var sikker på at det han skrev var ment ironisk... O.o

Lenke til kommentar

Eeh... Nei? :ermm:

Det er ikke tvil om at enkelte "fagbrev-jobber" gir veldig godt betalt fra starten av, selv om de ikke stiger like mye med erfaring, som f.eks. ingeniørlønningene. Man får kanskje også en jobb som ikke krever noe av deg på fritiden.

Så er det selvfølgelig dette med variasjon og utfordringer/muligheter, som er mye av grunnen til at jeg tar en utdannelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...