Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjennomslagsarket har vært en formalitet i mange år, da man bare hadde den gule kopien som man beholdt selv. Men etter mye hurlumhei med at NTNU klarte å rote bort litt mange eksamner, har de begynt å beholde en kopi (den blå) selv. Regner med at sikkert 50% av alle sett med blå ark er totalt uleselig uten å ha den som har skrevet det for å tyde hva som står.

Om man skriver med 0.5 eller 0.3 bly (noe jeg gjør da dette betyr at andre faktisk klarer å lese det jeg skriver) blir det uansett vanskelig å få noe gjennomslag. Tough luck. Konklusjonen er vel uansett at den blå kopien er en venstrehånds løsning på problemet med at NTNU klarer å somle bort besvarelser.

Lenke til kommentar

Vel, har lest mine tre øvingsoppgaver. En gjenganger er kropp og sjel, ontologier og årsaksbegrep. Har ingen planer å skrive om Kant bare for å avsløre at jeg ikke har peiling på hva syntetisk/analytisk a priori/a posteriori er for noe. Får vel kose meg litt med Popper og Kuhn til kvelds.

Lenke til kommentar
Hva skal dere gjøre på lørdag? Tror jeg skal slappe av. Stå opp sent hvertfall. Og ikke tenke på en eneste filosof :devil:

7455788[/snapback]

Jeg skal stå opp tidlig. Dra ned til Nidarø. Vente på Zethyr. Når Zethyr kommer skal jeg le og le og le og le og le. Gleder meg.

7456582[/snapback]

God idé, den kunne jeg vært med på hadde det ikke vært for at jeg skal sove leeenge.

Zethyr: pass deg, jeg vet hvor du studerer! (tror jeg har sett deg på elektrobygget og)

Lenke til kommentar
Interessant. Trodde man nesten måtte stryke ut uansett, siden visking ikke funker på gjennomslagsarkene. Men hvis de uansett ikke brukes, er det vel bare å viske.

7457232[/snapback]

Svarer på diskusjonen om penn/blyant. Dere får ett og ett ark, med to gjennomslagsark på hver. Altså ikke de vanlige doble arkene fra vi ofte hadde på videregående. Det øverste arket ("originalen") samt det øverste gjennomslagsarket skal leveres, og det nederste gjennomslagsarket ("kvittering"?) beholder du. Tror det gjennomslagsarket som leveres er til for å kunne behandle klager lettere, evt. i tilfelle noen roter bort originalen.

Har hatt to eksamener i høst, og fant ut et greit triks: skriver du feil, streker du over og visker ut. Så skriver du videre etter der du hadde skrevet. Da vil du få overstrekinger på gjennomslagsarkene, og bare mellomrom på originalen som rettes. Er det småting som korrigeres holder det å streke over og viske ut. Da vil originalen som leveres se mye penere ut. (Det har nok faktisk endel å si)

Lenke til kommentar
Om man skriver med 0.5 eller 0.3 bly (noe jeg gjør da dette betyr at andre faktisk klarer å lese det jeg skriver) blir det uansett vanskelig å få noe gjennomslag.

7457769[/snapback]

Jeg pleier å bruke 1.0-bly i min 0.9-blyant :(

7457789[/snapback]

Kullstift heter det ;)

Forøvrig, ville ikke begymret meg sprøyt for hvordan ting ser ut på det blå arket. Da er det mer verd å bekymre seg for å bli truffet av lyn. To ganger.

Skal forresten høre med Dusken (evt spitposten) om de kan lage en guide for alle uinvidde om hvordan man kan rive arkene fra hverandre kjapt og effektivt uten å bråke for mye og alt for mye roting med forskjellige ark. Ofte et spetakkel uten like når folk river, stabler, stokker og sorterer arkene.

Lenke til kommentar
Kjøpte det sammendraget de selger på tapir, og har lest gjennom det + litt annet av sammendrag. Håper det holder til en ståkarakter.

7458068[/snapback]

Alle står på ex.phil. Alle. Bortsett fra noen.

7458181[/snapback]

Ikke alle står på algdat heller :/

Ikke sim. Hvertfall ikke første!

7458281[/snapback]

Mobbing! Håper noen kommer og kastrerer dere med en skje!

Lenke til kommentar
Skal forresten høre med Dusken (evt spitposten) om de kan lage en guide for alle uinvidde om hvordan man kan rive arkene fra hverandre kjapt og effektivt uten å bråke for mye og alt for mye roting med forskjellige ark. Ofte et spetakkel uten like når folk river, stabler, stokker og sorterer arkene.

7458590[/snapback]

Har du noe tips på det? På forrige eksamen fikk jeg følelsen av at det var bare jeg som rev de arkene feil. Laget hvertfall helvettes til bråk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...