Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest en del nå så fant jeg ut at det kanskje er lurt med tre oppgaver ja. Men det var egentlig bare den første og andre oppgaven som var med på å få en litt større forståelse over faget som helhet. Den siste var litt innsnevret, men man lærte jo noen begreper. Men det er jo MYE mer å lese på. Problemet mitt blir navnene og tidsperiodene.

Lenke til kommentar

Erkjennelses-delen har vel mer å si på hva som er viten eller ikke, hvordan vi kan vite noe sikkert.

Eksistens-delen aner jeg null og niks om, men f.eks. Descartes var jo så flink at han klarte å finne ut (etter flere år med trøbbel) at han eksisterte.

Kanskje forskjellene ligger her?

Lenke til kommentar

Ah... jeg er så lei av dette drittfaget, bare 1 dag igjen nå.

satser på å lese mye om platon, aristoteles, kant, hume og descartes. Virker som de er innom av de 2-3 oppgavene på de gamle eksamene, så regner med at de dukker opp i en oppgave nå også.

Lenke til kommentar
Her er i hvertfall noen tips.

Hva bør man i hvert fall lese på:

-          De 5 store: Platon, Aristoteles, Descartes, Hume og Kant

-          Den vitenskapelige revolusjon

-          Karl Popper og Thomas Kuhn (Falsifisering og paradigmeskifte)

-          Lese over innleveringsoppgavene (man får trolig en oppgave på eksamen som ligner veldig på en av disse)

Selve skrivingen:

-          Bruk en halvtime i starten på brainstorming. Ikke begynn å skriv på innleveringa med en gang, men ikke skriv en kladd heller. Begge disse metodene kan føre med seg en del ulemper. Bare skriv stikkord som rettesnor.

-          Skriv en god innledning. Gjør sensor forberedt på hva som kommer. Dette er også en mulighet til å begrense oppgaven

-          Skriv god norsk

-          Strukturer oppgaven din

-          Ha med en oppsummering på slutten hvor du nevner opp det som oppgaven spør på. På denne måten kan du ?lure? sensor til å tro at du har svart på hva oppgaven spør på selv om du kanskje har glemt noen detaljer. (Husk: sensoren sitter å retter i jula, og er kanskje dritlei og følger ikke med på alt du har skrevet)

Lenke til kommentar
Noen andre som også nettopp er ferdig med algdateksamen? Hva synes dere?

Jeg synes den virket mistenkelig enkel. Svarte på alt og føler meg sikker på svarene.

7454890[/snapback]

Samme her. Er én deloppgave jeg er litt usikker på. Ellers er jeg rimelig sikker på at alt er korrekt.

Nivået var mye lavere enn tidligere år. Kanskje de prøver å redusere strykprosenten ;p

Lenke til kommentar
Hva skal dere gjøre på lørdag? Tror jeg skal slappe av. Stå opp sent hvertfall. Og ikke tenke på en eneste filosof :devil:

7455788[/snapback]

#1 Stå opp grisetidlig og møte opp på ExPhil-eksamen.

#2 Trene.

#3 Lage meg et godt måltid, antakeligvis indrefilèt med bernaise.

#4 Ta meg en tur på besøk til deg og sørge for at du angrer på den spydige kommentaren :wee:

Lenke til kommentar
Hva skal dere gjøre på lørdag? Tror jeg skal slappe av. Stå opp sent hvertfall. Og ikke tenke på en eneste filosof :devil:

7455788[/snapback]

Jeg skal stå opp tidlig. Dra ned til Nidarø. Vente på Zethyr. Når Zethyr kommer skal jeg le og le og le og le og le. Gleder meg.

Endret av sim
Lenke til kommentar

Mine hemmelige kontakter i Moskva har skaffet meg fjorårets eksamensoppgave (h05) og øvingsoppgavene i EXPH1000 (h05). Når jeg ser etter ser det ut til å være en helt klar sammenheng med innholdet i øvingsoppgavene og formuleringen av eksamensoppgavene.

Eksamen består av tre alternativ, hvor hvert alternativ har slående likheter med en av deloppgavene fra hver øvingsoppgave. Hint hint. :thumbup:

Lenke til kommentar

Da får man bare håpe den like oppgaven ikke er lik oppgave b på den tredje øvingsoppgaven :p

Sliter noe helt vanvittig med motivasjonen til å lese, men får vel se hvordan det går. Er nesten mer bekymret for å forsove meg enn å få en elendig oppgave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...