Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Jepp! Du ser da vel det i avisa vår? :p
Har den kommet ut for i år altså?

Og det er appåtil litt vanskelig å lese den.

post-30930-1261070766_thumb.png

Edit: Haha! Jeg kommer ikke videre ved å trykke 'ignorer' heller. Sannsynligvis en snuskete avis uten relevant innhold.

Hahaha!

Det har vært hele tre utgivelser av "avisen" i år, hvorav den siste fremdeles skal være mulig å oppdrive i papirform i glassgården. Det bør nevnes at lesbarheten på denne ikke nødvendigvis er noe bedre enn den digitale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å studere er konge, forøvrig. Drikke seg dritings i helgene og bare gjøre ting man synes er interessant på hverdagene.
Tipper det er større sjanse for at jeg bruker 6 enn 4 år.
Amen to that, my brothas!

Ahh... Det er derfor EMIL tenker minst mulig.
Apropos EMIL og eksamen. Hvilke tanker gjør de seg opp om at eksamen printes ut på 3 målføre til alle?

Mange som skal ha kjemi i morgen?
Chemfag reporting in! I motsetning til ITGK som jeg priser meg sjeleglad over å være ferdig med setter jeg visse krav til mine egne prestasjoner i morgen da jeg er dømt til et liv med kjemi ettersom jeg faktisk går på kjemi-linja. TMT4115 på meg.
Lenke til kommentar
Noen som vet om resultatet fra deleksamen blir stående selv om jeg skulle klare å føkke opp eksamen? Har et ganske godt utgangspunkt som jeg ikke vil ødelegge. Vil det i så fall lønne seg å levere blankt hvis jeg av en eller annen grunn skulle slå av hjernen når jeg ser oppgavene?

Det går med taktisk kont ja, selv om det egentlig er helt høl i huet. Så ja, det du har av poeng fra semesterprøver (e.l.) vil gjelde på sluttresultatet for konten og. Skulle du derimot gjøre det dårlig på konten (les: stryke) så må du gjøre alt om igjen neste gang du tar faget.

Lenke til kommentar
Apropos EMIL og eksamen. Hvilke tanker gjør de seg opp om at eksamen printes ut på 3 målføre til alle?

Totalt sløseri. Glad det ikke er jeg som betaler det papiret. :roll: (Eller det er det forsåvidt, i form av skattepenger...)

Kan ikke si jeg skjønner poenget med å bruke tre ganger så mye papir for at de ti som foretrekker nynorsk, og de to som foretrekker engelsk skal slippe å rekke opp hånda for å få eget eksamenssett. :p

Lenke til kommentar

Det er ufatteleg unødvendig. Eg er sjølv normalt nynorskskrivar, men det er så lite viktig for meg at eg nyttar bokmålsversjonen av eksamenen uansett, sidan eg då slepp å bla inn til midten av lefsa.

Kunne ikkje berre dei som ser på det som livsviktig sagt frå til vakta, og fått sitt nynorske/engelske eksemplar?

Endret av Degeim
Lenke til kommentar

Foretrekker forelesere som er fra England og ikke orker å bry seg om at nynorsk finnes og egentlig driter litt i bokmål også fordi ingen lærer seg skikkelig matte språkavhengig. En lang likning og masse notasjon og så en enkelt setning på norsk som bare forvirrer hvis du har jobbet med litteraturen... Field er kropp (og ikke felt!), sequence er følge (og ikke sekvens!).

Endret av moyner
Lenke til kommentar
Foretrekker forelesere som er fra England og ikke orker å bry seg om at nynorsk finnes og egentlig driter litt i bokmål også fordi ingen lærer seg skikkelig matte språkavhengig. En lang likning og masse notasjon og så en enkelt setning på norsk som bare forvirrer hvis du har jobbet med litteraturen... Field er kropp (og ikke felt!), sequence er følge (og ikke sekvens!).

Tja, er greit nok det. Men er ikke alltid like lett å forstå grautete norsk i fag som ikke er matte,

Lenke til kommentar
Noen som vet om resultatet fra deleksamen blir stående selv om jeg skulle klare å føkke opp eksamen? Har et ganske godt utgangspunkt som jeg ikke vil ødelegge. Vil det i så fall lønne seg å levere blankt hvis jeg av en eller annen grunn skulle slå av hjernen når jeg ser oppgavene?

Det går med taktisk kont ja, selv om det egentlig er helt høl i huet. Så ja, det du har av poeng fra semesterprøver (e.l.) vil gjelde på sluttresultatet for konten og. Skulle du derimot gjøre det dårlig på konten (les: stryke) så må du gjøre alt om igjen neste gang du tar faget.

Slik jeg har forstått det mister du alt av deleks poeng når konten taes. Er vell det som er så kjipt.

Lenke til kommentar

Tja, er greit nok det. Men er ikke alltid like lett å forstå grautete norsk i fag som ikke er matte,

Var vel et og annet pent eksempel på det på IT-eksamen i år (JSP-delen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...