Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen andre som mistet Rottmannen sin i dag? Hadde skrevet inn noen formler fra kompendiet og i dag var det skulle de jo såklart sjekke alle(?) Rottmannene. Hva vil skje sannsynligvis? Fikk en blank utlånsrottmann under eksamen og de tok den helt i starten. Fikk ikke tilbake min orginale da jeg leverte den jeg hadde fått utlånt, usikkert når jeg får den igjen.

Du får den tilbake om et års tid, når den akademiske utestengelsen fra norske universiteter og høyskoler er over. Noe annet hadde jo vært tyveri!

Lenke til kommentar
hva tror dere feil som at man mangler den ene løsningen(altså glemmer at det skal være +PIn og ikke 2PIn) på oppgave 1. Og på oppgave 2 ikke setter () rundt t-2 i sin() ? Eneste feilene mine som jeg kan kome på. Men blir vel A da?

Hvis oppgaven din er like forståelig som dette innlegget, får du antagelig F.

Lenke til kommentar

Tenkte bare jeg skulle spamme tråden litt med ett kort matlab spm.

Sitter å regner litt på eksamenssett i itgk. Kom over ett lf der de bruker funskjonslinjen:

function [t tn] = aalaan(m,n,r,R0,g,G)

Her skal det ut to verdier av funksjonen men min octave spyr kun ut den første variabelen (t) når jeg kjører funksjonen. Er det en programmeringsfeil i lf?

Hvis jeg bruker:

function A = aalaan(m,n,r,R0,g,G)

A = [t tn];

...funker det derimot bra.

Endret av runesole
Lenke til kommentar
Noen andre som mistet Rottmannen sin i dag? Hadde skrevet inn noen formler fra kompendiet og i dag var det skulle de jo såklart sjekke alle(?) Rottmannene. Hva vil skje sannsynligvis? Fikk en blank utlånsrottmann under eksamen og de tok den helt i starten. Fikk ikke tilbake min orginale da jeg leverte den jeg hadde fått utlånt, usikkert når jeg får den igjen.

Hadde jeg vært deg ville jeg ikke stått så veldig på kravene for å få igjen en rottman du har skrevet i. . .

Tok de navn?

Lenke til kommentar
noen som ikke har lært seg mimetex.cgi?\TeX?

Lærte meg litt basics i LaTeX før jeg fant ut at det gikk enda kjappere med et IDE som gjorde deler a jobben for meg. Lettere å jobbe med teksten også. Brukte Lyx, var som en mellomting mellom Word og en TeX-editor, tekst og formattering var adskilt når man jobbet med tekst, men man kunne pusse på koden for å tilpasse til sånn man ville ha det. Fint og stabilt med bortimot 200 sider, bilder, kryssreferanser etc, etter å ha blitt kompilert så det ut som vanlige dokumenter laget i LaTeX. Selv om man bør kunne litt basic, slipper man å lære alle mulige kriker og kroker for å lage noe som ser bra ut.

Angående Rottman, om man først skriver inn egne formler og huskeregler er det vel vanlig at man har to stykker, hvorav én er ren, for eksamen, og den andre er full av nyttige ting for øvinger og sånt. Selv om det nok går bra nå, så er det potensielt en ekstremt kjip anklage å ha over seg.

Lenke til kommentar

Så du jukset på eksamen, og alt de gjorde var å gi deg en ny blank Rottmann? Det er jo helt latterlig, du burde jo ihvertfall blitt strøket på eksamen og kanskje mista et semester eller noe sånt, om så bare for å gjøre et eksempel av deg. Jeg hadde ihvertfall ikke klaget på tapet av en ulovlig rottmann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...