Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei nei, dere tenker helt galt. Om man studerer kovariansen mellom grunker og gryn finner man at både grunker og gryn er del av O(høvdinger) samt Ω(skillinger).

Selve algdatfaget er egentlig ikke så ille. Det er eksamen som er en solid utfordring. Man må være kreativ og ha innsikt.

Jeg skal for øvrig ha fem eksamener. Tre av dem rett etter hverandre: 8, 11, 12, 13 og 20.

7393550[/snapback]

Jeg vil vel påstå det stikk motsatte. Algdateksamen er enkel så sant man har giddet å pugge navnene på metodene som brukes. Det er et ganske latterlig fag, i og med at det ikke dreier seg om å løse problemene, men derimot om å løse problemene med angitt metode. Slikt kreves ganske så sjelden i matematikkfag f.eks.

Men for folk som ikke kan tenke logisk, vil det nok være en liten utfordring ;) . Det er en god del som får billett til summergames hvert år :p

Lenke til kommentar
Noen som forresten har kjøpt det lille ex.phil heftet alle snakker om? Er det så bra som de skal ha det til?

7433346[/snapback]

Jeg har det heftet. "Repitisjonshefte for Examen Philosophicum" som det så velartikulert heter. Det er en oversikt over alle personene nevnt i ex.phil-boka, men det er delt opp i Problem, Teori/Løsning, samt flere underdeler som er relevant for hver enkelt tenker. Tror man uansett kommer langt ved å repetere oppsummeringene i den vanlige ex.phil-boka, så er ikke et must å ha det heftet.

7433386[/snapback]

Vel, får dra opp og ut i skogen i morgen og se på heftet. Regner med de har det i bokhandelen?

Lenke til kommentar
Er det ikke bare å lese gjennom notater én gang, så skal det holde til ståkarakter? Jeg mottok en fil av en venninne bestående av 26 sider oppsummering av boken. Jeg har ikke tenkt å bla i "Det tenkende mennesket" før eksamen.

7440091[/snapback]

Notater? Hvilke notater? :o Jeg kom meg ikke på en eneste ex.phil-forelesning..

Lenke til kommentar
Er det ikke bare å lese gjennom notater én gang, så skal det holde til ståkarakter? Jeg mottok en fil av en venninne bestående av 26 sider oppsummering av boken. Jeg har ikke tenkt å bla i "Det tenkende mennesket" før eksamen.

7440091[/snapback]

legg ut her, da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...