Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
chart?cht=tx&chl=g'(2) = \frac{1}{f'(g(2))} for de som måtte lure. "Problemet" var å finne g(2), altså løsningen til f(x) = 2. ;)

Jeg kom såpass langt at jeg skrev hvordan jeg ville gjort det, altså mer eller mindre den formelen der forklart med ord, men klarte heller ikke å finne g'(2). (Nå i etterkant har jeg funnet ut at det var -1... :/ )

Edit: Du kunne finne den bare ved å prøve deg fram, noe jeg gjorde, men tenkte selvfølgelig ikke på å prøve med -1. :hrm:

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Det er ikke verre enn å løse likningen f(x)=2, den x-verdien du får ut (x=-1) er g(2) (Den er svært vanskelig å løse analytisk, men man ser fort at x=-1 er en løsning, evt newtons metode). Jeg fikk forøvrig nøyaktig samme svar som hockey (men skrev eksaktverdien -1/(200pi) på 7a).

edit: Forøvrig vet man at likningen har kun én løsning fordi funksjonen er én-til-én (f'(x)>0 for alle x, som kan vises ved at f'(x) ikke har noen reelle nullpunkter og at f'(0)>0, samt er kontinuerlig. Noe som forøvrig jo også er årsaken til at den har en invers :p

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar
her er hvertfall svarene mine på matte 1 eksamen:

1: 2

2: 5ln(2)-2ln(3)

3: -3 <= x < 1

4: 1/54

5: 0,8760

6: e^sin(x)-1

7a: 1,59 * 10^-3

7b: 2,25*10^8 J

noen som fikk nogenlunde det samme?

Jeg fikk nøyaktig det samme på alle utenom 7b, hvor jeg ikke fikk noe svar.

Lenke til kommentar

Man kan nok få en god del uttelling på halvløste oppgaver. Det er nok MYE bedre å begynne og avslutte midt i, enn å droppe en hel oppgave. Kommer man i en situasjon der man klarer deler av oppgaven, men ikke rekker/klarer å fullføre, er mitt tips å skrive en kort forklaring om hva man ville gjort (nevn f. eks. en metode du husker navnet på, men ikke klarer å bruke).

Lenke til kommentar
Kommer man i en situasjon der man klarer deler av oppgaven, men ikke rekker/klarer å fullføre, er mitt tips å skrive en kort forklaring om hva man ville gjort (nevn f. eks. en metode du husker navnet på, men ikke klarer å bruke).
"...taster deretter likningen inn i Wolfram Alpha og trykker på likhetsknappen". :D
Lenke til kommentar
Man kan nok få en god del uttelling på halvløste oppgaver. Det er nok MYE bedre å begynne og avslutte midt i, enn å droppe en hel oppgave. Kommer man i en situasjon der man klarer deler av oppgaven, men ikke rekker/klarer å fullføre, er mitt tips å skrive en kort forklaring om hva man ville gjort (nevn f. eks. en metode du husker navnet på, men ikke klarer å bruke).

Får vitterligen håpe det.

Har riktig fremgangsmåte på alle oppgavene, men feil svar på halvparten. (Rotet meg bort i uoversiktlige utregninger og algebra).

Kjipt å få en E da..

Lenke til kommentar
0 poeng for halvløst. De e harde i mattefag. Handler om svar der.

Er karakterskalaen så fast? Har hørt at B kan være ned i 75%?

Uansett kjipt. Full kontroll og kun småfeil på hele settet til jeg kom til oppg.4 hvor jeg selvfølgelig ikke huske ligningen... kjipt å miste 14% på en glemt ligning. Gjør at jeg muligens får C istede for A.

Edit. Siterte feil..

Endret av Fintfolk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...