Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har de sluttet å selge kompendiene på stripa nå? Jeg var der i dag og skulle ha ITGK-repetisjonshefte, men den standen var borte. Vet noen hvor jeg kan få tak i ett?

Står tydelig på plakatene som henger rundt omkring at de skulle selge i de to ukene som har vært, så nå er det for sent. Hør heller rundt om noen har kompendier fra i fjor.

Lenke til kommentar
Da jeg tok exphil, var jeg vant med 5 timerseksamen fra VGS, og skrev til og med kladd. Endte med at jeg ikke rakk å skrive konklusjon, og fikk C. Burde vel vært stryk uten konklusjon?

Ikke dersom du klarte få frem nok kunnskap i de andre delene. Det som teller er jo hvor mye ex.phil. du kan, ikke om du klarer å skrive en korrekt artikkel?

Lenke til kommentar
Det er faktisk 15% stryk i exphil. Lurer på om folk prøver å stryke for å være kule eller no, for at 15% av NTNU studentene har hjerneskade tror jeg ikke.

De fleste fag har et "mål" på strykprosenten. Det er ønskelig at det skal være 10-15% stryk på en eksamen. Det betyr at fagansvarlig får stress dersom for få stryker.

/erfaring fra fagstab :)

Lenke til kommentar

Hva er det laveste karaktersnittet man kan ha ut vgs for å komme inn på et ingeniørstudie(master) ved NTNU?

Og hvilket studie da i så fall?

Hva bør man ha i snitt for å komme inn på ind.øk eller ind.design?

Tar R1, R2, Fy1, Fy2, Bi1 og Bi2, så jeg får vel 4 realfagspoeng der, og ettersom jeg er jente får jeg vel også 2 kjønnspoeng ved å søke en ingeniørlinje(bortsett fra kjemi,bioteknologi og ind.design)?

Lenke til kommentar
Hva er det laveste karaktersnittet man kan ha ut vgs for å komme inn på et ingeniørstudie(master) ved NTNU?

Og hvilket studie da i så fall?

Hva bør man ha i snitt for å komme inn på ind.øk eller ind.design?

Tar R1, R2, Fy1, Fy2, Bi1 og Bi2, så jeg får vel 4 realfagspoeng der, og ettersom jeg er jente får jeg vel også 2 kjønnspoeng ved å søke en ingeniørlinje(bortsett fra kjemi,bioteknologi og ind.design)?

Datateknologi og komtek kommer du inn på uansett, så lenge du har 4 i R2 og generell studiekompetanse (+ fysikk 1).

Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes noe hvilerom på gløshaigen?

Holder på med meditasjon, 30min hver dag. Men er litt vanskelig å få det til å passe inn på skola?

Har hørt noe om at man kunne bruke ett kristent menighetsrom, men aner egentlig ikke hvor det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...