Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man må ihvertfall bestå den siste, men jeg vet ikke hvordan det er med semesterprøvene.

Edit: Så nå at det var noe som var nytt av året, men jeg vet ihvertfall ati TMT4100 før så har man måttet stå på siste for å få bestått totalt

Endret av Tullinnen
Lenke til kommentar
Hallo folkens!

Tenkte at det var like greit å spørre her isteden for å lage en ny tråd.

Går på første året på vgs, studiespesialiserende, og drømmer meg inn på NTNU, datateknikk, men er litt redd for å ikke komme inn.

Fant denne listen, men det var litt gresk.. Kan noen forklare? :)

Datateknikk er et av de enkleste sivingstudiene å komme inn på, så med litt jobbing (4.5-5 i snitt) så er det nok ikke noe problem å komme inn. Lykke til!

Lenke til kommentar
På ungdomsskolen så hadde jeg fransk som valgfag i tre år. Jeg har dessverre ikke hatt muligheten til å kunne fortsette med fransk på videregående men jeg vurderer å ta opp fransk når jeg begynner på Stasvitenskap neste høst. Jeg lurer på da hvilke muligheter jeg ha på de forskjellige universitetene, de som er meste aktuelle er UIO,UIB og NTNU. Og om det er i det hele tatt er å anbefale å begynne med fransk, på så godt som et nybegynner nivå. Så jeg lurer på om noen vet hvordan dette er på akkurat på NTNU?

Det går fint å ta Fransk 1 (http://www.ntnu.no/studier/emner/FRA0501), man trenger ingen forkunnskaper i fransk og så kan du fortsette med Fransk 2 (http://www.ntnu.no/studier/emner/FRA0502).

Lenke til kommentar

Følgende fagkombinasjon kan være kjekk om du er helt sikker på at du skal studere datateknologi:

R1+2

Fy1+2

Enten teknologi og forskningslære 1+2 eller IT 1+2

Sett at IT gir realfagspoeng. Jeg er temmelig sikker på at det gjør det. Jeg ville dog tatt kjemi i stedet for TF eller IT, i tilfelle du etter hvert finner ut at det er noe annet innen realfag enn datateknologi du vil studere, og fordi det er et betraktelig tyngre fag (hvilket gjør deg mer forberedt på senere studier).

Lenke til kommentar
Følgende fagkombinasjon kan være kjekk om du er helt sikker på at du skal studere datateknologi:

R1+2

Fy1+2

Enten teknologi og forskningslære 1+2 eller IT 1+2

Sett at IT gir realfagspoeng. Jeg er temmelig sikker på at det gjør det. Jeg ville dog tatt kjemi i stedet for TF eller IT, i tilfelle du etter hvert finner ut at det er noe annet innen realfag enn datateknologi du vil studere, og fordi det er et betraktelig tyngre fag (hvilket gjør deg mer forberedt på senere studier).

Jeg hadde tenkt til å ta matte, fysikk og IT som du sa, orker ikke kemi også, skal visstnok være tungt..

Det om IT gir realfagspoeng er kanskje greit å vite før jeg velger, ja.

Lenke til kommentar

Det bør du absolutt få greie på ja. Eg droppa kjemi til fordel for IT og angra noko fælt på det i etterkant. Eller, eg angra ikkje noko særleg på det før i 3. klasse då eg byrja å rekne poeng, og faktisk hadde sett meg eit mål ang. universitet/linje vidare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...