Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørsmål ang ITGK:

Er det verdt å gjøre programkoden fra forelesningene, eller er det bare å drite i den, å hoppe rett på eksamensoppgaver?

Nå er jo all trening god trening, men for min del så holdt det ihvertfall å gjøre øvingene og deretter noen eksamenssett. Men når det er sagt så øver alle jeg kjenner forskjellig til eksamen, så uansett så må du faktisk finne noe som passer for nettopp deg. Kanskje trenger du å gjøre masse oppgaver før du blir trygg på det, da kommer jo programkoden godt med, kanskje ligger du an til en E da er det dumt å bruke masse tid på "nøtter" som bare skaper frustrasjon og følelse av at du ikke klarer noen ting. Hvis jeg skulle gått gjennom programkoden som eksamensforberedelse, så kunne jeg f.eks bare ha gjort det "muntlig" i hodet mitt, evt ha kladda ned noe pseudokode og deretter lest LF. Da burde du få med litt trening på problemløsning ihvertfall.

Lenke til kommentar
Noen som har vært på skabareen? UKArevyen altså.

Hun ene sang den Jonas Gaar Støre sangen. Noen som vet hva orginallåta heter?

Ja, rundt 10 ganger. All musikken er skrevet spesielt til UKErevyen (ikke UKArevyen altså), av komponistkollegiet. De består av (kollegieleder) Simon-André Jacobsen, Nora Mihle og Kristian A. Fjellskaalnes.

Hun som synger Mitt valg 09 heter for øvrig Julie Moe Sandø

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Ok, ingen sjans jeg finner noen liknende låter på spotify da. Likte veldig godt den Mitt valg 09 låta. Veldig mye bra musikk under hele revyen.

Håper de legger ut noen av de låtene på nettet.

Var på revyen i dag(teknisk sett i går). Og ble veldig positivt overasket. Mye bra!

EDIT:

Joa, fant den. Men lyden ble jo langt fra legendarisk.

Endret av monkey island
Lenke til kommentar
Så dere (strindens altså) skapte bra liv på nordre på lørdag. Tomler i været!

Hehe. Du så ikke verdens høyeste og laveste trombonesolo? :p

Hum. Var det dårlig lyd på cumshots og paperboys? Lyden på storsalkonsertene jeg har vært på under uka har vært upåklagelig. Men det er, når jeg tenker meg om, bare 3 stykker.

Strindens er de fjolsa som kom på scena før revyen, og spilte en helt annen sang enn de egentlig skulle spille, mens de i stedet for å stå pent i ro på scena gikk/løp rundt i salen.

I dag har jeg for øvrig lært en ting: Hvis du skal hoppe ned fra en scene mens du spiller tuba, fjern munnstykket fra munnen før du lander. Det gjør vondt å forsøke å blåse mens du lander...

Lenke til kommentar

Tror ikke det nei. Jeg gikk egentlig greit forbi på lørdag. Veit ikke om dere spilte detta under åpning også? Da var jeg i alle fall glad for å bli underholdt mens klokka gikk mot åpningstid.

redigert:

angående lyd synes jeg det har vært litt så-som-så. LSL hadde ganske grøtete bass, og på Veronica Maggio i dag var bassgitaren litt skranglete og vokalen for lav. Det bedret seg litt under konserten i begge tilfellene, så sluttresultatet ble ganske bra.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Det er en introduksjon vi kjører, og under åpningen var det virkelig ikke noe vits i å kjøre introer :p

Du må komme på nordrekonsert om to uker! Klokka tolv et sted på nordre (du finner oss nok, vi er ikke så diskrete), på lørdag 07. Dog ikke 100% sikkert at jeg er med da, det får jeg vite denne uka. Men konserten blir fet, uansett.

Lenke til kommentar
I dag har jeg for øvrig lært en ting: Hvis du skal hoppe ned fra en scene mens du spiller tuba, fjern munnstykket fra munnen før du lander. Det gjør vondt å forsøke å blåse mens du lander...
Det som ikke ødelegger deg gjør deg sterkere, vet du.

Enkelte trenger slike erfaringer; vi andre har på rent teoretisk grunnlag vurdert stagediving med tuba til å være no go, og innrettet livene våre deretter.

Endret av trøls
Lenke til kommentar

Tror ikke det nei. Jeg gikk egentlig greit forbi på lørdag. Veit ikke om dere spilte detta under åpning også? Da var jeg i alle fall glad for å bli underholdt mens klokka gikk mot åpningstid.

redigert:

angående lyd synes jeg det har vært litt så-som-så. LSL hadde ganske grøtete bass, og på Veronica Maggio i dag var bassgitaren litt skranglete og vokalen for lav. Det bedret seg litt under konserten i begge tilfellene, så sluttresultatet ble ganske bra.

For å være helt ærlig synes jeg strindens er i overkant grumsete, kanskje jeg er gammel og bitter, men det var ikke så grumsete stil før som det er nå. I tilegg kunne man spart seg for det latterlige smellet, tradisjon eller ikke. Var jo på noe jubileums-greier der smellet var ekstra høyt, såvidt jeg kunne bedømme, på hørselsskade-nivå.

Når det gjelder lyden er det mye ymse i storsalen, på revyen var jo lyden ganske elendig, kanskje spesielt angående retning, det er rimlig corny når det blir så stor forskjell mellom plassering til skuespilleren og hvor lyden kommer fra. I tilegg var lyden for høy under fellessang kontra resten av forestillingen.

AtW

Lenke til kommentar

redigert:

For å være helt ærlig synes jeg strindens er i overkant grumsete, kanskje jeg er gammel og bitter, men det var ikke så grumsete stil før som det er nå. I tilegg kunne man spart seg for det latterlige smellet, tradisjon eller ikke. Var jo på noe jubileums-greier der smellet var ekstra høyt, såvidt jeg kunne bedømme, på hørselsskade-nivå.

Når det gjelder lyden er det mye ymse i storsalen, på revyen var jo lyden ganske elendig, kanskje spesielt angående retning, det er rimlig corny når det blir så stor forskjell mellom plassering til skuespilleren og hvor lyden kommer fra. I tilegg var lyden for høy under fellessang kontra resten av forestillingen.

AtW

Alt var bedre før, eh? :p

Akkurat stribes er mye bedre nå enn før. And that's a fact! Nå kan du faktisk høre hva som blir spilt. Det var muligens bedre på tidlig nittitall, men ikke dette århundret. Ellers så er det mye grums på konserter, blæsting osv., men det kommer jo av at halvparten av den nåværende besetningen ikke hadde hørt noen av låtene før i begynnelsen av september, og at svært mange spiller andre instrumenter enn de egentlig kan.

Du må jo ta det for det det er. Du drar ikke på strindenskonsert, men på strindensshow!

Hva gjelder smellet er jeg enig.

Lenke til kommentar

Hallo! Er det noen her som tar Energi og miljø? Skulle gjerne hatt litt mer info om hvordan det er å gå der, og hvordan arbeidsdagen din i fremtiden muligens vil se ut. (Hvis noen har snakket om dette før kan dere bare linke til det, jeg har søkt litt rundt, men fant ikke det jeg så etter egentlig.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...