Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det noen fantastiske programmer for grafisk analyse enten gratis på nettet eller helst på progdist som noen her kan anbefale? Det gjelder å fremstille tabeller grafisk, regresjon og videre drøfting og analyse.

Driver litt på i Excel, men er fryktelig nysgjerrig på om det finnes noe enklere og bedre. Noen?

Tja, MATLAB er jo på progdist og er fantastisk til sånt, men det er et program med litt læringskurve hvis man ikke har noe programmeringserfaring.

Lenke til kommentar
Vi har ikke etasjer på Dragvoll, men nivå. Synes det er viktig å påpeke. :yes:

Når jeg går opp en trapp, går jeg opp en etasje! Sådetså!

Edit: Forresten, kom på en ting apropos kaffesnakket, disse automatene, hva er greia? I alle myntautomatene får du jo noe tilnærmet erstatningskaffe. Smakker støv i varmtvann. Usj! Finnes det én automat i dette bygget med allright kaffe?

Endret av Der Kommissar
Lenke til kommentar
Basert på deres poster heller jeg tilbake mot Excel. :p

Men hvis jeg lærer meg det skikkelig i MATLAB og kommer over terskelen har jeg kanskje mer igjen for det senere...

Støtter moyner - MATLAB er tingen til sånt, når man først har lært seg det.

Lenke til kommentar

Du får Win7 hvis du tar et mattefag ja, sikkert datafag også. Bare å stikke innom, så får du login til MSDNA og kan laste ned hjemme, helt lovlig. (Og husk - det er ikke noe i veien for å melde seg opp i fag og så melde seg av for å få windows, men det går jo ikke akkurat nå)

MATLAB er forresten kjekt å kunne hvis man er kjemiker også, det brukes til mye nyttig simulering og er generelt sett et greit språk å kunne litt av uansett. Særlig hvis man ikke liker å regne på ting for hånd :)

Endret av moyner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...