Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Man kan velge en av fire mulige fagkombinasjoner på LUR:

- Matematikk/Fysikk

- Matematikk/Kjemi

- Matematikk/IT

- Kjemi/Biologi

 

Det er en rekke fag som er obligatoriske, men lengre ut i studiet kan man velge mellom forskjellige fag innenfor f.eks kjemi. Man vil ikke ha like sterk realfagskompetanse som noen som går siv.ing da vi også har pedagogikk (som dermed tar plassen til fag som f.eks siv.ing-gutta har). Men, om man vil så kan man jo alltids bygge på graden sin etter (evt under for dere som virkelig er hissige på grøten) fullendt utdannelse.

 

Jeg kommer sikkert til å bygge på graden min etter et par år i jobb. :)

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DrKarlsen; hva driver du med på NTNU? Er det forresten du som syssler med "matematiske perler"? Du skjønner hva jeg mener om det er deg;)

7346756[/snapback]

 

 

Jeg studerer ren matematikk.

 

Jeg er medskribent på den siden, og hva du skulle mene om det bryr jeg meg heller lite om.

 

Når det gjelder LarsP kan det nevnes at han ble kraftig eid på quiz. ;)

Lenke til kommentar
Kanskje fordi kjemi er for jenter? ;) *stigmatisere*

 

Hvor mye jobber du hver dag AtW? Nå og før?

 

atw ftw

7347259[/snapback]

 

Nå om dagen jobber jeg en del med studiene (skriver jo den avsluttende diplomoppgaven), litt vansklig å måle siden jeg sitter hjemme og suller litt på forumet ved siden av, men er vel gjerne 10 timer på en dag omtrent (inkludert pausene da),også i helgene. I starten jobbet jeg lite, men gjorde det heller ikke spesielt bra. Mesteparten av studiet klarer man seg helt fint med en vanlig arbeidsuke. (eller mindre).

 

AtW

Lenke til kommentar
Sa du 10 timer? &%¤#

Er det inkludert forelesninger osv?

 

 

 

Beklager at jeg spurte, DrKarlsen. Skal ikke gjenta seg. Sap with that attitude..

7347420[/snapback]

 

Har ikke noe særlig med forelesninger nå, skriver som sagt diplomet, henger litt rundt på et fag eller to som virker litt interessant, uten at jeg har fått tatt de. Men det går jo mest i oppgaven. Men det er endel mer jobb en det vanlige, det skal som sagt ikke være noe problem å klare seg med endel mindre de første årene, og helt sikkert mindre når man skriver oppgaven også (jobbet ikke så mye i starten av semesteret feks, tar litt tid å dra det hele i gang). Men man blir vant til det, studiene blir jo mer spennde lengre ut,føles ikke ut som det er så mye etterhvert.

 

AtW

Lenke til kommentar

Blir nesten sjokert over hvor mye enkelte på gløs jobber. Et par jeg kjenner som tar matematikk sitter så og si fra 8 til 4 på skolen, hver dag. Samtidig som de har øvinger de må gjøre osv. Jeg kan si jeg aldri har jobbet så lite med skole som jeg har gjort dette semesteret, og likevel fått gode semesteroppgaver, og ut i fra det jeg har gjort av gamle eksamensoppgaver så ser eksamen grei ut også.

 

Men det kan ha mye med at jeg enda bare har hatt 2 innføringsfag, det ene et mattefag som ikke trengte verken 2 eller 3mx fra vgs, og ex.phil da.

Lenke til kommentar
Blir nesten sjokert over hvor mye enkelte på gløs jobber. Et par jeg kjenner som tar matematikk sitter så og si fra 8 til 4 på skolen, hver dag. Samtidig som de har øvinger de må gjøre osv. Jeg kan si jeg aldri har jobbet så lite med skole som jeg har gjort dette semesteret, og likevel fått gode semesteroppgaver, og ut i fra det jeg har gjort av gamle eksamensoppgaver så ser eksamen grei ut også.

 

Men det kan ha mye med at jeg enda bare har hatt 2 innføringsfag, det ene et mattefag som ikke trengte verken 2 eller 3mx fra vgs, og ex.phil da.

7347582[/snapback]

 

Det er mer jobb på siving-studiene i snitt,detervel ikke til å komme bortifra,uansett hvor mye enkelte andre protesterer... Men som sagt, man kan fin klare seg med en 8-4 dag inkludert øvinger vil jeg si,mindre også. Tror det er endel individuelle forskjeller, forskjellige ambinsjonsnivå, arbeidstempo, om man tar flere fag osv.

 

AtW

Lenke til kommentar
Som dere kanskje husker, så hadde jo jeg også en del spørsmål i samme stil som CidroN sine. Har jo med en viss sikkerhet bestemt meg for fysmat neste år. Har noen av dere noen helt konkrete eksempler på hva fysmatere kan brukes til på arbeidsmarkedet? Hører jo til stadighet om at de er så allsidige og generelle, men jeg synes fortsatt det er veldig uklart ...

7347085[/snapback]

 

Jeg glemte jo å nevne et "kjent" eksempel her. Pål på tufte er jo fysmater :) (og han jobber som lærer).

 

AtW

Lenke til kommentar

i november finner man ut man snart har eksamen, og da går det meste av dagen i skole. jobber ofte hele tida, men det er ikke ille, for det meste er gøy, utenom ex.phil. (har ikke jobbet med ex.phil enda :p utenom litt med innleveringsoppg.)

men i begynnelsen av semesteret er alt bare chill ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...