Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Og hvordan har du tenkt å begrunne den påstanden?

7344463[/snapback]

 

Det blir problematisk, men det var satt på spissen for å understreke et poeng. Synes det er litt rart at "jyplinger" som har vært her litt under et semester plutselig ved alt om den gjennomsnittelige fysmat'er. Fysmat er vel en av linjene med relativt høy opptaksgrense, så det sier seg jo selv at det er mye glupinger der...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere gjør ikke akkurat linjevalget enkelere.. :p Nå som jeg trodde jeg hadde bestemt meg. Vet selv at jeg er en sosial type som liker å ha det gøy og trives med andre mennesker. Derfor er det lite fristende å ende opp med en gjeng nerder; tror det ville satt en demper på studietiden (som jeg forøvrig gleder meg veldig til).

 

Stempling av grupper er et kjedelig fenomen -- men å bli stemplet er mye kjedeligere.

 

DrKarlsen; hva driver du med på NTNU? Er det forresten du som syssler med "matematiske perler"? Du skjønner hva jeg mener om det er deg;)

 

Vet noen hvorfor opptaksgrensene for fysmat er så høye (nesten 60)? Er det fordi det er en populær linje, eller er det få søkere som til gjengjeld har høye karakterer?

Lenke til kommentar
Dere gjør ikke akkurat linjevalget enkelere.. :p Nå som jeg trodde jeg hadde bestemt meg. Vet selv at jeg er en sosial type som liker å ha det gøy og trives med andre mennesker. Derfor er det lite fristende å ende opp med en gjeng nerder; tror det ville satt en demper på studietiden (som jeg forøvrig gleder meg veldig til).

 

Stempling av grupper er et kjedelig fenomen -- men å bli stemplet er mye kjedeligere.

 

DrKarlsen; hva driver du med på NTNU? Er det forresten du som syssler med "matematiske perler"? Du skjønner hva jeg mener om det er deg;)

 

Vet noen hvorfor opptaksgrensene for fysmat er så høye (nesten 60)? Er det fordi det er en populær linje, eller er det få søkere som til gjengjeld har høye karakterer?

7346756[/snapback]

 

Ærlig talt, med respekt å melde, å ikke bli med på fysmat fordu du er en sosial type er bare tøv, det er masse folk som er veldig sosiale på fysmat, som på andre linjer er det vel endel som er for sosiale også...

 

Ellers er man jo ikke så innsnevret på gløs at man ikke klarer å pleie sosial omgang med andre linjer heller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Beklager tøvet, men fikk noen inntrykk her om fysmat som (i følge deg) ikke stemmer allikevel. Som vgs-student er det ikke så lett å sette seg inn i universitetmiljø -- og av den grunn stiller jeg spørsmål.

 

Jeg vet kun om en person (en usosial en sådan) som har gått fysmat, og han gikk arbeidsledig i ett eller to år før han fikk jobb (som lærer). Så noen vitser her som samsvarte godt med den erfaringen. Derav skepsisen.

 

mvh

Lenke til kommentar
Beklager tøvet, men fikk noen inntrykk her om fysmat som (i følge deg) ikke stemmer allikevel. Som vgs-student er det ikke så lett å sette seg inn i universitetmiljø -- og av den grunn stiller jeg spørsmål.

 

Jeg vet kun om en person (en usosial en sådan) som har gått fysmat, og han gikk arbeidsledig i ett eller to år før han fikk jobb (som lærer). Så noen vitser her som samsvarte godt med den erfaringen. Derav skepsisen.

 

mvh

7346949[/snapback]

 

Vel, jeg kjenner endel på fysmat (går der selv, er ferdig til jul), mange jobber hardt, men man har ingen som helst problemer med å være sosial om det er det man ønsker, mye mer sosial enn på VGS. Universitet er stort, og man har stor frihet, det er masse mennesker å ta av (av forskjellige typer), så det blir til hva man gjør selv vil jeg si, er jo nerder på fysmat som man knapt ser, men det affiserer deg ikke fordi det er manga mange folk som går der, og mange av de er sosiale.

 

De jeg kjenner som har prøvd litt aktivt å få jobb har fått det, men det gjelder vel de fleste linjer nå om dagen. Tidene kan jo endre seg, men som fysmater er man relativt fleksibel.

 

AtW

Lenke til kommentar
Okey, gleder meg til å flytte opp!

 

Går du fysmat?  :thumbup:

Konge (= Et par spørsmål om linja:

Hva slags karakterer har folk som begynner der? Har alle 6 i realfaga?

Om du har talent, kan du "flyte" mye på det?

Hardt arbeid?

 

mvh

7347038[/snapback]

 

De fleste som går på fysmat har nok 5 eller 6 i matte og fysikk fra VGS ville jeg tro.

Noen få kan flyte på talent, men langt færre en de som kan flyte på talent i VGS, at man lett fløt igjennom VGS betyr ikke at man kan gjøre det på Fysmat, det er viktig å huske på, de aller fleste som går der har antakelig vært blant de flinkeste i klassen i disse fagene, nivået er deretter.

Arbeided er vesentlig hardere enn på VGS. Det går litt opp og ned, jeg vil si det er relativt hardt, men ikek på langt nær uoopnåelig hardt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Som dere kanskje husker, så hadde jo jeg også en del spørsmål i samme stil som CidroN sine. Har jo med en viss sikkerhet bestemt meg for fysmat neste år. Har noen av dere noen helt konkrete eksempler på hva fysmatere kan brukes til på arbeidsmarkedet? Hører jo til stadighet om at de er så allsidige og generelle, men jeg synes fortsatt det er veldig uklart ...

Lenke til kommentar
Som dere kanskje husker, så hadde jo jeg også en del spørsmål i samme stil som CidroN sine. Har jo med en viss sikkerhet bestemt meg for fysmat neste år. Har noen av dere noen helt konkrete eksempler på hva fysmatere kan brukes til på arbeidsmarkedet? Hører jo til stadighet om at de er så allsidige og generelle, men jeg synes fortsatt det er veldig uklart ...

7347085[/snapback]

 

Kan jo nevne noen eksempler jeg kjenner til, En jobber på Hydro, en jobber med seismikk, ultralyd, ei driver å driver noe elektronmikroskopgreier, ei jobber på MR-senteret. Finansanalyse, stipendiat, osv osv.

 

AtW

Lenke til kommentar
Høres lovende ut. Var egentlig bare finansanalysen som overrasket meg litt - det hadde jeg trodd var forbeholdt BI-folk med økonomistudier i bakhånd ...

7347132[/snapback]

 

Vet ikke om det er helt riktig å bruke "finansanalyse" på det vedkommende gjør (for å være helt ærlig er jeg ikke helt sikker på akkurat hva jobben innebefatter heller). Men feks norges bank hadde jo en presentasjon der de henvendte seg blant annet til fysmatere,da var det snakk om å forvalte oljefondet

 

AtW

Lenke til kommentar
DrKarlsen sitter hjemme og nileser wikipedia i håp om å bli den ultimate quizmester på samfundet.

7346777[/snapback]

 

Ryktene sier at han også spiller Vil du bli millionær på PC-en for å tilegne seg mest mulig kunnskap. Han har vel innsett at matematikken ikke kommer til å gi han noen penger, så han satser på å vinne quiz på samfundet for så å jobbe seg videre opp til Vil du bli millionær.

 

Lykke til DrKarlsen. Vi heier på deg :woot:

Lenke til kommentar
Hvordan er det å studere kjemi på NTNU da?

7347168[/snapback]

Jeg studerer kjemi og matematikk (lærerutdanning i realfag). Er godt fornøyd med kjemien jeg har hatt så langt; Generell kjemi (KJ1000). Gode laboratorier, dyktig foreleser, hyggelige studasser og VELDIG mange heite damer (garantert beste kvinne/mann-ratioen på Gløs).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...